Szobaszínház Szolnokon
Dátum: április 01, vasárnap, 10:26:45
Téma: Kultura


Szolnokon a Szobaszínházban különleges produkciónak lehettünk részesei.



Ne menjen el a Szigligeti Színház produkciójára, aki nem szereti Shakespear–t, akiktől a stílus idegen, akik a lélekábrázolást, a szenvedélyek feltörését és lezajlásának, ellentmondásainak szövevényességét nehezen tűrik.
Az ínyenc számára azonban különleges élvezet, hiszen úgy ízlelgethetjük a befogadást kínáló szöveget, mint ahogy a szakavatott kóstoló élvezi a finom szőlőfajtákat, ahogyan felismeri a borok évjáratát, élvezi az aszut.
Szolnokon a Szobaszínházban különleges produkciónak lehettünk részesei.
A Bolond Shakespeare avagy a Kizökkent idő című előadásáról beszélek, amit Szőke István rendezésében, Mikó István szerkesztésében és egyszemélyes előadásában láttam.



Már a színpadi tér is rendhagyó. Nem díszlet, több annál: a cirkuszi porond és a görög amfiteátrum elegye, ahol minden az emberről szól.



Mikó István fantasztikus átalakulásainak lehettünk tanúi. Amikor megnyilvánul, nemcsak önmagáról, hanem rólunk is véleményt mond, sőt arról a világról is, amelyben élünk.



Az előadásban a II. Richárd, a IV. Henrik, A két veronai nemes, A makrancos hölgy, a III: Richárd, a Hamlet, a Julius Caesar, az Ahogy tetszik, a Titus Andronicus, a Lear király,
A viharcímű drámákból, valamint a Versek változó dallamra és a LXVI. Szonettből hangzottak el részletek.
Shakespeare bizony erős kritikai hangot ütött meg saját hazájával és más népekkel szemben is, amit az utókor nemegyszer egy őrült zavaros képzeletének tulajdonított.
Hogy egy bolond elmében mi minden születhet meg, s ráadásul ezt még szavakba, olykor versekbe is tudja önteni, s hol drámai történésekbe, hol vígjátéki helyzetekbe sűrítni azt , ez csak egyféle módon derülhet ki: meg kell nézni a darabot!
A feladatot Mikó István- aki bármely műfajban megállja a helyét- tökéletesen meg tudja oldani. Szerinte – nem is olyan nehéz ez a szerep: „Az embernek csak meg kell bolondulnia kicsit…”

(Péter Erika)











Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2471