Niagara Falls 4. rész
Dátum: Október 31, szerda, 11:53:01
Téma: Ország Világ


Fort Erie - mint a nevében is szerepel az Erie tó partján fekszik


IV. rész. Niagara Falls környékének felfedezése…

Vegyük sorjába, először is arra indultunk amerre a buszjárattal el tudtunk jutni, és ez Fort Erie volt. Mint a nevében is szerepel az Erie tó partján fekszik, ott ahol a Niagara folyó kiindul a tóból. A folyó túlpartján lévő Buffalo városával az 1927-ben megnyílt Peace Bridge ( Béke-híd) köti össze. Ma az egyik legnagyobb közúti átkelő.
A Niagara Parway-n végigsétálva értük el a Historic Fort Erie ( Történelmi Erie-erőd) eredetileg 1764-ben épült, de a természeti csapások tették tönkre.1804-ben kezdték építeni az erődöt, azonban a 1812-ben kitört a háború Kanada és USA között. Mindössze 170 brit katona védte az erődöt Jacob Brown amerikai tábornok 4500 fős csapatával szemben akik természetesen elfoglalták, majd megerősítették de később sorsára hagyták. Most egy pár képet erről az erődről és indián vezetőnkről.

Béke – híd Peace Bridge



Baffalo szemben a Niagara folyó túloldalán.



A Fort Erie erődben ..



A bejáratnál egy jelenlegi látogató és nem elfoglaló.



Az erőd belső szobái és kiszolgáló egységei.




Tiszti háló...és egyben iroda



Legénységi szálo…




Korabeli konyha részlet,




Indián vezetőnk és társa az erőd bemutatása után a csoportoknak korabeli kovás, taplós puskával három díszlövést adtak le.


St.Catharines

Ontario-tó és a Welland-csatorna északi része mellett fekszik. A Niagara félsziget gyümölcstermelő vidékének központja, 130 ezer lakosú.

Zsilipelés a csatornán



az utolsó előtti zsilip előtt fél-merülésben a hajó, speciálisan a csatorna méreteihez készülnek .



a „kikötő” nem a háztartásbeliek úgynevezett bevásárló hajói…




a strand ősszel elhagyatottan, a szél a tó minden hordalékát ide sodorja.



Niagara-on-the-Lake

A kirándulás elsősorban a vendéglátóink fiának segítségével jött létre, ugyanis a kirándulást szervezőket, akik a szállodákból toborozzák az utasokat ismerte és féláron, 50 dollár /fő áron sikerült bennünket is felvetetni és legnagyobb örömünkre a ház elől vett föl és tett le bennünket.




Niagara Falls-ról kifelé haladva először az 1928-ban épült Mount Carmel Spiritual, Carmelita katedrálist tekintettük meg.



Következő megállónk a környék borászatát reprezentáló bemutató és egyben szaküzlet megtekintése volt egy kis kóstolóval egybekötve.



Kanadában csak az ilyen és az ehhez hasonló engedéllyel rendelkező kereskedelmi egységek árusíthatnak szeszesitalt (LLBO) ez a licenc utal rá a cégtáblán.


Niagara-on-the-Lake

Eredeti neve Newark volt, Felső-Kanada Ontario tartomány első fővárosa. Az 1829-ben elkészült Welland csatorna kikerülte s ezzel tönkretette a kereskedelmét, csak a vasút ideérkezése javított valamelyest a helyzetén. Jelenleg 13ezer körüli lakossága , turisták kedvelt kiránduló helye, mert rendezettsége és tisztasága a legszebb a környéken. Nem utolsó sorban említve meg azt, hogy legjobban megőrzött és legszebb XIX.szd.-i város Észak-Amerikában.




Kikötője…

Az 1796-1799 között épült Fort George tipikus észak-amerikai erőd, sorsa hasonló a már leírt Fort Erie-vel.




A kapuban furulyázó őr.



és egy mai harcos…
A környék éghajlata és termőföldje kedvez a borászatnak, ilyen a táj egy része.




egymást érik a borgazdaságok.


Délután a hazafelé úton a busz megállt legnagyobb örömünkre egy csoki manufakturánál , ahol láthattuk a készítés teljes folyamatát és a kóstolás után lehetőség nyílt a kedvezményes vásárlásra is.



Ez után értünk vissza Niagara Falls-ra



ízelítő a közlekedésből, az autópálya másik fele a buszból nézve.

Újból Niagara Falls-on…és egy pár kép a teljeség nélkül.



SKYLON…Égi-Kerék



innen fotózva az Amerikai vízesés és mellette a Menyasszonyi-fátyol




óriás víztömeg



szintén a zuhatag



más aspektusból



egy megakadt roncs a zuhatag felső-folyásán, gazdaságtalan kivenni, így turista látványosság lett belőle.

És végezetül mégegyszer a kedvenc képeimből amit ritkán lehet elkapni…



Az összes képet ami több, mint 700 nem lehet belesűríteni egy ilyen rövid beszámolóba csak ízelítőt a természet csodájáról és az azt körülvevő tájról és kultúráról.

2007. szeptember. 07-22.-ig













Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2690