A Muzsika hangjai - avagy egy Meghivó utóélete
Dátum: Május 12, csütörtök, 21:28:52
Téma: Film Színház Zene


Meghivót kaptam diplomahangversenyre, a Zeneakadémia nagytermébe május. 11. l6.oo órai kezdettel.


A Meghivóban még ez állt:

Tanáraim:

Onczay Csaba, Sin Katalin, Haraszti Erika,
Gárdián Gábor,Hargitai Géza,Botvay Károly

Tanáraim mellett hálával és köszönettel tartozom
külhoni mestereimnek,
Mr. David Soyernek /New York/
és Madame Anne Gastinelnek /Lyon/


A várakozás percei halk zsongásban teltek,...hirtelen csend lett a teremben. Csellójával a kezében a szinpadra érkezett, egy bájos,törékeny,fiatal lány, és meghajolt. Taps kisérte minden mozdulatát, mig leült a székre. Arca feszülséget tükrözött, és nagyon sápadt.
Törékeny szárnyaszegett, madárka...gyomrában mintha kő lenne, ..és talán lámpaláztól is reszket.

1. J.S. Bach: C-dur szólószvit, BWV 1009

Ez az Ő megmérettetése, a diplomahangverseny. Az első felszabaduló hangok...és megváltozik a világ. Már látni az oldódó feszültséget, és valami megmagyarázhatatlan báj jelenik meg, az amugy is szép arcán. A szolószvit-jének vibrása, a lelkét tükrözi. S mikor a végén a felcsattanó tapsra meghajol, halvány mosoly születik a szája szegletében. Nagy tapsot kap, mely vele együtt hagyja el a termet.

2.Dohnányi Ernő: Szerenád Op.10
Közremüködik: Szilágyi Dóra - Hegedű
Józsa Gagriella - brácsa

Együtt teremtenek olyan összhangot, amely elvarázsolja a közönséget. Szárnyalni kezd a cselló hangja. Az útjára indult dallam, rabul ejt mindenkit. Mire befejezi, arca kipirul,és már látható mosollyal az arcán meghajol,...igy fejezve ki köszönetét a a tapsoló közönségnek.
Tudja, érzi, szépen játszott,...a szünetben szinte alig várja, hogy ismét megmutathassa,.... mennyire szereti a csellója hangján átadni a zenét.......megmutatni,...... igy játszom én...kitárva a lelkemet.

3. Robert Schumann: a-moll gordonkaverseny, Op.129
közremüködik: Teatro di Musica Kamarazenekar
vezényel: Hámori Máté

A zenakar már csak Őrá várakozik. Mikor a szinpadra érkezik, szinte ég az arca. Beállitja a hangszert és vár....A karmester pálcájának intésére elkezdődik a varázslat. Ismét szárnyalni kezd a zene...a suttogó széltől - tomboló viharig, az üveg csengésétől -tenger zúgásáig .....és megtelik lelkünk szépséggel, szivünk csordulásig bodogsággal, szeretettel.
Talán az érzések,....és egy kósza könnycsepp hatása, de mire vége van, midenkinek csillog a szeme. Leengedi a vonót....néhány pillanat áhitatos csönd....és kitőr a tapsvihar, amelyből többször lesz ütemes vastaps,....és többször vissza kell jönnie.
Neki, a törékeny, fiatal művésznőnek.....kincs van az ujjaiban, amit a hangszerével világra is hozott.
Reméljük,még nagyon nagyon sokszor születik a keze alatt muzsikáló ámulat, mint most is. Mindenki, egy csodálatos zenei élménnyel lett gazdagabb.

Köszönjük az összes Zenésznek, és Neked!

GARATULÁLUNK - K O L L Á T I L I N D A -






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=928