Irodalmi zárójelentés
Dátum: Január 23, vasárnap, 10:59:01
Téma: Könyvismertetők


Addiktológiai és Toxikológiai Osztály
Országos Pszichiátriai Intézet
dr. Bodler- Bor és hasis szekció-egyetemi magántanár, dr. Quincey-Ópiumevés-egyetemi tanársegéd, Aldous Huxley zárójelentése


Anamnézis:
Elsö alkalommal gyógykezeljük osztályunkon. Familiáris anamnézise lényegében negatív.
Egyéni kórtörténetében korábban szerepelet A lángész és az istennö és A szép új világ. c munkái.
Felvételére a Az észlelés kapui c. munkája/Gönczöl Kiadó/ után került sor.
Két hete vizionárius hallucinációi alakultak ki, melynek hatására vonatkoztatásos doxasmák jelentkeztek nála. Nagyfokú dekoncentráltság, irratabilitás alakult ki, s felvételkor a környezet ingereit illuzorikusan meghamisitotta.
A felvételi státusz rögzítésénél-annak ellenére, hogy az egyén betegségbelátással nem rendelkezett- nevezett Aldous Huxley angol prózaíró által elmondottakra támaszkodtunk.
Az ambulancián Huxley elmondta, hogy egy szép májusi nap bevett egy fél pohár vízben feloldva négytized gramm meszkalint, majd leült és várta az eredményt. Elmondása szerint problémát okozott számára, hogy valaha is el tud látogatni olyan világokba, ahol Swedenborg vagy Johann Sebastian Bach otthon voltak, mint az is, hogy sohasem fogja megtudni, milyen érzés Sir John Falstaffnak vagy Joe Louisnak lenni.
Beszámolója szerint a drog bevétele után fél órával arany fények lassú táncára lett figyelmes. Elmondása szerint azt látta, amit Ádám látott teremtésének hajnalán, a puszta lét pillanatról, pillanatra változó csodáját. A páciens beszámolója valahol Heidegger létfelejtése után, de Wittgenstein Filozófiai vizsgálódásának analitikus episztemiológiája elött helyezkedett el-féluton.
Szintén a witgensteini nyelvfilozófia kóros felfogására utal ama kijelentése, hogy elsö izben értette meg-nem verbális módon,úton- az Üdvözítö Látomást.
Esztétikai aberrációit leginkább Vermeer-röl elmondottak jellemzik." Vermeeer soha nem kérte a modellt álló lányokat, hogy úgy nézzenek ki, mint egy alma."

Kórlefolyás: Osztályunkon per os neurolepticus és polyvitamin terápiában részesült. fenti terápia hatására pszychomotorikus nyugtalansága, vizionárius beállítódása megszünt. Mai napon részleges gyógyultsággal emittáljuk.
Kezelési javaslat: Szigorú meszkalintilalom
3X1 tbl- Stezaphine
Ideggondozói kontroll Timothy Leary osztályán.

Kiadvány hiteléül. dr. Kerekes-osztályvezetö






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=669