Dél-Olaszországban barangoltam - II. (Nyári útinapló - 2007)
Dátum: Augusztus 01, szerda, 14:50:30
Téma: Ország Világ


Szerdai új indulásom előtt sikerült összeállítanom dél-olaszországi barangolásom második részét.
Íme...


Július 9-én, szabadságunk második napján Casalini di Cisterninóban (az előző részben csak Cisterninónak emlegetett) a korán elköltött reggelit követően Puglia tartományi szabadságunk második napjának programja Castellana cseppkőbarlangjának és Alberobellónak, a trullók (trulli) fővárosának megtekintése volt.
A Puglia tartományi Bari megyében található Castellana ezeréves városka 290 m tengerszint feletti magasságban Dél-Monopoli belső területén elhelyezkedő karszt-medencében. A település természetes üregeiről és feneketlen mélységeiről már a középkorban olvasható egy 917-es jegyzői okiratban. A közeli barlangok a parasztoknak olajpogácsák és a felhasználhatatlan törköly tároló helye volt addig, amíg Franco Anelli speleológus (...) nem tartott helyszíni szemlét, amelyet követően javasolta a barlang megnyitását a nagyközönségnek.
A fent említett barlangkutató fedezte fel 1938. január 23-án a kutató munkája során, amelyben annak a legendának akart utánajárni, amely azt állította, hogy itt egy feneketlen szakadék van.
A Castellana barlangrendszerének különlegessége a nagy mennyiségű, rendkívül formagazdag cseppkőképződményei. E napi meleg ellensúlyozásaként kimondottan jól esett a két órás, összesen három kilométeres oda-visszasétálás az átlagosan 15 fokos barlangban.
Fényképezni nem lehetett, csak az első teremben, s mivel a megvilágítás nem volt elegendő, a vakus felvételek éppen ezért egy kivételével sötétebbek. Sajnos így a kattintási lehetőség is lényegesen korlátozottabb volt. (...)

(...) Barlangi sétánk után (...) folytattuk utunk: irány Albarobello, a trullók fővárosa! Alberobello területe erősen ki van téve a meteorvizek erozív hatásának mind a felszínen, mind a felszín alatt. Így a mészkőszikla-rétegeződésnek köszönhetően biztosított a környék építőanyaga.
A történelmi városközpontban koncentrálódnak ezek a különös, valószínű iszlám ihletésű trullók (...)
(...A következő napi program - július 10. - Ostuni, a fehér város megtekintése és fürdőzés volt. Ezt a környéket gazdagon borítják olívafák, szinte olívaerdők! Az épületek mészfehérek. Hengerbástyás középkori várfal veszi körül, szűk kanyargós utcák, lépcsős sikátorok, felfelé kapaszkodó árkádok, jellemzik. (...)
(...) Jól elfáradtunk. Kiérdemeltük a délutáni fürdést, így hátunk mögött hagyván a fehér várost Macchia Mediterranea lídón állapodtunk meg, hogy kipihenjük a naphosszat tartó gyaloglási fáradalmainkat és megmártózzunk felfrissítés céljából a pugliai tenger vízében. (...)
Folytatás >> (Teljes, képekkel illusztrált írás)





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2603