Mítoszromboló: 5 orvosi tény, amit a vitaminipar nem hirdet
Dátum: április 08, péntek, 16:46:07
Téma: Tudomány


Vitaminhasznosulás vs pénzkidobás. Egyperces mítoszromboló következik a Vakcinainfó - Az orvos válaszol csoport orvosaitól.


Vitaminok
Csak és kizárólag D-vitamint van értelme szedni, ősztől tavaszig, hacsak nem áll fenn Önnel speciális állapot/betegség. A legtöbb vitamin egyébként vízben oldódó, így a legtöbb multivitamin készítményt alkalmazója még aznap ki is pisili.

Ásványi anyagok
Ezek klasszikusan az ionok, mint a nátrium, kálium, magnézium, stb. El kell hogy keserítsük Önöket, ezek a mezei csapvízben, kútban, pocsolyában is megtalálhatók, általánosságban felesleges külön készítményeket vásárolni (kivételek persze itt is vannak, például intenzív sporttevékenységet végzők esetében).

Kollagének
Már a gyomorban lebontják őket a sav és az emésztőnedvek.

Probiotikumok
A biológiai hasznosulásuk kb. nulla, nagyrészük elbomlik, mielőtt a belekbe érkezne. Újabb kutatások szerint nagyjából semmit nem érnek, sőt, egyes study-k szerint használatuk ártalmas is lehet (például emésztőszervrendszeri betegség utan késleltetik a normál flóra helyreállásat).

Zsírégetők
Zsírt égetni két dolog tud. A testmozgás, és a máglya.

A leírt tények elsősorban annak a jelenségnek szólnak, hogy sokan ezeket a készítményeket ötletszerűen, megelőző jelleggel szedik, "csak úgy/láttam a tv-ben/a szomszéd Alajos bácsi is szedte!" felkiáltással. Egészen más az, amikor ezt valamilyen terápiás jelleggel, orvosi tanács alapján teszik!

A legjobb példa erre a magnézium, melynek igazoltan van szívritmuszavarokat csökkentő, izomgörcsöket gátló hatása, ilyen problémákra természetesen teljesen jogos ezen készítmények alkalmazása.

Amennyiben panaszuk, betegségük van, táplálékkiegészítő szedése előtt konzultáljanak orvosukkal, hogy ő érdemesnek tartja-e ezek alkalmazását!

Forrás: https://www.egeszsegkalauz.hu/orvos-valaszol/mitoszrombolo-5-orvosi-teny-amit-a-vitaminipar-nem-hirdet/cjxdl62?fbclid=IwAR2xWt8ChwiC8Rsir29Zg2Z22Ga-A1SVNrrjj4oQKU-TjdUdXNuSULLOtnE





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=3229