Határon túli pedagógus pályázat
Dátum: Március 02, szerda, 23:12:55
Téma: Pályázatok


Magyarországi továbbképzési lehetőségek határon túli pedagógusoknak


Kiíró: Oktatási Minisztérium
Pályázat címe: Magyarországi továbbképzési lehetőségek határon túli pedagógusoknak
Pályázhatnak: Határon túli magyar pedagógusok.
Beadási határidő: 2005. március 15.

A Magyar Köztársaság Oktatási Minisztériumának Határon Túli Magyarok Főosztálya a szomszédos államokban élő magyarokról szóló 2001. évi LXII. törvény 11. §-a értelmében 2005. év II. félévére magyarországi, a továbbképzési jegyzékben szereplő, indítási engedéllyel rendelkező akkreditált pedagógus-továbbképzéseken való részvételre biztosít lehetőséget.

A jelentkezéseket a Magyar Köztársaság Oktatási Minisztériuma által működtetett szakmai tanácsadó testület, az Oktatási Tanács megbízásából Romániában a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Szlovákiában a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Horvátországban a Horvátországi Magyar Pedagógusok Szövetsége és a Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma közösen, Ukrajnában a Kárpátaljai Magyar Pedagógusok Szövetsége, Szlovéniában a Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösség, Szerbia és Montenegróban a Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesülete és az Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesülete közösen gyűjti össze.

Jelentkezhetnek:

a. azok a határon túli magyar pedagógusok, akik rendelkeznek érvényes Magyar- igazolvánnyal vagy Magyar hozzátartozói igazolvánnyal és Pedagógusigazolvánnyal, illetve beadták igényüket ezen igazolványok kiváltására,

b. nemzetközi szerződés alapján a szomszédos állam alap-középfokú intézményében magyar nyelven vagy a magyar kultúra tárgyában oktató pedagógusok, akiknek jogosultságát a külképviselet által kiállított igazolás, valamint a személyazonosításukra alkalmas okmány együttesen igazolja,

c. a szakfőosztály támogatása alapján a Kedvezménytörvény hatálya alá tartozó országok azon határon túli magyar pedagógusai, akik kettős állampolgárságuk miatt nem jogosultak a Magyar-igazolvány vagy a Magyar hozzátartozói igazolvány és a Pedagógusigazolvány kiváltására, amennyiben igazolják, hogy pedagógus munkakörben dolgoznak.

A továbbképzések jegyzéke megtalálható a www.sulinova.hu honlapon, illetve az Oktatási Közlöny 2004. július 30-ai, illetve 2004. december 30-ai számában.

A magyarországi továbbképzés beiratkozási költségének legfeljebb 10%-a a jelentkezőt terheli, a kötelezettség vállalásáról a pályázó a jelentkezési lapon aláírásával nyilatkozik. A beiratkozási költség előreláthatólag a 2000-2500 Ft közötti összeget nem haladja meg.

A 30 órás magyarországi továbbképzés egyéb költségei (szállás, étkezés) nem terhelik a résztvevőt. Amennyiben a jelentkező igényli, úgy a továbbképzés szervezője, a suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht. (továbbiakban suliNova) megtéríti részére a továbbképzés során felmerült utazási költségét, mely nem lehet több az adott viszonylatra vonatkozó vasúti 2. osztályú teljes árú menetjegy áránál.

A több képzésre történő jelentkezés külön-külön jelentkezési lapon történik.

A jelentkezés benyújtásának határideje 2005. március 15. A jelentkezéseket a Romániai Magyar Pedagógusok Szövetségéhez, a Szlovákiai Magyar Pedagógusok Szövetségéhez, a Horvátországi Magyar Pedagógusok Szövetségéhez, a Horvátországi Magyar Pedagógusok Fórumához, a Kárpátaljai Magyar Pedagógusok Szövetségéhez, a Muravidéki Magyar Önkormányzati Nemzeti Közösséghez, a Vajdasági Magyar Pedagógusok Egyesületéhez, az Észak-Bácskai Magyar Pedagógusok Egyesületéhez kell eljuttatni.

Az érdeklődők az alábbi címeken és telefonszámokon kaphatnak további részletes felvilágosítást a továbbképzésekről: suliNova Közoktatás-fejlesztési és Pedagógus-továbbképzési Kht. 2097 Pilisborosjenő, Fő út 1.; www.sulinova.hu; Láng Krisztina, e-mail: krisztina.lang@sulinova.hu; tel.: 36-26/537-500;
fax: 36-26/537-510.







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=792