szekelyng : Reflexológia...oh! (megjegyzések egy tévéműsorhoz)
Dátum: November 12, szerda, 16:54:39
Téma: Kultura


Ilyenkor reggel iskolába készülünk, pontosabban a fiúk már készülődnek, én rájuk várok, addig nézem néhány percen át a csevegőműsort...


Egyik reggel a kereskedelmi adó műsorán csevegő beszélgetés keretében a meghívott vendégek egy beteg és "gyógyítója" a reflexológus úr. Így távirati stílusban írnék róla, mondhatom ledöbbentem rajtuk eléggé. Tulajdonképpen mindenkin, a két műsovezetőn is, szőke hölgy + média"sztár" úriember, akik roppant érdeklődést tanúsítottak a tényhez, hogyan gyógyulhat egy súlyos beteg, a gyógyszerek elhagyása után - csupán reflexológia segítségével. Ilyenkor reggel iskolába készülünk, pontosabban a fiúk már készülődnek, én rájuk várok, addig nézem néhány percen át a csevegőműsort, amely mindig tartogat meglepő fordulatokat - mint most is.

Érintett vagyok sajnos, mert gyógyszerészként majd 30 évet dolgoztam, részben a magyar gyógyszeriparban, a kutatásban, majd később orvosi szakkönyvkiadó voltam, szintén nem kevés ideig. Megadatott hogy igen sok orvoskollégával találkoztam, és bizony sokat tanultam tőlük.

Lássuk közben mit is kérdez a műsorvezető - mit mondanak az alanyok: (persze szó szerint nem tudom idézni, csak a lényeget)

"Tehát Ön számos betegségben szenvedett, és erre sokféle gyógyszert kapott?"
"...igen, és sajnos egyre betegebb lettem. A végén már 25-féle gyógyszert kellett szednem"
"Naponta?" (értelmes kérdés)
"...igen..."
"és akkor találkozott a reflexológussal?"
"igen, és ő azt mondta, hogy a talpmasszázzsal kezel, és hagyjam el az összes gyógyszert, amit szedek....és fogyasszam azt a folyadékot... megnevezhetem?"
"nem" (így a gyógyító)
"... Fogyasszam azt a folyadékot, amit ő ad, és akkor ettől javulni fogok"
"és tényleg javult azóta"
"... igen, és már a gyógyszereket sem kell szednem..."
(Műsorvezető férfi (énekes) a gyógyítóhoz:)
"...kérem legyen szíves mondja el, hogy a gyógyszerekkel mi volt a probléma? Miért voltak ezek károsak...?"
"A gyógyszerek között vannak antagonisták és szinergisták, és ezek? hatnak egymásra, és a hatás ezt-azt okozhat, és ilyen-olyan irányban eltolódhat, káros dolgok alakulhatnak ki..." (ezt igyekeztem majd szó szerint idézni!!!)

Itt megszakad a kép, mert el kellett indulnunk, néhány megjegyzés mindehhez:

1. Bármely betegség, ha krónikus, gyógyszerekkel általában bizony kezelendő, mert különben egyre inkább romlik, tehát ez az orvosi etika egyik szabálya. Ismert betegséget kezeletlenül hagyni műhibának számít.
2. Bármely gyógyszer okozhat mellékhatásokat, nemvárt hatásokat, ezért kell az orvosi konzultáció, ezért kell ezt a beteg jelezze, mielőbb. Megtalálható általában az a szer, amelynek hatása a betegnek több haszonnal jár, mint a várható mellékhatások.
3. A gyógyszerek egymással kölcsönhatásba léphetnek bizony igaz. Mégpedig vagy ún. "farmakokinetikai" tehát felszívódás-eloszlás-lebomlás módosítása, vagy pedig "farmakodinámiás" - tehát egyik szer erősítheti a másik hatását a receptoron, a szervekben.
4. Ismeretlen összetételű folyadékot fogyasztani hazárdjáték, különösen, ha a beteggel nem is közli a "gyógyító" hogy az mit tartalmaz.
5. A gyógyszerek hirtelen önkényes abbahagyása veszélyesen visszavetheti a beteg állapotát.
6. Valaki, aki (feltehetően) természetgyógyászati ETI vizsgával bír, hogyan állíthatja magáról hogy "gyógyít?" A gyógyulás leginkább a fertőző betegségekre vonatkoztatható, ahol a baktérium valóban elpusztul az antibiotikumtól. A betegségek javarésze kezelhető - NEM gyógyítható.
7. Az egész riport félrevezető, laikus néző számára megtévesztő, azt a látszatot kelti, hogy az orvostudomány tévúton jár, és gyógyító őstehetségekkel kell gyógyíttatnunk magunkat, tehát lejáratásnak is minősül.

Több észrevételem nincsen.

Tisztelettel:
Dr. Székely Gábor
gyógyszerész, végzett a SOTÉ-n, 1978-ban
minden egyéb adata kérésre kiadható.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2848