Hatvan éve családtag
Dátum: December 06, hétfő, 20:25:36
Téma: Kultura


Kiderült, hogy a Mórának nemcsak születésnapja, hanem névnapja is van, hiszen az 1950-ben alapított, évtizedek óta a színvonalas gyermek- és ifjúsági irodalom közvetítőjeként elismert kiadó eleinte Ifjúsági Kiadó néven szerepelt


Nem tagadom, hogy mennyire megörültem, amikor a múlt héten megkaptam a Móra Könyvkiadó levelét. Bár nem szeretek Pestre utazni, ennek a megtisztelő meghívásnak nem tudtam ellenállni, és tegnap, csütörtökön elmentem a jeles eseményre, amire kis barátnőm, könyveim illusztrátora, Papp Anikó Míra is hivatalos volt.
Be kell vallanom, hogy soha nem jártam még az Urániában. A Móra Kiadó, patinás nevéhez illően mindig méltó helyen tartja rendezvényeit. (Általuk jutottam el a Wenckheim-Palotába is, ahol a Verselhetek könyvem bemutatója volt.)
Már az utcáról, az üvegajtón át, láttuk, amint az előtérbengyülekezik a társaság. Mosolygós fiatalok sorfala kínálta a többféle pezsgőt, folyamatosan vetítették a Móra által kiadott könyvek bőséges választékát.
A díszteremben egészen elől, a második sorban foglaltunk helyet, innen szerencsére kitűnően élveztük a színpadra lépők minden gesztusát.
A műsorvezető Hajós András sziporkázó humorral, lazán, kreatívan vezette a műsort.
Szulák Andrea két ízben lépett a közönség elé, ez alkalommal világslágerekkel szórakoztatott bennünket.
A hivatalos részt – a 60 éves Móra múltját, Janikovszky Éva személyiségét felidéző történészek, irodalmárok mellett édesanyjáról beszélt Janikovszky János, a Móra vezérigazgató-tulajdonosa. Merényi Ágnes, a főszerkesztő, az erre az a lakalomra megjelent , szép kivitelű könyvet, a 60 év legszebb magyar meséit tartalmazó Mesebirodalmat mutatta be. „A mesék birodalma időtlen és örök. Hatvan év úgy repül el benne, akár egy pillanat. Az idő múlását csak a mesék változása jelzi: lakótelepre költöznek a varázslók, megszólalnak a lyukas zoknik, nyulak kebelezik be a rókát és a farkast.”A Janikovszky Éváról elnevezett iskola igazgatónőjének beszámolója után Sándor Erzsi olvasta fel Janikovszky Éva Másfél flekk a boldogságról című, ma is aktuális írását.
Kiderült, hogy a Mórának nemcsak születésnapja, hanem névnapja is van, hiszen az 1950-ben alapított, évtizedek óta a színvonalas gyermek- és ifjúsági irodalom közvetítőjeként elismert kiadó eleinte Ifjúsági Kiadó néven szerepelt és csak 1957-ben vette fel a Móra Ferenc nevet.
Milyen igaz a rendezvény mottója : A Móra Könyvkiadó 60 éve családtag!
A 60. születésnapját ünneplő Móra Kiadó idén Rigó Béla költőnek és Lackfi János költőnek ítélte oda a Janikovszky Éva-díjat. A díjjal a felnőtt és a felnövekvő nemzedék együttélésének humánus, életszerű helyzeteit bemutató művészeti alkotások létrehozóit, előadóit jutalmazzák.
A rendezvény végét állófogadás zárta, ahol barátkozhattunk kicsit, felfedeztünk néhány ismerőst és megismertünk néhány számunkra ismeretlent.
Kellemes este volt, örülök, hogy ott lehettem.


























Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3035