Fényterek
Dátum: Május 17, csütörtök, 10:07:33
Téma: Kultura


Bárhonnan nézzük, a műalkotások mindig mást mutatnak, csodás csillogásuk nemcsak az érzékszerveinkre, az érzelmeinkre is hatással vannak.


Bohus Zoltán Munkácsy-Díjas, Érdemes művész kiállítása


Üveg. Megszokott, hétköznapi tárgy. A rómaiak korában még kuriózum volt, csak a kiváltságosak birtokolhatták. Üveg. Használati tárgyként, dísztárgyként egyaránt elterjedt az egész világon.
Bohus Zoltánt lehet, hogy jól ismeritek. A fővárosban élő szobrászművész téralkotásait, üvegszobrait Budapesten kívül pl. Pécsen, Győrben, Tihanyban, Sopronban, Körmenden, Hágában, Tokióban, Chicagóban, Luxemburgban, s legutóbb az Iparművészeti Múzeumban láthatta a közönség. Most a békéscsabai Jankay Gyűjtemény kortárs-kiállítótermében láthatjuk munkáit.
A gyomai születésű (1941) szobrászművész Békéscsabán érettségizett, s több festészettel eltöltött év után kezdett az üveg megmunkálásával foglalkozni.
Elmondta, hogy a véletlen vezette arra az útra, amely kialakította életművének jellegét. Egyszer egy nagyobb üvegtömböt kellett síküvegből összeragasztania, ám Magyarországon akkoriban még nem volt erre szolgáló anyag. Találékony Odüsszuszként, a durva, még formaalakításra alkalmas üvegből indult ki, s fokozatosan jutott el az üveg legfinomabb polírozó anyaggal történő kezeléséig. Szakított a tradícióval, s kitalált egy olyan megoldást, ami az ő munkásága révén vált tradícióvá.
A Bohus-féle üvegplasztikákat a két-, és háromdimenziós sík,- és térbeliség, a fegyelmezettség, a letisztult formák, a kemény–lágy hatások, valamint a hihetetlen sérülékenység jellemzik. Bárhonnan nézzük, a műalkotások mindig mást mutatnak, csodás csillogásuk nemcsak az érzékszerveinkre, az érzelmeinkre is hatással vannak.
Bejön a látogató, felgyújtjuk a reflektorokat. A fény és ragyogás betölti a termet. Nem győzünk gyönyörködni.
Amatőr fotóimon talán nem igazán látszik, de az élményt szeretném megosztani veletek.
Íme:

























Péter Erika






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2514