A nagy mesélö tévedése
Dátum: Január 05, szerda, 18:11:16
Téma: HAPCI


Horribilis honoráriumokról olvasok Révay Mór Jókairól és Mikszáthról bizalmasan c. kötetében/Palatinus Kiadó, Budapest, 2004,/, de néha a nagyok is tévednek...


A Pesten két házat is fenntartó,s Balatonon egy füredi házzal rendelkezö írónak, hm.-jól ment.
Akinek van kedve a nemzet által megbecsült író mesés honoráriumaival szomorítani szívét, lapozza fel a kötetet.
A jubuleumi kiadás nábobi összege mellett kifejezetten mulatságos a következö történet.
Hogyan járt Jókai a Cigánybáróval?

Ismeretes, hogy ezt a regényt a nagy Johann Strauss, az operett királya zenésítette meg/1885/. A librettót a Neues Pester Journal hajdani szerkesztöje készítette, Jókainak megfelelö szerzöi jutalékot biztosítva. Az operett Bécsben fényesen szerepelt, biztosnak látszott a világsiker. Ekkor lejött a librettista Bécsböl és Jókaitól 2000 forintért megvásárolta a szerzöi jogokat, aki ezzel elmulasztva azt az egyetlen alkalmat életében, hogy egy munkájával sok százezer forintot megkereshetett volna. És Strauss több Jókai regényt nem zenésített meg....Csak a Nemzeti Díszkiadás félmilliója kárpótolta a nagy mesélöt.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=627