Argentín irodalmi díj-magyarul?
Dátum: November 03, szerda, 14:47:04
Téma: Kultura


Olyat már láttam, hogy valaki elszökik fiatalon a világhírű Donnert cirkuszhoz, hintáslegénynek és majomnak veszik fel, de azt még nem, hogy az argentín Premium Planeta irodalmi vetélkedő döntőse az Ipolyságról származzon.


Ez történt Pablo Urbányival, ki 1939-ben született az akkor még Magyarországhoz tarozó kis csallóközi faluban, majd 1947-ben családjával elhagyta az országot, hogy Argentinában telepedjen le, majd végképp Kanadát választotta hazájául, ahol 1977-től él.
Műveit, melykre elsősorban a kelet-európai groteszk és a spanyol aranykor irodalma hatott, viálgnyelvekreől fordítják magyarra, ám az író, mivel magyarul Silver c. regényét/ a döntős műről van szó/ a dunaszerdahelyi Nap Kiadó adta ki 2004-ben, a könyvbemutatón magyarul válaszolt az olvasók kérdéseire.
Silver egy majom.
Az egyetemen fogadja a dékán, megtanul imádkozni, pikáns kalandokba bonyolódik, s a keserédes regényben egy majom tartja a görbe tükröt a fogyasztói társadalom elé, noha nincs bizarrabb, mint amikor egy majom talárt vesz fel...
Jó könyv.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=479