Egy zenekar, amely erőt ad a hétköznapokban
Dátum: Október 08, szerda, 16:25:40
Téma: Film Színház Zene


...nemcsak stílusában, hanem szövegében is valami különlegeset alkotott, valami olyasmit, amivel az ember gazdagabbnak érzi magát, mikor hallgatja, vagy a színpadon látja őket.


Manapság igen kevés az olyan rockzenekar, akik igényes zenét szolgáltatnak a műfaj kedvelőinek. A Kowalsky meg a Vega azonban nemcsak stílusában, hanem szövegében is valami különlegeset alkotott, valami olyasmit, amivel az ember gazdagabbnak érzi magát, mikor hallgatja, vagy a színpadon látja őket.
És hogy mitől különlegesek ők ennyire?
A frontembert, Kowalsky Balázs Gyulát a rockzenét szeretők a Black-out, illetve a Mantra zenekarokból ismerhetik. Egy elég kemény időszakon ment keresztül, amikor a tudatmódosító szerek hatása alatt állt, illetve mikor próbált kilábalni élete ezen szakaszából. Ezt azért fontos megemlíteni, mert talán ez volt az a korszak, - a kilábalás korszaka,- amelynek hatására olyan témákkal kezdett el foglalkozni, amelyek nagyon is tanulságosak lehetnek mindenki számára. A felépülésében nagy szerepet játszott a vallás, amely a mai napig jelen van a munkásságában, a festészetben és a dalszövegírásban egyaránt.
Azonban nem kell rögtön hittérítésre gondolni! Ő csupán a mindennapi élete részévé tette a vallást, és a filozofikus gondolkodást, amelyet nem szégyell beismerni a „nyilvánosság” előtt. Igen, nem szégyelli! Manapság ugyanis már eltitkolják az emberek, ha hisznek valamiben, legyen az Isten, Krisna, Allah vagy bármely más Istenség, esetleg stílus vagy életérzés. Ma már az a trendi, amit mindenki követ.
Ő nem szégyelli, de nem is mondja, hogy higgyünk benne mi is. Csupán azt szeretné, ha egy picit elgondolkodnánk, egy picit odafigyelnénk egymásra, az embertársainkra, a környezetünkre, a körülöttünk lévő világra, és ráébrednénk arra, hogy lehet nem jó ez a világ, de csakis rajtunk múlik, hogy szebbé és különlegessé tegyük mások és magunk számára is.
Na de nyilván nem egyedül alkotja a zenekart. A többi tag is valószínűleg, ha nem is minden témában, de egyetért az ő gondolkodásmódjával. Példamutató az, ahogyan, és amilyen hangulatot teremtenek egy-egy koncert alkalmával. Öröm látni, ahogy az emberek, akikkel ott találkozhatsz boldogok, figyelnek egymásra és a szövegekre, élvezik a zenét, és érzik, hogy ez valamiért más, … több, mint amit másoktól megszokhattunk. És ezt saját tapasztalatból mondom. Voltam olyan koncerten, ahol kb. 50 ember volt jelen, és hajnali 2 órakor játszott a zenekar úgy, hogy előtte már lenyomtak egy koncertet aznap. Mégis felmentek a színpadra, és ugyanúgy játszottak, ugyanúgy és ugyanolyan hangulatot teremtettek, mint minden egyes alkalommal. Lehet, erre valaki azt mondja, persze, hiszen elvégre ez a dolguk. De nem! Látszik rajtuk, hogy tiszta szívből zenélnek, és élvezik! Az emberek pedig minden egyes alkalommal örülnek nekik, és jó kedvvel, boldogan mennek haza minden koncert után.
És ezt nem fanatizmusból mondom! Amióta megismertem őket, sok mindent másképp látok. Soha nem voltam divatkövető, ám sokszor érdekelt mit gondolnak rólam, vagy a tetteimről mások. Már nem … Már nem foglalkozom ilyenekkel, sem másokkal. Megtanultam, hogy csak az a fontos, hogy szeretet vegyen körül. Lehet közhely, de így van. Nem kell érdekbarátság, nem kellenek hűű de nagy kapcsolatok ahhoz, hogy jól érezzem magam ott ahol, és amilyen körülmények között vagyok. Elég, ha vannak az embernek igaz barátai, egy szerető családja, esetleg egy párja, akikre mindig, minden körülmény között számíthat, akik soha nem okoznak csalódást, akikben megbízhat. Ez valakinek elég, valakinek nem … Sajnos. Nekem elég, megtanultam. És köszönöm, … köszönöm, hogy részese lehetek egy olyan dolognak, egy olyan érzésnek, amivel többnek érezhetem magam azoknál az embereknél, akik trendi cuccokban járnak az utcán, akiknek nincs más dolguk, mint másokkal foglalkozni.
És végül egy idézet Kowalsky Jéglanka meséi című könyvéből:
„Nem születtem hősnek, de … . Talán éppen ez az unott, szürke nap az, amikor végre tehetek valamit. Másokért. Magamért … Csak azért, hogy érezzem: én is élek.”






Akiket esetleg érdekel a zenekar vagy a zenéjük, azoknak ajánlom:

www.kowalskymegavega.hu
http://www.youtube.com/results?q=Kowalsky+meg+a+Vega&search_type=
http://www.youtube.com/watch?v=NYnqH1OIPiY




Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2834