Belmondo
Dátum: Szeptember 03, hétfő, 20:48:48
Téma: Film Színház Zene


A hírekben hallottam, hogy újra visszatért a filmezéshez a 74 éves Jean-Paul Belmondo. Már nem fiatal, az bizony igaz!


Mindig is a számomra szimpatikus színészek közé soroltam, pedig nem volt soha észtvesztően jóképű. Talán a játéka, a színészi teljesítményei tették naggyá a szememben.
2001. augusztusában, hat évvel ezelőtt érte agyvérzés. A teljes jobboldala lebénult, ezért jobb kezét állandóan a zsebében tartja, ez jelzi még ma is a valamikori súlyos betegséget.
Több hónapon keresztül csak feküdt mozdulatlanul, s utána még hosszú hónapokon át nem tudott beszélni… - de visszaküzdötte magát (sokunk örömére), pedig két és fél évvel ezelőtt egy combnyaktörése is volt. Abból is felépült. Azóta minden nap edz. Ő tényleg elmondhatja, az élet küzdés!

Belmondo barátja, Francis Huster rendezi a filmet, melynek címe: Egy ember és a kutyája. A történet egy magányos nyugdíjasról szól, aki görcsösen ragaszkodik a kutyájához (Belmondo kedvencének neve: Corial), mintha már semmi más nem maradt volna neki a múltból, de végül mégis reménykedni kezd az életben.
Egykor Vittorio de Sica filmje volt, mely 1952-ben készült.
Belmondo azt nyilatkozta, hogy a forgatókönyv elolvasása, és a régi film megnézése után ráeszmélt, hogy ez az ember ő, s a történet róla szól.

A forgatás már elkezdődött.
Belmondonak az volt a kikötése, hogy ne használjanak dublőrt, úgy filmezzék le őt, amilyen valójában. Ne kendőzzék el a fogyatékosságokat, vagyis legyenek láthatók a testi hibái is.

Ebben a világban, ahol mindenki álarcot hord, s próbálja a szebbik felét mutatni a többi ember felé, ő felvállalja pőreségét, megmutatja az ember sérülékenységét, s a győzniakarás diadalát.

Minden tiszteletem ezért a példamutatásért!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2647