Hajnali Kúrír..52.szám..Dörögdi kedvcsináló
Dátum: Július 22, szerda, 16:41:37
Téma: All Fullextra


Dörögdi különszám.
” Aki hajnalban ír...az később sem angol”
( Világ proletárarisztokratái közösüljetek) „C”



A nyár a fesztiválok ideje, mint a tavasz a báloké.
Először egy energiát sugárzó domb mellől tudósított a Hajnali Kúrír, ahol Attila vesztette el a góliátelemét, most pedig egy a régmúltba visszavezető dunántúli kisfaluból, ahol a művészek és a művészeteket kedvelők színes társasága ad randevút egymásnak.
Egy kicsit a történelmi múltról, ahogy azt kiküldött túdósítónk Halovány Sejtelem munkatársunk ( Lúdtoll díjas ) namiújság-író sercegő tolla alól kiserkent.
A középkorban négy település volt eredetileg, csak az inkviziciónak szemet szúrt és írtak a törököknek, hogy nézzenek egy kicsit körmére a pajzánoknak.
A nemesek által lakott helyet Dugdnak hívták, de nem ez volt a fő baj, hanem ezt hangoztatták is, hogy így Dugd meg úgy Dugd, alu és felül, mindezt (1249) csak az árnyalta kissé, hogy I. Ráskó úr raccsolt és így Drugdnak ejtették.
Eredeti neve a falunak „Imár Ráskó Alul-Felül Dugd (Drugd)”.
A török 1548-ban privatizálta a négy falut és piacával együtt felégette, hogy saját piaca terjeszkedjen.Ezáltal 1718-ig lakatlan volt, mígnem megelégelte Dörögi család és átvette a falu irányítását.Uralmának a fiúági leszármazás elmaradása vetett véget.
A mai végleges nevét az új gazda után nyerte el aki vizeki Tallián Ferenc lovassági ezredes volt, az ott élő családok közül a legmódosabb és feleségével együtt jegyezték be, így az ő neve került a Dörögd név elé, megkülömböztetésül a középkor Tóth-dörögd…mai nevén Ódörögd, ami nem tévesztendő össze a Lödöröggel az egy másik téma.
A falu sokszinű vallása szépen megfér az idők kezdete óta egymással.A templomok tornyaiban harangok laknak, a zaj miatt mások nem igen.
Csak a harangozó szokta itt a másnaposságát kialudni, de ő tök süket. Emlékezetből harangozik, mert akkora a rutinja, hogy tudja mikor hányat kell rántani.
Hangulatos parasztházacskái vonzák az idelátógatókat a nyári koncertek és kiállítások rendezvényeire.
A medence legmagasabb pontja az Atibor-hegy feketefenyveseivel, a Tik-hegy bazaltszikláival, a vulkanikus eredetű Baksa-hegy szőlőivel és a növényritkaságokkal büszkélkedő Imár-hegy. A többi bozótossal és domborzattal a falu lányai és asszonyai rendelkeznek, ezen felül híres nótások hírében állnak, aranydíjas népdalkör.
Nem tévesztendő össze a nem igazán népszerű slágerrel, hogy aszonygya „ Nyújtófával húzom el a nótádat”, ezt általában a falusi esték színesebbé tételére adják elő. Mert ugye, megy hazafelé a férfi korús s őket kíséri az asszonykorús, nyújtófával-porolóval.
„Ha többet iszol a boromból, majd borogat az asszonyod.” Ez is egy helyi népi mondás.
Itt mondjuk ebben nem látom igazán az idei év mottóját, amely az esélyegyenlőséget tűzte a zászlajára,de vannak okosabbak is nálam. ( könnyű a védtelent borogatni)
Tikmán Imár Atibort iszik úgy ül a Baksra ez egy itteni szólás-mondás, azt jelenti mai nyelven: Nézd már bort iszik és felül a bakra. Jogilag ittas vezetés.
A terület már a római korban lakott volt, a határban ennek a nyomaira bukkantak. A falu határában az ásatások eredményei megdöntik az eddigi elméleteket, de legalább is elbizonytalanítják a kutatókat, hogy az un. „ farkasnak két kölyke lehetett” elmélet, mert az itteni leletek „két erősebb és egy satnyább kölyök csontvázat találtak” (Romulus,Remus és a harmadikat Romanusnak nevezték el) s mivel a nőstényfarkas csak a két nagyobbiknak adott tejet, így nem kizárt, hogy az étkeztetésbe az apa is beszált ( apjafarka bébitápszer).
Aztán ez külön vált és megalapította a dákó nemzetséget.
Ezek találgatások, de minden féligazságnak a fele sem igaz.
A mai Taliándörögdön található az űrtávközlési földi állomás ahol a műholdról érkező jeleket veszik, amely a testvérvárosukból Melmekről jön és optikai kábelen továbbítják feldolgozásra.
Az idei fesztiválra várják vendégségbe Melmekről a kulturattasét Gordon Samwayt ismertebb nevén ALF úrat.


Nóra néni és a 7-12 éves srácok.


Eltelt az év hurrá vakáció bömbőlte az iskolarádió.
Nóri néni nagyot sóhajtott. Az idén megint tábort vezet és keményen kell készülnie a dologra, mert ezek a 7-12 éves lányok és srácok nem kevés meglepetéssel tudják elkábítani a gyanútlan embert.
Pár hete már tervezi a kvíz játékot, amely leköti őket és játék közben még tudásra is szert tesznek. Talán!

Első nap.

Ismerkedés a táborral, a gyerekekkel és a menekülési útvonallal.

Példák a kvízből :

- Ti tudjátok például, hogy hány nyaki csigolyája van a zsiráfnak?
- Annyi, hogy elérje a fejét, mert máskülönben nem tudná lenyelni kaját.
(Én már tudom. 7 hosszú)
- A disznónak miért rövid a nyaka?
( mert másképp túl érne a vályún)
- És azt, hogy hány megapixeles az oposzum szeme?
( kit érdekel)
- Vagy, hogy a kígyó mióta nem csúszik egyenesen?
(Amióta nem iszik szeszt.)
- Az oroszlánnak miért van bojt a farka végén?
( mert az elején nem lehet)
- Melyik háziállatnak van nyomása, ellenállása és fázisszöge is?
- A csirkének, mert az Bar-Ohm-Phi!
- Vagy, hogy miért temetkeznek az emberek a domboldalba?
( mert ott a temető)

Második nap

Beindult a nagyüzem.Eddig még mindenki megúszta élve.
- Mi történt ma Nóri néni meséljen !
- Meglátogatott egy indián.
- Ne mondja ? Igazi indián?
- Igen . Ráadásul tudott magyarul is.Erre varrjon gombot.
- Túléltük az indiánt is aki meglátogatott bennünket, mert a baltáját kegyetlenül forgatta a feje fölött s féltem a feje elrepül.
Tudott magyarul is, és itt lett gyanús nekem, amit csak fokoztak később történtek. Pajkos Vessző, mert így hívták, furcsa kacsintó nézés közepette mutatkozott be. Mintha sejtetni akarná a neve jelentését. Én természetesen tudomást sem vettem róla,de ő erőltette, hogy megmutatja a tetoválásait is. Az egész felső teste teli volt jelekkel amelyek egy pontba mutattak és ez nem a nagylábaújja volt.

Elénekelte és táncolta Amerika felfedezését, hogy az ősei már akkor ott éltek. Persze gondoltam ők nyitottak kaput Kolombusznak.

Eredeti indián szerelmes kaftán, mert a blúzt még nem ismerték. ( valami ilyen ruhadarab)

„ Hádé lila sólyom fenn az égen,
csumidázzam a rányim száját,
fut a batár a sztyeppén, ugaron,
a faluban minden kutya ugat nagyon,
sátramba viszlek Hajnal Csillag,
csak Csüngőcsikk meg ne tudja,
lila sólyom fenn az égen,
szemem alja kékül szépen,
amit apádtól kaptam emlékbe,
azóta nappal is látlak Hajnal Csillag „

Ekkor kezdődtek a bonyodalmak, mert a bemutatót követte az új játékom a „ kémesdi”,
bár ne tettem volna.
Az indiánnal együtt úgy eltűnt a sálam, hogy hogyan azt a mai napig nem tudom. Az a kém aki csak kitalált személy volt a részemről. Úgy gondoltam, hogy a gyerekeket leköti majd a keresés, ezzel szemben, eltűnt a sálam és hogy magyarázom meg a páromnak, hogy amit ajándékba vett nekem, pl. Pajkos Vessző nyakában diszeleg. ( ez csak találgatás)
- Azt hiszem megtaláltam a tökéletes diétát !
- Mi lenne az Nóri néni?
- Minden étkezésnél vagy bogárgyűjtő, vagy vizelettartással küzdő gyerek kerül mellém.
- Nos, eddig szokott tartani az étvágyam. ( ezt nevezem „bogaras amónia terápiának”)
- Kedves Nóri néni, holnap is benézünk, ha még nem lesz az intenzíven.
- Köszönöm és üdvözlöm a szerkesztő urat is.

A riport itt folytatódik, ha Nóri néni túléli a következő napokat is.

Jogi rovat!

Tisztelt olvasóim!

Tavasszal egy kedves olvasónk, rendszeres tűzoltásra szakosodott személy említette, hogy
eljön az idő amikor egy bizonyos szolgáltatás, ( ami P*) az jegyre fog menni és megadóztatják.
Az azóta eltelt idő, őt igazolja, mert a témával már az Európa parlament is foglalkozik az őszi tárgyalási időszakában.A többféle verzió közül, elképzelhető, hogy a magyar javaslatot fogadják el, nevezetesen, mint a kafetériát... ezt átnevezik " Keféltériának" az időben be nem fizetett adónemet. A sumákoló egyén késedelmi un. " rákefélési " díjat köteles fizetni...a csoportosan elkövetett keféltéria adó befizetésének elmulasztásával már nem kihágási szabálysértést követ el, hanem elzárással és a tevékenység 1-5 évig történő felfüggesztésével is súlytható az elkövető és mellékbüntetésként a közösülési ügyek gyakorlásának eltiltástól.
Figyeljék a lapunkat, mert Úniós tudósítonk naprakészen hozza ősszel a híreket.


Horoszkóp rovatunk, olvasói kérésre:


•Halak: Ha a héten a hőségben sok dinnyét eszik, akkor a horgászok nyakon csípik!
•Vízöntő: Úszik az árral, még mindig jobb , mint áram-lásban fürdeni!
•Nyilas: Ha egy kis szárnyas pufókot lát nyillal akkor készűljön el a legrosszabra!
•Bak: Nagyon figyelje a kedvese szemét, ha megvillan ne átaljon nagyot ugrani!
•Mérleg: Nyelve nem csak lihegésre vagy lógatásra való!
•Skorpió: Vigyázzon nehogy megint a sajátjába harapjon!
•Szűz: Csak kicsit fáj, aztán egyre jobb lesz!
•Rák: Új lehetőség van a láthatáron, de ne higgye el bármit mondanak, ön hátra halad!
•Oroszlán: Csukott szájjal üvöltsön,másképp senki se fél, mert látszik, hogy nincs foga!
•Ikrek: A kettősségre nem lehet az italt ráfogni!
•Bika: Vigyázzon, mert már egy pár társának letörték a szarvát!
•Kos: Figyeljen, mert lehet más is o-kos!


Kellemes nyaralást mindenkinek.
Aki napon jár igyon sokat, de ne fogja a Kúírra, mert annélkül is van elég bajunk.





A nyomdából jelentik…..lapzárta


Lapigazgató főszerkesztő :
Hajnal Mátyás kezét tördelőszerkesztő és laptulajdonos .

Előfizetéssel kapcsolatos ügyintézés
Zoria Könyvelői és Pénzügyi szaktanácsadó Iroda
posta cím: 630822. Sunshineyork Pf.45.

Terjesztéssel kapcsolatos reklamáció
Emese Problémakezelő Iroda
posta cím: 621127. Sunshineyork Pf.46

Kiadó és szerkesztőség
HajnalPress posta cím: 470909. Sunshineyork Pf.61.
2009.07.23.








Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2912