Dél-Olaszországban barangoltam - I. (Nyári utinapló - 2007)
Dátum: Július 29, vasárnap, 10:18:08
Téma: Ország Világ


...mászkáltunk föl-le a hegyek csúcsán terjeszkedő, szűk sikátoros, fehér házas és kősziklás épületű városkákban.


Szabadságunk alatt július 8-a és 20-a között kis családommal Dél-Olaszországban barangoltam. Annak ellenére, hogy majdnem 24 esztendeje élek Itáliában, mégis minden alkalommal, amikor megadatik a kirándulás lehetősége, ugyanúgy rácsodálkozom az ismert és ismeretlen látottakra, mint legelső olaszországi élményeim során.

Szerencsénk volt. A legmagasabb hőmérséklet 35 fok volt, de száraz meleg a túránk legnagyobb esetében, sőt volt két hűvösebb nap is, úgyhogy, amikor átruccantunk a basilicatai Materába, pulóverbe is kellett bújnunk. De ez csak délig tartott. A szabadságunk második napján délelőtt Grotta Castellána barlangjában két órás három kilométeres barangolással hűsöltünk. Igaz, a lépcsők és az emelkedő terepeken való felkapaszkodás meg is izzasztott bennünket a 15 fokos hőmérséklet ellenére, de így is jól lehűltünk azért és elviselhetőbb volt a felszíni melegben való gyaloglás. Rengeteget mászkáltunk föl-le a hegyek csúcsán terjeszkedő, szűk sikátoros, fehér házas és kősziklás épületű városkákban. Ferrarában elutazásunk napjától javában dúlt a nappali 38-44 fokos hőség, addig délen a legmagasabb hőmérséklet a fent említett érték volt. Az sem mellékes a száraz meleg mellett, hogy 350-540 m tengerszint feletti magasságban császkáltunk, s nem 0-7 m között, mint Ferrarában. (Ferrara 7 méteres legmagasabb pontja az óvárosban van.) A 35 fokos meleget többnek érzékeltük viszont a csizmasarok keleti - (Macchia Mediterranea lídón) és déli riviéráján Otrantótól Gallipoliig (az Adriai- és Jón-tenger partján. De ott délutáni fürdéssel hűsítettük magunkat. Összesen három alkalommal sikerült. Különösen a Jón-tenger (Pescoluse szabadstrandján) kristálytiszta vize volt élvezetes. Ez után a mi (ferrarai) lídóink zavaros vize egyáltalán nem vonzó... Itthon nem is fürödtem elmenetelünk előtt, délen avattam fel a nyári szezont tengeri lubickolással Macchia Mediterraneán egyszer és Pescolusében két alkalommal, a kirándulásaink befejezése után, kb. négy óra felé. Többször is bementünk fürdőzni. Szabadságunk utolsó napján érkezett meg délre is az északon már javában tomboló nagy hőség, úgyhogy ezeken a napokon a kirándulásaink gyaloglásai már sokkal nehezebben voltak.
Több mint ezer fényképet kattintottam, jó néhány rövidebb videót is csináltam, s ehhez jönnek férjem és lányom képei is, összesen 890 db, tehát van sok szép rögzített emlékünk.
Csodálatos helyeken jártunk. Az volt az érzésünk, mintha nem is Itáliában lennénk, s mintha elvarázsolt tájakon járnánk. Még mindig erős hatása alatt vagyunk. (...) Folytatás (képekkel) >>>






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2600