Kislány született
Dátum: Május 25, péntek, 15:54:11
Téma: Életünk napjaink


Eszébe jutott, hogy a szomszédasszony Ancika párszor említette neki félig tréfálkozva: "Gyönyörüek a kislányaid, szülhetnél nekem is egy gyereket".




Marcsi sietős mozdulatokkal megközelítette Szekeresék házát, kiszedte a már számára ismert kerítésdeszkát, először áttette a göngyöleget, azután ő is átmászott és elhelyezte a csomagot a bejárati ajtó előtt.
Egy cumisüveget is tett a csomag mellé, még megnézte, hogy levegő éri-e a kicsi orrát. Ugyanolyan gyors mozdulatokkal pár perc múlva, remegve, otthon találta magát. Foga is vacogott az idegességtől, mindene fájt, az ájulás határán volt
- Mit tettem, mit tettem? - mondogatta. Eszébe jutott az 5 éves Mártika és a 3 éves Ágika, most ők a Nagyinál vannak. Marcsi férje Pesten dolgozik, ritkán van itthon. Marcsinak sok a dolga, baja, gondja. És szőrnyű helyzetbe hozta őt az eltitkolt terhessége. Minden teher az ő vállát nyomta, nem merte még a férjének sem bevallani újabb terhességét. Alig látszott rajta még akkor is, mikor a baba megmozdult a hasában.
Férje fiúról ábrándozott. Marcsi tudta, hogy mikor terhes lett, el kellene mennie tanácsadásra, de ezt is halogatta.
Tegnap 7 hónapos terhesen felemelt egy nehéz dobozt és rosszul lett, érezte, hogy megszül...
Összeszedte minden erejét, egyedül elrendezett mindent, még a köldökzsinórt is elkötötte. Szédült, de megmosdott, a gyereket is megfürösztötte
És mi legyen tovább?
Zavarodott volt, félt.
Egy gondolat támadta meg meggyötört agyát. Eszébe jutott, hogy a szomszédasszony Ancika párszor említette neki félig tréfálkozva: "Gyönyörüek a kislányaid, szülhetnél nekem is egy gyereket".
És Marcsi hirtelen megkönnyebbült. "Szekereséknél jó helye lesz az újszülött kislányomnak". És meg is valósította ötletét. A gyerek Szekeresék küszöbén feküdt.
Még nagyon korán volt. Talán a szomszédban még fel sem keltek.
Marcsi pedig egyedül ült otthon az ágy szélén és szenvedett a görcsöktől. Imádta a két nagyobb gyermeket. "Ó, Istenem, mit tettem? Ő is az enyém. Az én testemből, az én vérem! Nem, nem, nem adom!!! "
Iszonyatos szenvedés közepette Szekeresékig eljutott, segítséget kért. A mentő hamarosan kórházba szállította az anyát gyermekével együtt... Talán örök titok marad mások számára, mi zajlott le kora reggel Marcsiék házában és egy anya lelkében.

Nem szabad magukra hagyni...








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2522