Tavak és hegyek Ausztria szívében. Első nap
Dátum: Július 29, szerda, 17:44:58
Téma: Ország Világ


Fáradtan, de teli csodálatos élménnyel érkeztünk meg a csillagtúránk kiindulási pontjára és egyben szállásunkra, egy magán szállodába, amelyről csak a legjobbat tudom elmondani.


Tavak és hegyek Ausztria szívében.
Első nap.


Szeged – Budapest –Wien – Neuberg an der Mürz - Mariazell – St. George im Altergau ( Salzkammagut térség) ( 720 km )


Az országhatárt átlépve, elhaladtunk Bécs mellett és első pihenőhelyünkön Neuberg an der Mürz itt megtekintettük a ma is működő zisterzi (ciszterci) szerzetes kolostort (apátság).





Pihenőnk után, mielőtt az alagúton áthaladtunk volna következő úti célunk Mariazell felé a csodás völgyben egy patak születését, vízesés formájában csodálhattuk meg.




Kora délután érkeztünk Mariazellbe. Itt a híres kegytemplomot tekintettük meg, melynek magyar vonatkozása: Nagy Lajos kápolnája, Mindszenthy hercegprímás egykori temetkezési helye.






Ezután séta a főtéren és a belvárosban.






Az emelkedő utcákon sétálva közelítettük meg a „ Csodatévő Szt. Mária kápolnát ( Szt. Brunn Kapell), amelyben az oltár mellett díszes kannából folyik egy hűs vizű patak vize, szintén csodatévő erejéről szól a legenda.







Ezután vissza sétáltunk a közben előkerült buszunkhoz, ezt azért írom így, mert nem igazán tudtunk ott parkolni ahol akartunk a nagy idegenforgalom miatt és egyébként, ami nagyon tetszett a rend és szervezettség. Ezt egész Ausztriára értem a tapasztalatok alapján.
Az útról már felsejlett a következő napok úti céljainak körvonalai a gyönyörű hegyek, amelyek hol felhőkkel takarózva, hol pedig csak könnyű fátyolt viselve pompáztak a lenyugvó nap fényében.
Fáradtan, de teli csodálatos élménnyel érkeztünk meg a csillagtúránk kiindulási pontjára és egyben szállásunkra, egy magán szállodába, amelyről csak a legjobbat tudom elmondani.
Gasthof-Pension Golden Schiff --- Famile Stefan und Ingrid Schnur.
A gazda a bejáratnál fogadta a társaságot. A csomagokat a kijelölt szobákba vittük és az út porának lemosása után egy finom és kiadós vacsorát elköltve, ki-ki sétált vagy kipakolt és eltette magát másnapra.











Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=2914