Szabó Magda 90 éves
Dátum: Október 05, péntek, 22:03:59
Téma: Kultura


Szabó Magda a XX. század egyik legnagyobb magyar írója



Szabó Magda a XX. század egyik legnagyobb magyar írója. Első emlékem az Abigél c. tévéfilmsorozat. Minden tekintetben nem nekem íródott. Utálom a sorozatokat és első nekifutásra egy rózsaszín leányregénynek tűnik. Mégis a témája, a történelmi háttér, a ragyogóan megírt karakterek, odaszögeztek a képernyő elé.
Sajnos 1949-től 1958-ig nem publikálhatott, talán a legtermékenyebb időszakában.
Az egyik legnagyobb élményem a férjéről írt regény, a "Megmaradt Szobotkának". Az 1958-as "Freskó", és az 1959-ben megjelent "Az őz" című regények teszik nevét ismertté. De írhatnám a filmen is sikeres "Régimódi történet"-et, vagy a "Szemlélők" novellás kötetet. Mindent felsorolni lehetetlen.
Ugyanígy nehéz felsorolni Szabó Magda kitüntetéseit.
1959-ben József Attila-díjat, 1978-ban Kossuth-díjat, 1983-ban Pro Urbe Budapest díjat, 1987-ben Csokonai-díjat kapott. 1992-ben a Getz Corporation díjával tüntették ki. Déry Tibor-díj (1996), Szép Ernő-jutalom (1998), Nemes Nagy Ágnes-díj (2000)
Nem lehet kétséges, egyiket sem érdemtelenül kapta, ahogy a 90. születésnapjára átadott Köztársasági Érdemérem Nagykeresztje kitüntetést sem.

Kívánunk neki további erőt és egészséget születésnapján!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2670