Babes, a tudós orvos
Dátum: Január 14, vasárnap, 16:29:00
Téma: Kultura


A huszonnyolc éves korában egyetemi tanárrá váló ifjú, kutató elme a mikrobiológiában és a patológiában vált úttörővé Pasteur mellett.


Felhívás


Viktor Babes leszármazottja ( Szabó Ottó) és Kerekes Tamás szeretnének létrehozni egy Babes alapítványt Romániában és Magyarországon, román és magyar diákok részére, akik különleges tehetséget éreznek magukban egyes tudományágak iránt. Babes nevéhez fűződik az első , világviszonylatban is első bakteriológiai tankönyv. Amennyiben anyagilag, erkölcsileg támogatni tudna bennünket, vagy jogi tanácsaival segíteni tudná az alapítvány létrehozását, kérem jelezze. Ha egyetért szándékainkkal: kérem írjon. A huszonnyolc éves korában egyetemi tanárrá váló ifjú, kutató elme a mikrobiológiában és a patológiában vált úttörővé Pasteur mellett.
Babes Viktor (1854-1926)
A kitűnő román patológus és bakteriológus orvosi tanulmányait Bécsben és Budapesten végezte. Orvosi pályafutását a Budapesti Kórbonctani Intézetben kezdte Scheuthauer Gusztáv vezetése alatt, akinek 1876 és 1880 között első asszisztense volt. 1880-ban magántanárrá, majd 1884-ben nyilvános rendkívüli tanárrá nevezték ki. 1884-ben az e házban működő Stefánia Gyermekkórházban létesített II. sz. Kórbonctani Intézet vezetésével bízták meg. 1887-től a Bukaresti Egyetem Kórbonctani és Bakteriológiai Intézetének tanszékvezető egyetemi tanára. Kiemelkedő tudományos munkásságával nemzetközi hírnévre tett szert. Az első magyarnyelvű bakteriológiai könyv szerzője. Az egyik névadója a nagyhírű kolozsvári Babes-Bolyai Egyetemnek. Személyében a Semmelweis Egyetem az iskolateremtő tudós orvost tiszteli.”

thomaskerekes@msn.com
ottoszabo@c2.hu







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2348