Kortárs erotikus versek
Dátum: Január 27, csütörtök, 20:37:15
Téma: All Fullextra


Nyilvánvaló, hogy szubjektív válogatásra készülök, de amennyiben ti is partnerek lesztek a válogatásban, szerintem kellően színvonalas és érdekes válogatás jöhet létre...


Kortárs erotikus versek

„Eleánor hajamban turkál. Lábát
  kitárja és halántékomra fonja.
Fülemben déli tengerek zenélnek.
  Arccsontomon tejeskalács a combja.”
(Faludy György: Hitler halála)

A világirodalom telis-tele van jobbnál-jobb erotikus versekkel, az egyik legjobb ilyen jellegű magyar válogatás a Faludy György fordításában megjelent a Világlíra 50 gyöngyszeme. Az idézetnek választott részlet Faludy saját versre és azt hivatott érzékeltetni, hogy az erotika, mint az élet szerves része nem választható el az emberélet más területeitől, jelen esetben például a politikától. A világ körbevesz minket és hátteret szolgáltat az életünknek, a mindennapjainknak.

A Fullextrán az évek során nagyon sok nekem tetsző erotikus verset olvastam. Sok vershez írtam hozzászólást, melyben felvetettem egy tematikus antológia lehetőségét. Miután senki sem jelentkezett, úgy gondoltam, hogy belevágok a válogatásba és a szerkesztésbe – természetesen ez nem egy magánhadjárat, hiszen egyedül semmire sem lennék képes. Szükség van a segítségetekre. Azzal, hogy előválogatjátok a verseiteket és elkülditek nekem, hogy véleményezitek, javaslataitokkal segítitek a készülő kéziratot, ti is részesei lesztek a munkának. A munkának, ami reményeim szerint egyben kiváló szórakozás és élményekkel teli kalandozás is lesz.
Sokan kérdeztétek, hogy „Mi az, hogy erotikus vers?”, „Mennyire legyen erotikus a beküldendő vers?”. Ebben is, mint általában mindenben fokozatok és árnyalatok vannak, pontos definíciót és mérőszalagot nem kívánok adni és nem akarok használni. Javítom: nem tudok adni explicit meghatározást és centist, vagy egyéb fokmérőt használni semmi, de semmi értelme. Nyilvánvaló, hogy szubjektív válogatásra készülök, de amennyiben ti is partnerek lesztek a válogatásban, szerintem kellően színvonalas és érdekes válogatás jöhet létre.

Azzal lehetne még tökéletesebbé az anyagot, ha témába illő grafikákkal is lehetne színesíteni az alkotásokat, tehát ilyen jellegű munkákat is várok.

Kérlek titeket, hogy segítsétek a válogatást. Mindenkinek, aki elküldi a verseit, alkotásait reagálni fogok az anyagára. Terveim szerint a válogatás tavasz végéig tartana, akkor húznánk egy vonalat és megtenném – kellő számú és minőségű vers és grafika alapján- a javaslatomat a kötetre.

Csíki András

A verseket, grafikákat a következő címre küldjétek: csikiandras@freemail.hu (csatolva, wordben, tárgy: erotikus versek)






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3048