Széthulló birodalom
Dátum: Március 03, kedd, 14:14:05
Téma: All Fullextra


Ha jól tudom, egy orosz tábornok jósolta meg, hogy nagyon rövid időn belül – talán már az idén - széthullik a Amerikai Egyesült Államok.


Arra gondolt talán, ami elérte az egykori Szovjetuniót, az hamarosan elérheti Amerikát is. Ugyan ki merte volna megjósolni húszegynéhány évvel ezelőtt a kommunista birodalom feloszlását? És mégis bekövetkezett. Ha meg így történt, gondolhatta az az orosz tábornok, akkor miért ne történhetne meg ugyanez a másik oldalon? Meglehet, ő csak Alaszkára gondolt, amit a cár atyuska annak idején bagóért kótyavetyélt el az amerikaiaknak, s amit – ha a jóslat beválik – szintén kis összegért vissza lehetne vásárolni a készpénzhiányban szenvedő Washingtontól. Alaszkában van olaj, van gáz, esetleg ott is el lehetne zárni a gázcsapokat. Floridában ugyan ritkán kell fűteni, de ez a déli állam addigra már Nagy-Kuba része lesz, feltehetőleg akkor is szövetséges. Szomorú, hogy Castro ezt már nem fogja megélni.
Moszkvában egy kicsit módosították az egykori angol gyarmatosítók jelszavát: oszd meg és uralkodj. Náluk ez így hangzik: oszd el és neked is jut belőle bőven. Malmukra hajtja a vizet, hogy Amerikában már van egy autonom terület, amelyiket úgy hívnak: Disneyland. Ez az álmok világa – igaz, egyre kevésbé az amerikai álomé – amelynek kereteibe az orosz álmodozás is belefér. A hollywoodi álomgyár még ennek is teret biztosít.
De lássuk a többit is, hogyan realizálódhat az orosz ábránd. A San Franciscó-i meg a New York-i Chinatown a kínaiaké, ez már biztos. Kezdetben még csak olyan különleges státuszban, mint nem is olyan régen Hong Kong volt. A déli államok újra létrehozzák a konföderációt, rabszolgák helyett olcsó mexikói munkaerőre alapozva. Északkeleten az európai befolyás teremti meg újra az eredeti tizenhárom állam szövetségét, ahol egyelőre még várni kell az euróra, de emiatt ne csüggedjen senki. A villanyvilágítást már bevezették mindenhova, az euróra is sor fog kerülni. Utah-ban és környékén létrejön a Mormon császárság, míg New Mexico visszatér ősanyja kebelére a mexikói drogbárók ellenőrzése alatt. Michiganben egy újabb autó Nom terület jön létre Detroit fővárossal, bár azt már nem a GM vagy a Ford fogja uralni, hanem az indonéz autógyárak laza szövetsége. Hawaii természetesen Japáné lesz, kamikázék és egy újabb Pearl Harbour mellőzésével. Kalifornia egy része Vietnamhoz kerül, a Vietkong már ássa az idevezető alagutat a Csendes óceán alatt. Kansas, Iowa, Nebraska államok sorsa még bizonytalan, de valószínű, hogy ezeket a területeket az éhező afrikai országok fogják felosztani maguk között, itt ugyanis minden éhenkórász fekete diktátornak jut majd elég sikkasztanivaló.
Az indián rezervátumok nyilván India fennhatósága alá kerülnek, Nevada pedig azoké lesz, akik a legjobban tudnak blöffölni a földosztó pókerjátszmában. Texas elég nagy ahhoz, hogy megőrízze önállóságát a Bush dinasztia uralma alatt.
A többi is majd elboldogul valahogy, hiszen a hajdani Szovjetunióval ellentétben gúzsba köti őket a közös nyelv. Ma már nincs olyan kis település, ahol legalább két-három ember ne beszélne spanyolul, s köztudott, hogy a közös nyelv a legerősebb összekötő kapocs.
Még az sem lehetetlen – mert ma már semmi sem az -, hogy Barack Obama visszalép az elnökségtől, hiszen, ha van egy kis esze, nem akar Gorbacsov sorsára jutni. Ezt meg csak úgy kerülheti el, ha nem nézi végig országa romlását az elnöki székből. Legyen bármilyen kényelmes az az elnöki bársonyszék, én akkor sem irigylem. Az már valóban a kegyelemdöfés lenne, ha még a Talibán is benyújtaná igényét Colorádóra vagy Arizonára. És akkor az iraki siitákról még nem is beszéltünk.
(Csak zárójelben írom ide, hogy miután már megszűnt a vizumkényszer Amerikába, feltámadhatna Árpád apánk, mert nagyon nagy szükség lenne egy új honfoglalásra. Ismerve persze a szerencsénket, mi még Amerika újrafelosztásáról is le fogunk csúszni, mint Béla gyerek a csúszdán. Hát igen, a végén ő is seggre ült.)






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2889