Várok Mirnerre
Dátum: Szeptember 12, vasárnap, 15:04:39
Téma: HAPCI


Álmomból riadtam - kezdi Hajnali telefon című egypercesét Örkény István. Az írót mély álmából telefoncsengés ébreszti, a vonal túlsó végén Petőfi Sándor köszön.


Az a Petőfi.
Biztosan van valami, amit szeretne tőlem megtudni - kezdi készségesen a néhai költő.
Hogyne, kérem. Csak most nem jut eszembe - feleli döbbenten Örkény.
A beszélgetés még egy percig folyik, Petőfi próbál témát keresni, de az írónak nem jut hirtelen semmi az eszébe, pedig oly sok kérdése lenne egyébként. Elbúcsúznak, leteszik a kagylót. Nem is olyan nagy ügy az egész.

Előző héten pénteken telefonáltam a Vöröskereszt budapesti irodájába. A telefonkezelő azt mondta, akit keresek - Mirner asszony - nincs az irodájában, adjam meg a nevem, a telefonszámom, hétfő délelőtt pedig próbálkozzak újra.
Hétfő délelőtt. Hívom a Vöröskeresztet, köszönök, bemutatkozom a kedves női hangnak (egy másik, mint pénteken), majd Mirner Margithoz kérem magam kapcsolni. A hölgy azt feleli, Mirner nincs bent, szabadságon van, egy hét múlva keressem ismét.
Kedves kisasszony - kezdem - akkor legyen szíves akárkihez odakapcsolni, akitől tájékoztatást kaphatok arról, hogyan tudnék én is segíteni, ételt osztani a rászorulóknak. Vagy bármilyen módon segíteni nehezebb sorsú embertársaimon.
Sajnos ezzel csakis Mirner Margit foglalkozik, feleli magabiztosan.



acsdaniel



ÉS, 2004/22





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=350