Regényírói pályázat
Dátum: December 14, péntek, 08:50:21
Téma: Pályázatok


A Kossuth Kiadó szépirodalmi tehetségkutató pályázatot hirdet. Regényírók jelentkezését várják eddig még nem publikált művekkel.


Műfaj: regény.
Terjedelem: 400.000-700.000 leütés.
Téma: a modern tudományok legújabb eredményeivel összefüggő izgalmas, fordulatos bűnügyi történet.

Elképzelésünkhöz a már létező „cyber-fiction”, illetve a „techno-thriller” műfaja áll a legközelebb, melyek legjelesebb képviselője Michael Crichton. (Jurassic Park, A gömb, Androméda-törzs, Átprogramozott ember, Félelemben és még sok lebilincselő történet.)

"Ez egy kitalált történet. A benne szereplő személyek, intézmények, vállalatok és szervezetek jórészt a képzelet szülöttei, vagy ha mégsem, kitalált helyzetekben szerepelnek, és a leírtak nem valós magatartásukat tükrözik. Ezzel szemben a lábjegyzetekben szereplő hivatkozások létező személyekre, intézményekre és szervezetekre mutatnak, azokat szöveghűen idézik. Ezek nem a képzelet termékei."
(Szerzői megjegyzés Crichton: Félelemben c. regényéhez.)

A másik jeles szerző, aki a pályázat szempontjából alapul szolgálhat, az orvosi thriller koronázatlan királya, Robin Cook (Kóma, Vakság, Járvány, Halálos kockázat, Láz stb.)

A Kossuth Kiadó most lehetőséget kínál gazdag képzelettel és jó kifejezőkészséggel megáldott írók számára.

Olyan pályaműveket várunk, melyekben a cselekmény és a szereplők kitaláltak ugyan, ám a történet tudományos elméleteken vagy konkrét eredményeken alapul.

Támpontul néhány lehetséges téma, kiindulópont:

Csúcstechnológiák (pl. nanotechnológia)
Orvostudomány, géntechnika, klónozás, őssejtkutatás
Gyógyszerkutatás, gyógyszeripar, dopping
Biológiai fegyverek, járványok
Ökológiai katasztrófák, éghajlatváltozás, természeti katasztrófák, a technológia és a bioszféra kiszámíthatatlan kölcsönhatásai, új organizmusok
Telekommunikáció, szórakoztató ipar, TV, rádió
Műholdas technológia, űrkutatás
Internet, informatika
Mesterséges intelligencia, virtuális valóság (sim city, second life)
Haditechnika, atomkutatás
Ipari kémkedés, hírszerzés, bűnüldözés
Globalizáció, terrorizmus

Díjazás:
Amennyiben a pályaművek elérik a kiadó által elvárt színvonalat, az alábbi díjakat ajánljuk fel:

1. díj: 300.000 Ft
2. díj: 200.000 Ft
3. díj: 100.000 Ft

A fenti díjakon kívül a szerző a mű nyomtatásban való megjelenése esetén royalty-ban részesül, melynek részletei egyéni megállapodás tárgyát képezik.

Tartalmi megkötések:
Minden pályaműnek eredeti, korábban nem publikált írásnak kell lennie. Minden pályázó tetszőleges számú pályaművet küldhet be.

A pályaműnek a regény, kisregény irodalmi kritériumainak meg kell felelnie.

A pályamunkák eljuttatása a Kiadóhoz:
A pályaműveket CD-n (formátum: Word document, vagy Rich text file), ajánlott postai küldeményként kérjük eljuttatni a Kiadóhoz (Kossuth Kiadó ZRt. 1043 Budapest, Csányi L. u. 34.). A borítékra kérjük ráírni: Regénypályázat. A CD-n csak a pályázó jeligéjét kérjük feltüntetni!

Kérjük a pályázathoz mellékelni egy lezárt borítékban a következő adatokat (a borítékon is kérjük feltüntetni a jeligét.):

A pályázó jeligéje
A pályázó neve
A pályázó címe
A pályázó e-mail címe és telefonszáma a könnyebb regisztráció, illetve a kapcsolattartás miatt.

A művek beérkezési határideje 2008. március 31.

A kiadásra alkalmasnak ítélt díjnyertes regényeket a kiadó megjelenteti. Amennyiben a nyertes műveken kívül egyéb pályamunkákat is arra érdemesnek tartunk, a későbbiekben azok megjelentetése is lehetséges.

A beküldött anyagokat a Kiadó nem őrzi meg, de esetleges későbbi felhasználásukról a szerzővel egyeztet. Emellett a kiadó fenntartja a jogot, hogy a műveket csak szerkesztés után jelentesse meg.

Budapest, 2007. június

http://www.kossuth.hu/index.php?o=hirek&hir=840





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2722