A mai kor női szerepei
Dátum: Augusztus 12, vasárnap, 08:59:32
Téma: Életünk napjaink


...Aztán jönnek a szerelmek: a kamaszkori, a lángoló fiatalkori. Majd tündöklő menyasszonyok vagyunk egy rövid ideig. De sajnos a neheze csak ezután jön!


Kicsi gyermekként az imádott kislány szerepben tetszelegtem. De engem nem a testvérem, hanem idegen nénik ütöttek ki a nyeregből. (Tudom, hogy ezt a fájdalmat is ki kell majd írnom magamból valamikor, de még nem most.)
Fiatal lányként minden nap másba voltam szerelmes.
Aztán menyasszonyként repkedtem a boldogságtól és a szerelemtől. Nem volt nálam elégedettebb nő, hiszen megtaláltam életem párját. De egy fontos információt elfelejtettek velem közölni: a java csak az esküvő után jön! Azt hittem, a legnagyobb feladat felkutatni életem szerelmét. Később kiderült a rossz hír: ez csak az „előjáték” volt! A főműsor még hátravan. Mi az? Nos: meg is kell tartani az imádott férfit. Fenn kell tartani a szerelmet. S ebbe a játékba már sok nőnek beletörik a bicskája, vagy fejszéje vagy akármije. Lényeg, hogy sokan idő előtt feladják. Miért? Mert nem elég egy „szerepet” tökéletesen játszani. A szemétség az, hogy míg a pasi általában a kisujját sem mozdítja, addig nekünk nőknek mindenben tökéleteset kell nyújtani. Mert ha nem? Az egyedülálló csajok százával állnak sorba, sőt mi több: tülekednek, harcolnak a férjünkért. Tündöklünk, vagy bukdácsolunk a ránk kiszabott szerepkörökben. Ahhoz, hogy minden jól menjen a házasságban, ahhoz minimum Jászai Mari díjas alakítást kell folyton előadnunk. De azért legyünk természetesek, lazák, könnyedek! Csakhogy a színészekkel ellentétben nekünk sosincs pihenő, nincs cigiszünet. A „hány élete van egy nőnek” című színdarab fejezetei pedig a következők:
1. Legyél szuper szakácsnő! Csülköt pacallal, százféle sütit, palacsintát álmodból felverve öt perc alatt képes legyél ám megcsinálni. Ha vendégek jönnek? Mire a férjed leülteti őket, te már szervírozd is a frissen készült ételeket. Akár úgy is, hogy semmi nincs otthon, s pénzed sincs venni. Mióta akadály egy jó szakácsnőnek a semmiből összeütni valami finomat?!
2. Legyen mindig rend és tisztaság! Ez nem is lehet kérdés. Hetente moss ablakot és sikáld végig a szőnyegeket is. Hobbiból.
3. Legyél tökéletes anya! A gyerekekkel sokat foglalkozz! Tudjanak mindent, ami a koruknak megfelelő, na jó egy kicsit még többet is. Legyél szupermami, hiszen te akartad annyira a porontyokat, nem?
4. Legyél tip-top! A jó nőnek tökéletes alak, smink, frizura a követelmény. Lehessen „rajolni” veled a haverok előtt. És ez lehetőleg ne kerüljön ám pénzbe! Oldd meg otthon.
5. Plusz egy szerep: a ribi! Nincs mese: legyél az ágyban is kreatív. Ha van bármi extra, amit nem kap meg tőled apácska, máshol fogja keresni!
6. A dolgozó nő: Dolgozz jó beosztásban, ahol jól érzed magad, sokat keresel és bármikor elengednek, ha a családnak szüksége van rád.
És mi a helyzet az önmegvalósítással? Viccelsz? Tanulni akarsz, énekelni-táncolni-festeni szeretnél? Elég két kérdés a férjedtől és máris a porban hever az önbizalmad. Ennyi időd van? Ennyi pénzed van?
Meg lehet-e felelni száz százalékosan minden területen? Nos szerintem nem. Vagy a gyerek fújja kívülről Weöres Sándor minden versét, vagy minden nap sikálod a lakást. Vagy megcsinálod a harmadik diplomádat, vagy szülsz még egy bébit. (én az utóbbira szavaznékJ) Ami biztos, hogy egyedül lehetetlen mindent felvállalni. Ha a férjed segít és támogat, akkor te szárnyalhatsz és élvezheted a szerepkörödet. (tudod: anya, szakács, takarítógép, szexistennő). Ha tényleg látod, hogy fontos neki a te boldogságod, akkor nem szabad lemondani a nagy álmokról sem! Meg kell szervezni kell a napokat, az órákat. Bevonni a házimunkába az egész családot. Végiggondolni, mi a fontosabb. Játszani hármasban vagy kivasalni az összes zoknit. 10 órán át főzni, vagy csak valami egyszerűt készíteni és utána kimenni együtt szánkózni. De ha a férjed nem áll melletted, akkor beleroppansz az esztelen törekvésbe, hogy minden területen megfelelj. Ha apácska nem támogat, mert nem érti az ambícióidat; nem segít, sőt akadályoz a kiteljesedésben, akkor baj van!
De ez már egy másik élet. Ez már az újrakezdés, az egyedülálló anyuka története. Nehezebb feladatokkal, de mégis vállalhatóan.
Én 2004 őszén újra kezdtem az életemet. A sors kegye folytán tiszta lappal, mégis ugyanabból útkereszteződésből, ahol korábban lekanyarodtam a házasság nevű megállóhoz. A különbség „csak” annyi, hogy ekkor már a 10 éves kincsem: a lányom kezét fogva kezdtem újra kettőnkért. Mert már nem volt mindegy, hogy mit lát tőlem. Remélem, hogy értékes dolgokat tudok felmutatni neki. Hiszen jó eredménnyel elvégeztem egy főiskolát, majd írni kezdtem. A regényem egyelőre a fiókban lapul és várakozik: ott készíti magát a rivaldafényre. De rövid történeteim és verselemzéseim már olvashatók újságban, interneten. Újra angolul tanulok, énekelek, táncolok, sétálok az erdőn. Egyszóval más vagyok, mint voltam.
Ez az én új életem, melyben már főszereplő vagyok és nem cseléd. De itt még nem állok, nem állhatok meg. Folytatnom kell azt a belső utat, amin elindultam. Ennek újabb nagy állomása a régi alakom visszanyerése. A tapasztalataim, a belső tartásom és az új klassz külsőm veszélyes kombináció lesz- remélem.
Pasik vigyázzatok, mert jövök!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3111