Gyermek szemmel nézni a világot
Dátum: Január 09, vasárnap, 22:27:20
Téma: Életünk napjaink


Ez a tőrténet gyerekekről szól. A szomszéd kisfiú Gergő, aki hat éves, szülei elváltak, a bíróság az édesanyjának ítélte, de állandóan itt van a szomszédunkban, az apukájánál. Az anyukája nem foglalkozik vele, ....


.... meglehet nagyon jó módban élnek és a szülők versengenek anyagilag egymással, ki tud több és jobb tárgyat venni a kis Gergőnek.
A másik két szereplője a két kis unokám, Gabika aki öt éves, vékonyka, nagy szemű szőke kisfiú, a hangja is vékony mint ő maga. Kornélka négy éves, zömök, elgondolkodó barna hajú kisfiú. Nagyon szeretik egymást. Igazi játékos gyerekek.
Tegnap tőrtént, hogy az unokáim, Gabika és Kornélka itt játszottak nálunk a nappaliban. Elővettem nekik a legó vonatot ami még a gyerekeimé volt, de ők már felnőttek. A két kicsi önfeledten belemerült a játékba és rakosgatták a legó vonatot. Közben ment a DVD-n egy mesefilm, amit nézhettek. Nyugalom lengte be a házat , megelégedve ültem a kanapén és néztem , ahogy a gyerekek játszanak.
Ekkor csöngettek. Ajtót nyitottam, s a szomszéd kisfiú Gergő, kérdezte, hogy átjöhet-e játsszani hozzánk? Beengedtem,s bemutattam egymásnak a gyerekeket, mivel eddig még nem találkoztak.
Úgy fogtak kezet, mint a felnőttek. Meglepődve tapasztaltam meg ezt, s csak figyeltem a dolgokat. Gergő leűlt a fotelba, miközben nézte a mesét a TV-ben, de legózni nem ment az unokáimhoz.
Egy kis idő után azt mondta: - nem szeretek legózni, pedig nekem annyi legóm van, hogy Dunát lehet vele rekeszteni.
Az unokáim erre nem reagáltak, nekik otthon nincs sok legójuk, erre leginkább csak nálunk van alkalmuk.
Gergő ekkor azt mondta: -ez a vonat szar. Nekem sokkal jobb van otthon. /Az anyukájánál./
Az unokáim erre sem reagáltak, játszottak tovább.
Amikor Gergő azt mondta: ez a mese szar ami a TV-be megy, nagyon kellett tűrtőztetnem magamat, hogy ne szóljak rá dúrván, de finoman figyelmeztettem, hogy nem muszáj néznie a mesét.
Ekkor Gergő kérdezgette az unokáimat, hogy mijen kompjúter programuk van?
Ők válaszoltak, hogy nekik gyerek kompjúterük van és ahhoz nincsenek programok. De közölték, ha nagyobbak lesznek, majd nekik is lesz kompjúterük.
Gergő felnőttesen elkezdett magyarázni, hogy gyerek kompjútere neki is van és az szar.
Ekkor a kis Gabika a vékony hangjával ráförmedt és azt mondta:
Nekünk viszont lesz kistestvérünk, márciusban fog megszületni és mi annak mindennél jobban örülünk!
Erre Gergő nemtudott mit mondani, mert neki nincs testvére, úgy néz ki, hogy nem is lesz.
Fogta a kabátját és hazament.
Én elgondolkodtam és büszke voltam az unokámra, mijen okos!
Rájöttem valamira, amit eddig is sejtettem, valahol ott motoszkált az agyamban, de ijen világosan nem fogalmazódott meg bennem soha.
Az egyik gyerek mindent megkap az élettől, de nem tud semminek sem örülni, mert nincs kivel megosztania az örömöt, az ujdonságot, nincs kivel beszélgetnie és játszania. Unalmában a sok játék és tárgy között már a szomszéldba menekül, hozzánk. A szüleinek nincs idejük rá, ezért az anyagi javakkal hejettesítenek mindent, a szeretetet is evvel próbálják kimutatni.
A másik gyerek, akinek van testvére,vagy több testvére s velük megoszthatja az örömöt, a bánatot, értékelni tud minden apróságot. Értékelni tudja azt, hogy neki kistestvére születik és boldogan várja azt, hogy megszülessen.
Eszébe sem jut valamire azt mondani, hogy szar, s jobban odafigyel egy társára, annak kéréseire és ha kell, akkor segítséget is nyújt neki.
Megértettem:- az igazi érték méjen a lelkünkben tanyázik.
Ezt a kicsi unokáim értették meg velem.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=635