A Shirayan Iskolák története és Mo.-i története, alapítása
Dátum: Február 14, szombat, 23:47:18
Téma: All Fullextra


A „Shirayan-Vajramutthi” stílusú torna és harcművészet alaprendszere az i. sz. 150-200 között lett megalapítva a Himalaya-hegység dél-keleti vidékén egy erre a célra épített kolostorban.

A kolostort építették Sun-Vu-Jang és Kuan-Kong taoista mesterek, Devasharmi Maharaja, egy tibeti démonűző mester, valamint három harcos hindu, akik hosszú vallási és filozófiai viták következményeként jutottak arra a gondolatra, hogy megkíséreljék visszavezetni az összes létező rendszert eredeti alaptanításaikhoz, és ez a természeti erők tiszteletén alapult.
A kolostort elkeresztelték „Az Örök Tanítás Temploma” névre. Devasharmi és a három hindu harcos, akik a „Vajramutthi” irányzatnak a mesterei voltak, összekapcsolták a természetfilozófia elméleti kérdéseit a testgyakorlás módszereivel. A „Vajramutthi” rendszert alapul véve kidolgoztak egy sajátos rendszert, amelyet a harcművészetek és a jóga tanításai szerint állítottak össze.
A SV alaptanításait Devasharmi két fiúgyermeke sajátította el, rendszerezte és egészítette ki apjuk és a mesterek útmutatásai, valamint a legenda szerint álmaik és meditációik során megfogalmazódott tanítások alapján.
A két fiú, Aykivarah és Surayana tökéletesítették az elméleti rendszert, amelyre felépítették torna és harcművészetüket, valamint az élethez való általános viszonyulásuk gyakorlati módszereit.
A „Shirayan-Vajramutthi” kifejezés két szanszkrit eredetű szó összevonásából keletkezett. Jelentése szimbolikus: ’koncentrált-erő gyémántökle’, vagy másként ’központi ösvény gyémántökle’. A kifejezés szétbontásakor a ’shír’, az ’ayan’, pontosabban az ’ayama’, valamint még a ’vajra’ és a ’mutthi’ alapszavakat kapjuk.
SHIR = ’ amikor különleges teherbírásra van szükségünk, vagy nagy figyelemmel kell valamely feladatot megoldanunk, akkor szükségessé válik egy olyan állapot létrehozása, amelyben a szellemi energiák összegzése folytán a feladat elvégzéséhez szükséges hatékonyságot megteremthetjük, s amely tulajdonképpen nem más, mint egyetlen pontba sűrített szellemi erő…’
Ez a szellemi erő külső-fizikai erővé is átalakítható. A SHIR szó tehát egy energiát jelöl. Az ’ayan’, vagy ’ayama’ szó utat, ösvényt jelent, vagy valamely folyamatot, és annak hordozóját jelenti és jelöli.
Az SV rendszer története az alapítástól indul, amely után Devasharmi visszatér birodalmába a Himalaya-hegység lejtőiről, hogy tökéletesítse tanításait. Devasharmi országa Bharathivati. Felesége Prabhavati gyermektelen volt.
Devasharmi egyszer egy álmot látott. Démon szimbólumok: Darumadár, Tigris, Elefánt, Sárkánykígyó, Kobrakígyó (majom, bivaly) Az álom megfejtése = az SV lényege.
Amikor a két fiú felnőtt sor került beavatásukra és a névadásra. Surayana a nap útján haladó, Aykivarah a bölcsességért folyamadó. Később magányos vándorok lesznek. Bharathivati elpusztul.
Ayikivarah és Surayana észak-nyugat felé vándorol. A 21. nap a Gyémántszél-démon, 27. nap az Északiszél-démon, a 49. nap a Délkeletszél-démon támadja meg őket. A 97. Napon találkoznak Sun-Vu-Jang és Kuan-Kong mesterekkel, akik tanítványaikká fogadják őket, és 3000 napon keresztül oktatják őket, majd felfedik ’Az Örök Tanítás’ temploma titkait. Majd kolostort alapítanak, és véglegessé rendszerezik a tanításokat.
A kolostor lakói hosszú ideig a világtól elzártan éltek, majd a két alapító újra útra kel és nagymesterré legmegbízhatóbb tanítványukat, Bharathivandaksát teszik.
Bharathivandaksa egyszer egy álmot látott, amely a pusztulást mutatta. Két fiára hagyja a tanításokat, majd későbbiekben tőlük tanulják el a többiek. Titokban, családi körben, a szellemi tartalmat előtérbe helyezve folytatják a gyakorlatokat. Bharathivandaksa nemzetsége egyenes ágon kihal. Az utolsó örökös távolabbi rokonai közül két tanítványt vesz maga mellé. E két tanítvány között vita alakul ki, hogy a szellemi vagy a gyakorlati tanítások az elsőbblegesebbek. A vita végül kettőjük közös tanítványánál dőlt el. Név szerint ez Uttakarma. (Bharathivandaksa → 1. Vajrapani, 2. Chandrapati → Matodhkata és Ekadasimahanasarpah közös tanítványa Uttakarma.)
Uttakarma (első ’Nagy-Madár’ „Mahapatatrin”) 3 csoportot hoz létre, a további nagymesterek Uttakarma családjából kerülnek ki.
Uttakarma utolsó leszármazottja Surjasampha-Shirayanamaharayanda-Mahapatatrina Anjavi Surjasardulah 1962-ben 92 éves korában halt meg. (XXXI. Nagymester.) Unokája mellé egy idegen tanítványt is maga mellé vett, aki a későbbiekben, mint XXXII.-ik beavatott Nagymester a tanításokat örökölte, és Magyarországra hozta.
Az ő tanítványa volt, a magyarországi alapító nagymester: Surjasampha-Shirayanamaharayanda- Vajrasardulah Mahapatatrina Leányfalvi Attila Pál.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=25