Dél-Olaszország III. (útinapló)
Dátum: Augusztus 08, szerda, 13:12:47
Téma: Ország Világ


Július 11-én, szerdán, szabadságunk negyedik napján a fasanói Safari vadasparkban csatangoltunk ....


... a nap legnagyobb részében, mivel több mint egy teljes délelőttöt igénybe vevő program volt a bebarangolása. A délutáni hátramaradt időben pedig Martina Franca várost látogattuk meg.
Fasano Brindisi megyéhez tartozik, nem messze az Adriai-tenger partjától, 118 m tengerszint feletti magasságban. Lélekszáma 38782. Középkori eredetű kis városka (X. sz.), a Rodi-lovagok tulajdona volt. A középkori városközpontban emelkedik az ún. Chiesa Matrice (Matrix templom), amelyet 1595-től 1599-ig építettek. Homlokzata későreneszánsz stílusú. A városon kívüli területen 120 hektáros parkban található a vadaspark, az ún. Zoo Safari, amelynek legnagyobb része csak zárt ablakú gépkocsikkal látogatható, s csak kis részén lehet gyalogos sétát tenni. (…)
(…) E hatalmas ún. Fasanolandia parkban szabadon járkálnak az egzotikus vadak, a vérmesebbek biztonságos, nagy vaskerítésekkel vannak elkülönítve, de tágas térségben mozoghatnak itt is az állatok (oroszlánok, tigrisek). Kellemes színfoltja a tó és a zuhatag. A tóban teknősök és fókák úszkálnak. Madár- delfin- és hüllőházban megcsodálhatók a legkülönfélébb egzotikus szárnyasok, delfinek és hüllők. Kis sétavonattal, amelyek oldala apró lyukas, sűrű ráccsal volt lezárva, a páviánok birodalmába jutottunk. Izgalmas látvány volt, ahogy az oldalrácsra felkapaszkodtak. (...) Az Állatszínházban meg látványos előadásokat láthatunk pingvinekkel és fókafélékkel (...).
(...) Az előadás után még megtekintettük a madár-és hüllőházat, ahol a gyér világítás miatt sajnos egyetlen felvételt sem tudtunk készíteni. Ezzel véget is ért a vadasparki, kiadós csatangolásunk. Egy pillanatra leányommal megálltunk a kis zuhatagnál, majd végérvényesen búcsút intettünk e csodálatos Safari parknak.

(...) Menet közben ismét meleg szendvicset fogyasztottunk üdítővel késői ebéd gyanánt és folytattuk utunk e napi célkitűzésünk második állomása felé: Martina Francába. (...)

(...) ... sétánk végeztével elindultunk Casalini di Cisterninóba, a szálláshelyünkre, mégpedig egy kis kitérővel: Taranto felé vezető úton. Útközben megálltunk az autóút szélén az elénk táruló panorámában gyönyörködni és azt megörökíteni. (...)


Teljes cikk >> (fényképekkel és rövid videókkal)


Eredeti címe: Dél-Olaszországban barangoltam - III. (Júliusi útinapló - 2007)



Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2610