Találkozó 2008. február
Dátum: Február 24, vasárnap, 18:28:00
Téma: All Fullextra


A találkozón szerzett élmények beleivódnak az ember sejtjeibe... Ha leülök a gép elé, már nem egy üres szobában ülök, hanem találkozom azokkal, akiket megismertem.


Mikor készülődöm a találkozóra, mindig enyhe izgalom jár át. Minden alkalom előtt ezt érzem. Még bennem van az is, amikor az elsőre mentem, és nem tudtam, kiket fogok megismerni, nem tudtam, milyen emberek ők.
Izgultam, mert nem éreztem magam elég műveltnek, nem gondoltam, hogy amit írok, az bárkit is érdekelhet. Féltem, vajon elfogadnak-e? Nem fognak-e kinevetni?
Aztán hirtelen a nickekhez valódi arcok, hangok, nevetések, gesztusok kapcsolódtak.
Ami addig csak kavargó érzés, arctalan gondolat, az olvasott művekből kialakult kép volt, egy csapásra helyre került bennem. Megtöltötte az élet.
Úgy érzem, ez az, amit a Full lelkének is nevezhetnénk.
A találkozón szerzett élmények beleivódnak az ember sejtjeibe, annyi pluszt adnak, hogy az internetes felület otthonossá válik tőle. Ha leülök a gép elé, már nem egy üres szobában ülök, hanem találkozom azokkal, akiket megismertem.
Annyira különbözőek vagyunk, hiszen az élet szinte minden területéről vannak köztünk tagok, de egy valami nagyon erős szállal köt össze minket, és ez az irodalom szeretete, a művészetek szeretete, a bennünk felgyülemlett vágy, hogy megmutassunk magunkból egy olyan részt, amelyet talán, senki másnak nem mutatunk.
A találkozón azok lehetünk, akik legbelül vagyunk. Mindnyájunkban ugyanaz, az érzés, ugyanaz a tűz lobog. Mindez a tegnapi találkozót is áthatotta.

A Palinta Társulat kedves, játékos dalaival bűvkörébe vont minket, újra gyerekek lehettünk, énekeltünk, zenéltünk, még egy kicsit ugrabugráltunk is. Eroica versének megzenésítése igazi csemege volt.
Netelka Leventéje kihagyhatatlan műsorszám lett, és elbűvölő egyénisége már most érezteti velünk, hogy az alma bizony nem esett messze a fájától.
Igazi megpróbáltatás volt mindenkinek, pzoli színművének előadása. A Rómeó és Júlia húsz perces változata - sajátos rendezésben - igencsak megdolgoztatta a rekeszizmainkat, mondhatnám úgy is, majdnem bepisiltünk a röhögéstől, de ez így nem túl irodalmi, viszont igaz. Felejthetetlen alakítást nyújtottak a szereplők. Winner Laci mint a kissé homokos, pösze Júlia, ho mint Rómeó, a hősszerelmes, Rien a Dada, Samway mint Capulet és Naiva mint a neje. Vagy az első találkozójára érkező Baggio011 – mellesleg „önként” vállalta a beugró szerepét a lebetegedett 102 helyett -, aki hitelesen alakította Lőrinc barátot. Mz_per_X is kamatoztatta a már megszokott, magas színvonalú előadó képességét, mint az igazgató titkára. AngyaliAndi a kissé szabad gondolkodású rendezőt formálta meg, míg jómagam a mesélő voltam, ebben a hálás szerepeket nyújtó vígjátékban. Még egyszer köszönet a szerzőnek, pzolinak.
Ezt követően Skorpió énekelt nekünk. Hangja mindig elvarázsol. Aki még nem hallotta, okvetlen hallgassa meg a hangos verseknél.
Stando Ági saját és más Fullosok verseiből szemezgetett nekünk egy csokorral.
Sete és Tamiska is közös énekkel örvendeztette meg a nagyérdemű közönséget.
Csitesz és Eroica előadásában egy házaspár reggele elevenedett meg előttünk.
Mz_per_X rutinosan viseli az élcelődést, mely művei előadása előtt már-már előírásszerűen elhangzik a művek hosszára tett célzásokkal. Azután elkezd mesélni, és még a légy is megáll a zümmögéssel, mert a figyelem kézzelfogható feszültséget teremt. Előadott története a gyerekek beilleszkedéséről, egy konkrét eseményt feldolgozva, izgalmas volt.
Azt szoktam mondani, hogy aki ho költőnket még nem hallotta előadni, nos az nem is hallott még semmit sem. Művei első olvasásra, nem könnyűek, sajátos filozófiát, gondolkodásmódot követnek. Ahogy Ő mutatja be nekünk, az bizony művészet. Szuggesztív egyénisége magával ragadja hallgatóságát.
Ovobácsi a tőle megszokott szerénységgel, halkan, szinte súgta nekünk, a fiatal korát meghazudtoló, bölcs gondolatokat is megfogalmazó verseket.
Kedves meglepetés volt Csitesz, Winner, Naiva és Eroica előadásában a Piroska és a farkas, természetesen átdolgozott kiadásban, melynek szerzője Si. A kellő mennyiségű humor itt sem hiányzott, gurult a kacagástól mindenki.
Rien és Netelka is a nevettetést választotta. Kedves kis játékuk a képzeletbeli Full szerkesztőségében, a telefon mellett szolgálatot teljesítő Netelka megpróbáltatásait mutatta be.
Királylány és a_Leb is egy-egy verssel örvendeztetett meg bennünket.
AngyaliAndi története a gépkocsivásárlásról szintén vidám esetet dolgozott fel.
A Csaszti-család legifjabb tagja figyelemreméltó költő-jelölt. Saját verseit adta elő.
Apukája egy szomorú történetet mesélt nekünk, bemutatva az emberi gyarlóság legmélyebb szintjét.
Én, lassan hagyománnyá válóan, olyan verseket adtam elő, melyeket itt olvasok, és nagyon megfognak valamivel. Így utólag is megköszönöm a szerzőknek, a_Lebnek, Captnemonak és lena1-nek az élményt, hogy előadhattam ezeket a kis remekműveket.
Még egy előadásom volt. Lyza1 szombat délelőtt küldött egy kedves verset, hogy ezt a találkozó résztvevőinek ajánlja, mert betegsége miatt sajnos nem tudott eljönni.
Jobbulást kívánunk neki szeretettel, és reméljük, a következőn már saját maga adhatja elő versét.
A vacsora után még táncra is perdültünk, így igazi hamisítatlan farsangi hangulattal zárult ez a kedves, szeretetteljes találkozó.
Remélem, sikerült valamit érzékeltetnem abból a sok eseményből, ami történt, sikerült éreztetnem a jókedvet, a felszabadult örömet, a játékot, az élményt, ami jellemezte ezt a délutánt és estét.
Köszönöm, hogy eljöttetek, köszönöm, hogy szerepeltetek, köszönöm, hogy megismerhettelek benneteket.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2758