Vonnegut önéletrajza
Dátum: Január 17, hétfő, 13:15:58
Téma: Kultura


Vonnegut életrajza / Helikon, 2003/ mindazok számára érdekes lehet, kik nem találnak rendszeresen beszélö vajat a hütöben és nem váltak véglegesen és visszavonhatatlanul Big Bradör függövé.


Mindenesetre a Mesternél jól müködik a hedonisztikus adaptáció. Hiába. Ö a Király Irokéziában.
Bevezetésében Classius Clay és Ernest Hemingway legjobb napjaira emlékeztetö elöszóval kezd, amelyben-saját szavaival- a nagyregény elemi ereje egyesül a haditudósítások vérfagylaló közvetlenségével, söt sikerült egybegyúrnia a zenés színház talmi csillogását-ragyogását a novella halálos erejü balhorgával, mindez szagosítva van a személyes levelek szekrényillatosító labdacsillatával, s Amerika történelmének lüktetö ritmusát keveri a Hegyi Beszéd irgalmasságával. Remekmüvének új elnevezést is talált Vonnegut: blivit, ami két kiló szart jelent egykilós tasakban. Nos a címben szereplö kanárimadarat a szénbányászok azért vitték magukkal a tárnába, hogy jelezzéka fojtó gázokat. Ezzel a hasonlattal jelöli ki Vonnegut a müvészet helyét az univerzumban, jelezve, hogy nem mindent vesz egyformán komolyan. Könyvének jobb örülni, mint a szentegyházi bébikötvénynek, noha nem hihetjük komolyan, hogy a szerzö elégséges módon töltene ki egy pályaalkalmassági tesztet az " Akar-e Ön polgármester lenni?" rovatban. célja valószinüleg komoly, ha azt mondja, hogy a kreatív írásmüvészet nevü küzdösportban akar Grand Slam-et nyerni. Ajeles amerikai írót, kinek biográfiáját a Világirodalmi Lexikon a vontatottság és Vong licsit/ lao költö/ közt taglalja, elsösorban azoknak ajánljuk, kik a frankfuri könyvvásáron nem nem Gerlóczy M. Gedeon könyvét keresik, kinek hiányzása irodalomból-jelentjük-igazolt. A vonneguti látásmóddal ábrázolt Jézus-a feltámasztott Lázárral- megközelítheti még a pinocchio sikerét.
A szerzö az önéletrajzot eddig kispórolta az életmüböl.
"Nyolcvanéves, két gyerekes, elvált, erösen doohányzó, az alkoholról leszokott, grafikával is foglalkozó író megértö olvasót keres."-írhatnánk meg hirdetését, kár, hogy nem iahtunk már vele az "Üres Órához" címzett kocsmában, hisz önéletrajza szerint megjavult, más közönséget keres. "Az emberek természetesen nem a prédikáció kedvéért jönnek el a templomba, hanem, hogy fényes nappal is Istenröl álmodhassanak."/Vonnegut: Virágvasárnap/.
A különbözö tartalmú és fajsulyú írásokat a Virágvasárnap c. prédikáció" veszi a hátára. A szöveg jézus életéböl merít. Mikor Júdás sajnálja Jézustól a drága kenetet/ 300 dénár/, Jézus erre így szólt: "Hagyd, hiszen temetésem napjára szánta, mert a szegények mindig veletek lesznek, de én nem leszek mindig veletek." Vonnegut az olvasóival, Jézus a tanítványaival érzi igazán jól magát. A Biblical Archeology Rewiew szerint elsö századi az arámi nyelvü felirat: " Jakab, József fia, Jézus testvére"-ami az elsö történelmi utalás Jézus létezésére s arra, hogy egy szent is csak közösségben létezhet.





Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=651