A művészek és netes félelmek.
Dátum: December 07, kedd, 06:23:13
Téma: HAPCI


A művészek felének semmi baja a fájlcserélőkkel. Fele szerint csekély veszély, fele szerint jelentős. Lopni is a netre járnak ...


A művészek mindössze 3 százaléka tartja úgy, hogy az internet veszélyezteti alkotásaihoz fűződő jogait, derül ki egy non profit szervezet, a Pew Internet & American Life Project megbízásából készült felmérésből. A telefonon megkérdezett 809, önmagát zenésznek, írónak vagy filmművésznek valló alkotó több mint háromnegyede internetezik, és többségük úgy gondolja, a médium létfontosságú eszköz az alkotó folyamat során és az elkészült művek terjesztésekor is.

Fele szerint csekély veszély, fele szerint jelentős Meglepő ugyanakkor, hogy a művészek 43 százalékának semmi baja a Kazaá-val, a Groksterrel és a lemezkiadók által nagy elánnal támadott többi fájlcserélő hálózattal - ők azt mondják, a p2p-technika egyenesen segítségükre van műveik reklámozásában. És bár a megkérdezettek 47 százaléka úgy gondolja, a fájlcserélők miatt nem jut hozzá a neki járó jogdíjakhoz, kétharmaduk mégis úgy nyilatkozott, hogy a fájlmegosztás "csekély veszélyt" jelent a művészekre. A tanulmányból az is kiderül, hogy a válaszadók 64 százaléka egyenesen azt szeretné, ha a kiadók helyett maguk a művészek rendelkeznének alkotásaik szerzői jogaival.

Lopni is a netre járnak
Amellett, hogy az internet jelentős mértékben javította a művészek kapcsolatát egymással és közönségükkel, a válaszadók csaknem fele bevallja, hogy inspiráció híján is gyakran nyúl az egér után: 45 százalékuk vadászik a neten új ötletekre. Az is gyakran előfordul, hogy a művészek online néznek utána, milyen alkotásokat használhatnak fel munkájukhoz legálisan.

A megkérdezetteknek mindössze 16 százalékának van saját weboldala; közülük viszont viszonylag sokan (57 %) tesznek elérhetővé részleteket műveikből. A weboldal-tulajdonosok 39 százaléka linkel művésztársai szájtjára, 37 százalékuk árulja alkotásait, 15 százalékuk teszi elérhetővé más művész ingyenes anyagait, és egytizedük még attól sem riad vissza, hogy bögrét, pólót és egyéb kapcsolt árut igyekezzen online a rajongókra sózni.

Forrás index.hu

http://index.hu/tech/net/pew1206/





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=555