A Magyar Kultúra Napja
Dátum: Január 23, szerda, 00:19:48
Téma: Kultura


185 évvel ezelőtt, ezen a napon (január 22-én) fejezte be a Himnusz írását Kölcsey Ferenc, a megőrzött kézirat tanúsága szerint.


1989. óta ezen a napon ünnepeljük a Magyar Kultúra Napját, utólagos köszönetként a Himnuszért.
E napon adják át a Magyar Kultúra Követei kitüntetéseket.
A címet előző évben alapította az oktatási és kulturális miniszter, melyet legfeljebb 7 olyan személynek adományoz, akik tudásukkal, művészetükkel magas szinten terjesztik a magyar kultúrát külföldön, s ezt a továbbiakban is vállalják. A kitüntetés pénzjutalommal nem jár.

A Magyar Kultúra Követe 2008. cím viselésére jogosultak ez évben: Kányádi Sándor költő (Kolozsváron él, tevékenyen részt vesz az irodalmi életben - őt már elég régen felfedeztem magamnak), Palya Bea énekes (fiatal, sokoldalú zenész, és kitűnő előadóművész - nagy öröm volt számomra, amikor nemrégen valaki ajánlott tőle egy dalt, azóta keresem a hangját, az előadásait az interneten), Esterházy Péter író, Schiff András zongoraművész-karmester, Eötvös Péter zeneszerző-karmester és Julia Marton-Lefevre környezetvédelmi és szakdiplomata.

Úgy gondolom, ezek az emberek jó követei lesznek a magyar kultúrának külföldön, s bennünket, magyarokat is jól képviselnek majd, ahogyan tették ezt az előző évben kitüntetettek is.

Köszönet érte!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2743