Erdélyi sorok
Dátum: Január 20, csütörtök, 17:06:41
Téma: Életünk napjaink


Lehet, hogy sokan megfordultak Erdély csodálatos vidékein, sok szemet kápráztatott el a felejthetetlen Székelyföld, vagy a Mezőség, vagy talán a Marosmente.


De lehet, hogy kevesen vették észre az itteni helyek lakosainak arckifejezését vagy minennapi életüket. Miért is kellene észrevenni?
Kérdezik egyesek. Talán azért, mert ha itt útbaigazítást kérsz nem kell törjed az idegen nyelvet, mert valaki megszólal magyarul, talán ismeretlen lévén meghív hozzá egy jó pohár borra. Sokan elcsodálkoztak az erdélyi vendégszereteten. De e felhőtlen ég nem is olyan felhőtlen hisz a jóságunkért ráfizetünk.
Ha belegondolok, hogy a forradalomtól hányszor voltunk kitéve a támadásoknak akkor elborzadok. Nem én , hanem aaz erdélyi magyar. Így kell nevezzem ezt a „maroknyi” népet. Sokan számítottak az anyaország segítségére és csalódtak. Az itteni politikai helyzetben ahogy sikerül feljebb kerülni, valaki jön és keresztbe tesz a sok hónapos fáradságos tárgyalásoknak. És mindezeknek a levét mi isszuk meg.
A napokban sokat vitatot téma volt a TRIANON film. Miért kellett idehozni? Kit érdekel egy olyan dolog ami sajgó sebek felbontását jelenti. Mi nem tehetünk semmit azért ami akkor történt. Tanulni lehet belőle, a tévedésekből, de nem az kell legyen a „kapaszkodó kötél.”
A látogatók elmennek, de mi itt kell maradjunk és meg kell álljunk azon a földön amit az őseink reánk hagytak. Nem menekülhetünk el és nem is akarunk. Hisz „azért vagyunk a világon, hogy valahol otthon legyünk.”






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=661