Chrudinák Alajos 70. születésnapjára
Dátum: Március 31, szombat, 09:47:10
Téma: Kultura


Tegnapelőtt, március 29-én töltötte be 70. évét Chrudinák Alajos, a neves újságíró. Isten éltesse!




Tegnapelőtt, március 29-én töltötte be 70. évét Chrudinák Alajos, a neves újságíró. Isten éltesse! Nagyon szerettem írásait olvasni, dokumentumműsorait nézni. A magyar televíziózás nagy korszakából olyan műsorok kötődnek a nevéhez, mint a Panoráma, a Nemzetközi Stúdió, a Kockázat, a Parabola. Az MTV legnézettebb műsorai voltak. Külpolitikai szerkesztőségével iskolát teremtett, új oknyomozó stílust honosított meg, magyar szemmel kutatta az igazságot, bemutatva az ellenvéleményeket is. Ezért szerettem és tiszteltem mint újságírót és nagyra becsültem munkásságát. Még csodálkoztam is, hogy a kádári időkben ilyen bátran tevékenykedhetett. Mindezek ellenére az általam is nagyra becsült újságíró persona non grata lett.
A tegnapi születésnapi hírről a NH hírlevelében megjelent Frigyesi Ágnes újságíró írásából szereztem tudomást, innen tudtam meg, hogy a Polgárok Házában köszöntötték fel a magyar televíziózás koronázatlan királyát. [...]

[...]

Hadd fejezzem be Chrudinák Alajos, a Kossuth Rádióban 2005. január 29-én sugárzott adásában - N.B. a rádió honlapján nem találtam más linket, így még a mostani 70. születésnapja alkalmából sem! - elhangzott jegyzetéből egy-két gondolatot, amit kiterjesztenék mindenkire, nemcsak a fiatalságra, hanem mindenkire:

«Ó én édes hazám, te jó Magyarország» - így búcsúzott szeretett hazájától a bujdosó magyar költő-óriás, Balassi Bálint, aki csaknem fél évezrede megteremtette a modern magyar költészetet, és aki kardjával és kereszttel küzdött a magyar szabadságért, a szerelemért, a csodálatos magyar nyelvért és a végvári vitézekért. Balassi különösen napjainkban rendkívül időszerű. [...] Balassi Bálint hazaszeretete, hite, költői nagysága, lángoló szerelme példakép lehet a mai ifjúságnak. [...] A nyugtalan, fékezhetetlen költő lovagként, végvári vitézként küzdötte végig zaklatott életét. Kötelező olvasmányainkból ki ne emlékezne erre a versszakra: „Vitézek, mi lehet ez széles föld felett szebb dolog az végeknél?” Igen, fedezzük fel, és ismerjük meg újra zseniális eleinket!»
Talán erőt meríthetünk a mai globálisan lezüllött, erkölcstelen, embertelen és emberellenes, egyre inkább istentelenné váló világunkban!

ISTEN ÉLTESSE CHRUDINÁK ALAJOST ERŐBEN, EGÉSZSÉGBEN NAGYON SOKÁIG!

-mtt -

Teljes, képekkel illusztrált cikk: Az oknyomozó újságíró, Chrudinák Alajos születésnapjára







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2470