Ha harc, hát legyen...
Dátum: Szeptember 02, csütörtök, 13:12:33
Téma: Életünk napjaink


Azt tapasztaltam, ha valaki tudomást szerez arról, mi folyik az élsportban, kicsit úgy viselkedik, mint a gyerek, mikor megtudja, hogy nincs télapó.


Kalandos életem során, volt szerencsém egy sportszövetségnél is dolgozni. Talán ezért van, hogy a dopping körül zajló események csaknem hidegen hagynak, habár mostanában egyre inkább zavar az a képmutatás, ahogy ezt az ügyet kezelik.
Azt tapasztaltam, ha valaki tudomást szerez arról, mi folyik az élsportban, kicsit úgy viselkedik, mint a gyerek, mikor megtudja, hogy nincs télapó. Hiszi is meg nem is, de mindenképp szomorú lesz tőle, és jobb szeretné, ha soha nem tudta volna meg, mi az igazság. Így hát felhívom mindenki szíves figyelmét arra, hogy az alábbi sorok elszomorító tényeket tartalmaznak, ezért a gyengébb idegzetűek kérem, olvassanak inkább mást.

Tetszik, nem tetszik, tudomásul kell venni, hogy a mai élsportban már olyan embertelenül magasak a követelmények, hogy szinte nincs olyan sportág, ahol a doppingot ne használnák. Ezt persze senki nem ismeri el hivatalosan. Beszéltem olyan teniszedzővel, aki maga mondta, hogy annyira veszélyesek már ezek a legújabb doppingszerek, hogy az a csoda, hogy még senki nem halt meg a pályán. Ezek után, gondolom senki nem hiszi azt, hogy egy versenyző önszántából kezd el doppingolni. Legtöbbször maga az edző ajánl különféle "kiegészítőket", amik hol vitaminoknak, hol étkezési kiegészítőknek vannak feltüntetve.

A szabály szerint, ha valaki egy jelentősebb versenyen ér el egy eredményt, akkor 24 órán belül kell érvényesíttetnie azt. Vagyis a dopping használatánál arra törekednek, hogy a dopping hatása a verseny idejére korlátozódjon, és utána minél hamarabb kiürüljön a szervezetből. Ez azonban nagyon megterhelő az emberi szervezetre nézve, viszont enélkül már úgy tűnik nem is lehet jelentősebb eredményt elérni egy-egy nemzetközi versenyen. Tudomásom szerint, nálunk is vannak kísérletek arra, hogy természetes étkezési kiegészítőkkel, életmód tanácsokkal, és megfelelő edzési tervvel, meddig lehet eljutni. Olvastam olyan tanulmányt, amely elismerte, a versenyző azért nem lehetett első, mert nem használt doppingot.

Persze erre lehet azt mondani, hogy szörnyű, de attól még marad a versenyzők kiszolgáltatott helyzete. Marad az egyenlőtlen esély. És marad az életveszély, hogy ne legyen hiábavaló a küzdelem, az edzés és a harc.






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=310