Cigikultúra
Dátum: április 14, szombat, 10:29:33
Téma: Életünk napjaink


Mai napom egy részét az autó kényelmes anyósülésén töltöttem.


Úgy látszik, most érzékenyebb voltam a külvilág apró fricskáira, mint máskor.

Szeretem a dohány finom illatát, főként a szivarét. Nagyapám is dohányzott, - soha sem zavart. A ruhájába is beivódott a szivar illata, én akkor még jobban szerettem odasimulni hozzá. Amikor meghalt, magamhoz öleltem barna bársonykabátját, és úgy éreztem, hogy ott van, velem van, nem hagyott el.

Ma mit látok...?!
Mindenki dohányzik, még az is, aki szinte alig nőtt ki a fűből. Tizenévesek szívják egyik cigit a másik után. Ma már az a sikk, a trendi, hogy a 10-11 éves gyerekek is cigizzenek. Hiszen akkor fogadják be a bandába a gyerekeket, ha cigiznek, ha isznak, ha drogoznak. Elrettentő.
Normális életet nem lehet élni?
Egyes terhes anyákat nem érdekli a magzatuk, csak gyorsan egy cigire rá tudjanak gyújtani egy bolti bevásárlás után. Kisbabáikat sétáltató anyukák beszélgetés közben cigiznek.
A buszmegálló tele van olyan emberekkel, akik szintén dohányoznak, és persze csikkeket is szétszórják, mert nem képesek elmenni a szemetesig.
Munkahelyeken, éttermekben külön sarkot hoznak létre a dohányzóknak.
A plázákban - szinte egy légtérben - a kávézókban lehet dohányozni, aki ott elmegy, köhöghet a füsttől, nem érdekes, hogy kisgyerekek is vannak a közelben. Érthetetlen.

Amikor kicsifiammal voltam várandós, kifejezetten undorodtam a cigerettafüsttől. Nem egyszer fordult elő, hogy valaki a trolimegállóban rám fújta a füstöt. Mondanom sem kell, nagyon kellemetlenül és rosszul éreztem magam.

Azt vettem észre, hogy aki dohányzik, az nincs tekintettel a másikra. Na jó, tisztelet a kivételnek, mert azért vannak rendesek is.

Ma, ahogy mentünk az autóval ezen a szép tavaszi napon, pont pirosat kaptunk az egyik jelzőlámpánál. Mit látok...?!
Az előttünk lévő autó vezetője csak úgy kidobja a csikkjét az ablakon. Felháborító! Ha már egyszer rágyújtott és szennyezte a környezet levegőjét, valamint ártott saját maga egészségének és másnak is, - hiszen mi, passzív dohányosok éppen úgy elszívjuk a füstöt, mint ők, és sajnos még betegebbek is lehetünk, mint akik dohányoznak - még a a csikket is képes volt kidobni az aszfaltra. Úgy gondolom, hogy ez csúnya túlzás! Miért kell ezt tenni? Nem lehet a kocsiban összegyűjteni a csikkeket és otthon a szemetesbe kidobni? Jól néznénk ki, ha bárki, bármit kidobhatna az autóból. Így is elég szemetes a város, az ország. Miért nem lehet kicsit jobban ügyelni a környezetünkre?

Kedves dohányzók!
Nem ellenetek vagyok, hanem az olyan emberek ellen, akik képtelenek megérteni, hogy mi, nem-dohányzók is itt vagyunk ezen a földön!
Kérlek benneteket - egy kicsit körültekintőbbek legyetek!

blue







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2486