JÉGEMBER BUDAPESTEN!
Dátum: Szeptember 23, csütörtök, 22:03:18
Téma: Kultura


Az ötezer éves hegyi ember és mindennapjai. Rokonunk Öcsi, azazhogy Ötzi múltja látható majd ...




Szeptember 24-től ez a Bolzano önti nyakon programokkal a fővárost. A rendezvények központi helyszíne a Budapesti Történeti Múzeum (a Várban). Itt látható két hónapig a városról szóló kiállítás, és itt mutatják be Bolzano leghíresebb nevezetességét is: Ötzi, a jégember egy ötezer éves tetem, amelyet úgy 10 évvel ezelőtt a hegyekben, a jég által konzerválva találtak meg és lett az egyik leghíresebb régészeti lelete a világnak. A Bolzanóban látható Ötzi-kiállítás lenyűgöző, mert a tetemen kívül gyakorlatilag az Ötzi által használt összes eszközt, az általa viselt ruhadarabokat - gyakorlatilag egy életet - lehetett rendkívül látványosan rekonstruálni. A budapesti kiállításon maga a múmia nem látható, de az eredeti kiállítás sem miatta érdekes elsősorban. Jó ötlet egy hétvégi délelőttre, akár gyerekekkel.

Ötzin kívül a Történeti Múzeumban válogatás látható Bolzano minden múzeumának gyűjteményéből, köztük a kortárs művészeti Museionéból is. Látható lesz egy fotókiállítás is, amely a város 24 óráját örökíti meg 80 felvételen.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=379