Meghívó!
Dátum: Március 08, kedd, 08:36:56
Téma: Kultura


A Budapesti Művelődési Központ 2005. március 10-én 10.00 órakor mutatja be Kirándul.hu című internetoldalát.


A Budapesti Művelődési Központ 2005. március 10-én 10.00 órakor mutatja be Kirándul.hu  című internetoldalát Budapest Város Önkormányzata 121-es tanácstermében.

A honlap Budapest és 16 főváros környéki település 70 zöldterületére kalauzolja el a látogatóit, valamint félnapos, egy- vagy többnapos komplett túra és kirándulásötleteket nyújt az érdeklődőknek. A weboldal sajátossága, hogy bemutatja a zöldterületeken található akadálymentes kulturális intézményeket, és részletesen beszámol egy-egy zöldterület járhatóságáról, megközelíthetőségéről segítve ezzel a mozgásukban korlátozottakat, kerekesszékkel vagy babakocsival közlekedőket. 

Kérjük Önöket, amennyiben lehetőségük van rá biztosítsák ennek a nagyon fontos és hasznos kezdeményezésnek a sajtónyilvánosságot és segítsenek a lakosság tájékoztatásában.

Reméljük a program nemcsak az olvasók, nézők, hallgatók figyelmét kelti majd fel, hanem Önök, mint a sajtó képviselői is érdeklődnek a téma iránt. Bízunk benne, hogy írásaik, riportjaik nyomán Önök is elősegítik a mozgásukban korlátozott emberek, kismamák és magányosan élők esélyeit és lehetőségét a zöldbejutáshoz és a szabadidő tartalmas eltöltéséhez. Köszönjük!

Budapest Főváros Önkormányzata és a Budapesti Művelődési Központ
tisztelettel meghívja Önt a KIRÁNDUL.HU portál sajtóbemutatójára.

Időpont:

2005. március 10. 10.00 óra

Helyszín:
Budapest Főváros Önkormányzata I. emelet 121-es tanácsterem (Budapest V. Városház u. 9-11.)

A sajtótájékoztatót tartja:
dr. Schiffer János főpolgármester-helyettes,
Margittai Katalin, a BMK igazgatója

A sajtótájékoztatón a Duna-Ipoly Nemzeti Park, a Pilisi Parkerdő Rt Budapesti Erdészete és a Magyar Arborétumok és Botanikus Kertek Szövetsége épek és  mozgásukban korlátozottak számára hirdetnek meg szervezett túrákat!

Kiránduljunk! – virtuális túrázás az interneten

Ha már napi 8-10 órát ücsörgünk a négy fal között és szemünket hosszú órákon át a monitoron legeltetjük, akkor miért ne tehetnénk számítógépünk segítségével virtuális sétákat egy kicsit zöldebb, kedvesebb világba. Elszakadhatnánk néhány percre a mindennapok szürke „9-től 5-ig” napi rutinjától és egy-egy szabad percünkben képzeletben bebarangolhatnánk a környező dombok, erdősségek rejtett zugait, az arborétumok illatos parkjait. Ehhez a frissítő koktélhoz már nagy képzelőerő sem kell, mert a Budapesti Művelődési Központ mindezt az interneten tálalja a zöldbevágyó érdeklődőknek.

A BMK 2002-ben jelentette meg Zöld könyv című kiadványát, melyben Budapest természeti környezetét és nevezetességeit mutatja be. Tavaly áprilisban a könyv internetes változata is elkészült, – a „KORLÁT – Hogyan juthatunk zöldközelbe Budapesten és környékén” című honlap (www.korlat.bmknet.hu) – amely a zöldterületek virtuális bejárásának lehetőségével csábít kirándulásra épeket és mozgásukban korlátozottakat egyaránt.

A KORLÁT után a szerkesztők márciusban életre keltik a kirandul.hu weboldalt, amely rengeteg időt és energiát megspórolva lesz segítségünkre kirándulásaink megtervezéséhez. Az új honlapot nem választották le a szerkesztők népszerű elődjétől, így a Korlát a kirándul.hu weboldal Zöld menüpontjáról is elérhető.

További menüpontok:
KORLÁT kínáló  – útvonaljavaslatok
Ezen a honlapon komplett, hosszabb-rövidebb túrákat, kirándulásokat ajánlunk. A kínálatok az ismertetett területeket foglalják egységekbe. Biztonsággal elindulhat ismeretlen területekre, hiszen mi végigkalauzoljuk Önt a legpraktikusabb, legszebb útvonalakon.

KORLÁT mozduló  – szervezett túrák, kirándulások
A  mozduló oldalait azoknak ajánljuk, akik nem szívesen indulnak el egyedül kirándulni. Csatlakozzon szervezett túrákhoz, kirándulásokhoz! Tapasztalt túravezetők várják a rövid városi sétáktól a teljesítménytúrákig.

KORLÁT plusz – akadálymentes épített környezet a zöldben
Pihenjen meg kirándulása közben múzeumokban, művelődési házakban és vegye igénybe a zöldterületeken található kulturális intézmények szolgáltatásait, programjait.  A Plusz oldalain mozgásukban korlátozottak az intézmények akadálymentességéről is tájékozódhatnak.

KORLÁT játszótér – játszóterek a fővárosban
Elsőként Budapest XI. kerületének játszótereit szeretnénk a szülők figyelmébe ajánlani. A honlapon  játszóterekről készült fotókat és az ott található játékszerek leírásait találhatja meg, valamint információt kaphat a „grundok” megközelíthetőségéről. A kezdeti lépések után következhetnek a parkok, zöldterületek, majd a hétvégi túrák a többi KORLÁT honlap segítségével

Budapesti Művelődési Központ
1119 Budapest Etele út 55.
Tel.: 371-2760

www.bmknet.hu

Sajtóvisszajelzés, részvétel: Toldi Katalin (371-2785)
Szakmai információk: Kiss Gábor (371-2876)







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=800