Egy titokzatos nép holt (?) nyelve: az etruszk
Dátum: Június 29, péntek, 14:40:54
Téma: Könyvismertetők


A magyar őstörténet tárgyalásakor általában nem szokás kitérni az etruszkok kultúrájának bemutatására.
...


Tegnap érkezett meg a címemre a már nagyon várt, Benedekffy Ágnes most frissen megjelent, harmadik átdolgozott kiadású könyve, az alábbi szöveggel dedikálva: «Tamás-Tarr Melindának sok szeretettel és elismeréssel: Benedekffy Ágnes».

A magyar őstörténet tárgyalásakor általában nem szokás kitérni az etruszkok kultúrájának bemutatására. Sőt, ha a külföldi szakirodalmat lapozgatjuk, ott is az áll, hogy bár a tudósok rengeteg erőfeszítést tettek az etruszkok eredetének kutatására, nyelvük megismerésére, ez a kutatómunka igen csekély kézzelfogható eredménnyel járt. A hivatalos felfogás szerint az etruszk ismeretlen eredetű nép, nyelve is ismeretlen, holt nyelv.
Az etruszk kultúra és az etruszk nép az európai történelem színterén rendkívül fontos szerepet tölt be: nyugat-Európa ókori históriája első fejezetének tekinthető az etruszk civilizáció. [...]
A magyar tudósokat és amatőr kutatókat is régóta foglalkoztatta az „etruszk rejtély”.

Szabadságra indulás előtt vagyok. Amint elolvastam és visszatértem (július 20-tól) újra jelentkezem részletes írásommal. Addig is íme egy-két kiragadott részlet a szerző könyvet indító bevezetéséből: ELŐZETES.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2571