Szitányi György: Általános Esztétika - II
Dátum: Március 25, péntek, 18:55:46
Téma: Könyvismertetők


A szerző újabb műve: ÁLTALÁNOS ESZTÉTIKA - II./Esztétikai megismerés és fogalmi tisztázás


Hamarosan megjelenik a szerző «általános esztétikájának» második kötete. A két kötetes anyag első része, a Dogmák után, a beidegződött marxista szellemiségnek úgy fordított hátat, hogy közben rátalált a hatalmi úton száműzött régi esztétikák maradandó, illetve adaptálható részeire.
Olyan maradandó értékeket és új tudományos eredményeket magában foglaló esztétikát hozott létre, ami nem hódolt be egyik divatos irányzatnak sem.
A szerző általános, azaz filozófiai esztétikája második kötete, az Esztétikai megismerés és fogalmi tisztázás. Előzményei folyóiratokban és antológiákban találhatók meg. A kétkötetes anyag első része, a Dogmák után, a beidegződött marxista szellemiségnek úgy fordított hátat, hogy közben rátalált a hatalmi úton száműzött régi esztétikák maradandó, illetve adaptálható részeire.

A szerző általános, azaz filozófiai esztétikája második kötete, az Esztétikai megismerés és fogalmi tisztázás. Előzményei folyóiratokban és antológiákban találhatók meg. A kétkötetes anyag első része, a Dogmák után, a beidegződött marxista szellemiségnek úgy fordított hátat, hogy közben rátalált a hatalmi úton száműzött régi esztétikák maradandó, illetve adaptálható részeire.
Esztétikájának második kötete az esztétikát mint egyfajta megismerés tudományát és ismeretet tárgyalja, ugyanakkor rendet tesz a leggyakoribb és egymással gyakran összetévesztett esztétikai fogalmak között. Ezzel a kötettel, amely szintén nagyban támaszkodik művészetszociológiai kutatásaira, az esztétikai birtokbavétel lényegét és fogalomtárát tisztázza.
Általános esztétikáját felsőoktatási intézményben tanította, tanulmányainak egy része kötelező, vagy ajánlott tananyag.
Esztétikáját a maga egységes rendszerében is szükséges megismerni, hogy a több helyen, itt-ott fellelhető tanulmányai végre egységes egészben, önálló rendszerként is megmutatkozzanak az érdeklődő olvasó, illetve a felsőoktatásban tanuló hallgató számára.

SZITÁNYI GYÖRGY: ÁLTALÁNOS ESZTÉTIKA I-II: I. rész: Dogmák után - II. rész: Esztétikai megismerés és fogalmi tisztázás

Forrás: OSSERVATORIO LETTERARIO - Irodalmi és Kulturális Folyóirat & TESTVÉRMÚZSÁK









Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=837