Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál
Dátum: április 30, szerda, 17:24:25
Téma: Kultura


Minden eddigi látogatói rekordot megdöntött : jóval több mint hatvanezer érdeklődő volt kíváncsi a könyves seregszemlére.



Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál



2008. április 24-27.


Ha eljön az április, akkor Könyvfesztivál!
Az idén új helyszínen, a Millenárisban nyitotta meg kapuit a tizenötödik Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál.



Bart István, a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének elnöke – a fesztivál katalógusában a következő szavakkal nyilatkozik az eseményről:
„Hittük volna 1993-ban, amikor szorongva útjára indítottuk, az oly nagyralátóan Nemzetközi Könyvfesztiválnak elnevezett kis könyves rendezvényünket, hogy csakugyan nemzetközivé és fesztivállá válik? Hogy tizenöt év múlva kinövi a Kongresszusi Központ termeit, és a Gesztenyés- kertből, az akkor még nem is létező
Millenáris Park tágasabb tereire kell költöztetnünk a standokat?”
Valóban úgy tűnik, hogy szerencsés volt az új helyszín megválasztása, és kedvezett az időjárás is. Vidám hangulat, előadások, zene, néha tolongás, a füves részeken napozó embereket láttam. A standokon színes, bőséges és ráadásul kedvezményes könyvkínálattal lepték meg az olvasóközönséget a kiadók.
Minden eddigi látogatói rekordot megdöntött : jóval több mint hatvanezer érdeklődő volt kíváncsi a könyves seregszemlére.
Nagyon boldoggá tett, hogy a Móra Kiadótól meghívást kaptam az eseményre. Elképesztő, hihetetlen volt számomra, hogy nem kellett karszalag, nem kellett belépődíjat fizetnem, hiszen most - mint alkotó, s nem mint közönség veszek részt az eseményen.
A Móra Kiadó standja a Millenáris Fogadójában volt, s a sajtótájékoztatók után szombaton és vasárnap Balázs Ágnes, Cseh Katalin, Dallos Jenő, Kiss Attila, Ördögh Ottó, Váradi Z. Ferenc és Darren Shan dedikálták a most megjelent műveiket.
Abban a szerencsében volt részem, hogy a déli órákban értünk oda, amikor a Móra Kiadó standján éppen Darren Shan, az ifjúság körében igen népszerű „A vámpír és a démonvilág” sorozat szerzője dedikált. Délelőtt, repülővel érkezett Írországból, Ő volt a fesztivál egyik díszvendége. Óriási tömeg vette körül, hosszú sorban álltak az autógrammra várók, de ő állta a sarat, végig mosolyogva, frissen, kedvesen fogadta a rajongókat. Mi ketten még könyvet is cseréltünk. (Nem tudom, hogy képes leszek- e elolvasni a Végítéletet, minden esetre a dedikált könyv boldog tulajdonosának mondhatom magam. ) Darren egyébként egyáltalán nem vérengző, barátságos ember, valahol Írország közepén, a külvilágtól egészen elszigetelten él.




Az a megtiszteltetés ért, hogy én is dedikálhattam a Móra standján a Verselheteket. Alig volt már pár darab, így
nem volt nehéz eladni őket.



Összeismerkedtünk, barátkoztunk Balázs Ágnessel, aki bűbájos szerző, nem csoda, hogy imádják a gyerekek.



Tanúja lehettem a díjkiosztás egy részének, ott voltam, Varga Katalin Életműdíjának átadásánál. Ki hinné erről az egyszerű kis öregasszonyról, erről a kicsi, egyszerű anyóról, aki barna ruhájában, görnyedten kuporog az első sorban, hogy Ő a fogalommá vált Gőgös Gúnár Gedeon és a Mosó Masa Mosodájának a szerzője, akinek kötetein több ezer magyar gyermek tanulta meg az olvasást.



A pódiumbeszélgetések mellett lehetőség nyílt a kiadókkal ismerkedni. Mindenkinek ajánlom, hogy, mint ahogy jómagam is tettem, bátran menjetek oda a standokhoz. Gyakran ott voltak a kiadók igazgatói, sőt néhol a főszerkesztő maga árusította a könyveket. Itt lehet kiadót keresni, az ám!
Próba szerencse, nem?

/Péter Erika/






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2780