A vég kezdete
Dátum: Január 05, szerda, 18:07:19
Téma: Életünk napjaink


Anélkül, hogy vulgaritás vezérelne - mert ugyebár a királyoknak is ugyanolyan biológiai szükségeik vannak mind a közembereknek - újból csodálkozva vettem észre, hogy valami ami régen elindult, megújult élettel, ....


... új gőzzel kezdett el robogni szinte magától (kiszáló és admin Istenúccse nem mérvadó ;))
Viszont ugyanott visszaszállni a vitába, ahol valamikor indulattól remegő kézzel, érvre-érvvel elindultam, elindultunk, nem is az, hogy nem lehetne, hanem inkább nem is akarnék . . .
Őszintén szeretném azt hinni, hogy mi mindannyian legalább egy lépéssel a tegnapi önmagunk előtt járunk. S pont ez a természetes fejlődés-növekedés együtt, ami érdemessé teszi a nyílt beszélgetést.
Az avantgarde és az izmusok megjelenése izgalmassá tett egy időszakot ami ezek nélkül is forgó-kavargó, jeles nevekkel és agyakkal (s ebből következtetve, ötletekkel) bőségesen megszórt része lett az irodalomtörténetnek.
Nos, nem hinném, hogy bármivel is szürkébbek lennének ezek a korok mint azok voltak. Papolhatunk napokig is és csak oda jutnánk, hogy bármilyen új alkotás befogadása, csakis a saját erényein alapszik, s nem azon, hogy ki írta, milyen kritikát kapott kitől, s még csak azon sem, hogy melyik honlapon jelent meg, műkedvelő-e vagy hivatásos a szerzője. Embere válogatja. A könnyen jövő profi ürügy, hogy ugye alakítani lehet és kell a közízlést nem áll ki még egyetlen olyan egyszerű érvnek sem, hogy csak elitizmust szít, ha azt állítja, hogy a csak a hivatásosok ígényesek a nyelvi minőségre és az irodalmi színvonal megtartására. Mert ez egyszerűen csak pózolás.
A hivatásos nyelvtanártól tanulhat és tanul, hivatásos és műkedvelő egyaránt. És nem balgaság-e elfogadni is, nemhogy kérni véleményt valakitől, akinek verni, saját dobja van?
Ami történik manapság az, hogy a klasszikus adatközlő eszközök fejlődése mellett vadonatújak jelentek meg és tömegeket képesek érínteni.
Az izmusok idejében, hogy egy irodalmi alkotás a közönség elé kerüljön, közölni kellett. Manapság nemcsak, hogy az internet szépen elvégzi a közvetítő feladatot, hanem nagyon sokan előnyben is részesítik a tradicionális közléssel szemben. S ha azt nézzük, hogy mi előnyösebb ennek a sárgolyónak, amin élünk, s ami a közelmúltban ismét bebizonyította, hogy minket lerázni semmilyen erőfeszítésébe nem kerül, annak légy te a bírája.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=626