Elegem van!
Dátum: Május 13, péntek, 07:31:26
Téma: Életünk napjaink


Nem szoktam így érkezni a fullra, mert nagyon is jól érzem magam itt, de ma így esett. Elmesélem Nektek, miért is van ez.


Mert ma melegem is és elegem is van, illetve csak volt, napközben.
Költözködünk. Ebben ugye nincs semmi rendkívüli, más is tesz ilyent néha, ha csak az nem, hogy nem nagy kedvvel tesszük. Utálatos, fárasztó és poros. De van hová! s ez nem utolsó szempont. :) Ez a jó része.

Na de ma aztán elegem lett. Intézkedtem. Az ember ugye -ha már megszokta, hogy a nap egy bizonyos részét internetezéssel tölti-, hát igyekszik a költözés után is minél elobb beülni a gép elé, és ... na tudjátok! minek részletezzem? :) Na és az sem hátrány, ha telefonálni tud, olcsóbban, matávos telefonról, mert hogy a helyi hívás olcsóbb. Nem beszélve arról, hogy adsl-ünk van, ami eleve kizárja, hogy vonalas készülékünk ne legyen. Méghozzá "élő" vonal.

Na. Ebben eddig szintén nincs semmi rendkivüli.
Első körben ismerősöm hívtam, nagy adsl-agitációs-akciók egyik szevezőjét, hogy merre induljak. Azt mondja: Veszed a telefont, aztán tárcsázz, 1212, matáv, aztán 1234, axelero, így a leggyorsabb. Oké.

Telefonáltam hát, a 1212-re. Kedves, udvarias fiatalember. Mondom, költözünk, áthelyeztetném, minél előbb ha lehetne, ecetera, ecetera. Mondja: Igen ám! csak hogy van adsl-ünk (ezen meg sem lepődtem, hogy tudja, hiszen én is tudom, hogy ők tudják!), és tanácsolja, elobb az internetszolgáltatóm hívjam fel, mert még az is meglehet, hogy át sem helyezik a netet, vagy ahová megyünk, ott nem is lehet, vagy még esetleg meg is büntetnek, mert helyet változtatok.

Logikusnak tűnt a dolog, ezért hívtam az axelerot. Ismét fiatalember, kedves, udvarias. Azt mondja: Nyomuljak fel a honlapukra, ott "ügyfeleknek", utána "infó", ott nyomtatvány, kitöltöm, beküldöm, s már el is indul a folyamat. Kérdezem én: Elküldöm emailben a megrendelést és rendben is lesz? Ő meg mondja: persze, megjelölöm melyik naptól szüntessék meg a szolgáltatást, és akkor azzal már indul is az áthelyezési kérelem. És persze ne felejtsek el telefonálni a matávnak is, hogy szereljék át a telefont. Kérdem, mennyi idő alatt zajlik ez le? 60 nap. Hatvan nap? megáll az eszem! Hát persze, hogy ezt mondtam! Megértitek, ugye?

Na megnyugodtam, intézkedtem, matáv, telefon, női hang, élből jön a kérdés: meg szeretném tartani a régi számom? Mondom: hát persze! ha lehet ... Jó, mondja, 6 ezer forint lesz az áthelyezés a régi számmal. Én persze, szótagolva: Meny-nyi? hat ezer forint? Igen hölgyem, annyi, vagy kap új számot, akkor csak 2 ezer forint. Na, kiegyeztünk egy új számmal, még mosolyogtam is magamban, legalább inkognitóban leszek egy darabig. Ja! és hány nap az átfutási idő? hm... max. 2 hét. Formaságokat elintéztük, elköszöntünk, s indultam az axelero honlapjára.

Mindent meg is találtam rögtön. Igen ám! csak hogy az egy nyomtatvány, ki kell nyomtatni, be kell küldeni nekik faxon, s akkor tudják az áthelyezési kérelmemhez csatolni. A nyomtatvány végén pedig -na majd leestem a székről!-, 12.500.Ft+áfa átszerelési díj.
Na képzelhetitek, beindult az agyam, mint a motolla, hát nem vagyok én milliomos, na de még csak tisztes középpolgár sem, mármint anyagi vonatkozásban, rögtön hívtam is őket, újabb kérdésemmel.

Most egy hölgy vette fel. Első kérdésem az volt: lehet-e szüneteltetni az axelero szolgáltatását, miután 1 éves hűségnyilatkozatot írtam alá Karácsony környékén, amikoris akciós volt. Persze! hogyne lehetne, mondta Ő. Na megnyugodtam, kérdezgetem tovább: -és mennyi időre lehet? Na ezt persze nem tudtam meg, mert közben azonnal közölte, hogy: "a szüneteltetés idejére a díj 65%-át kell csak fizetni!"! -Mennyit????? hát megáll az eszem! Ezt nem hiszem el! - mondtam gyors egymásutánba. -Hát pedig igen! nyugtatott meg a hölgy....
Jó. Járt az agyam, mint a motolla. Ha mindenképp fizetnem kell, hát hülye leszek a "nemszolgáltatásért" fizetni! Ez idáig logikus, igaz? Jó, akkor inkább nem szüneteltetem, áthelyeztetem, mondtam.

Na fel is vette az ügyintézős álarcát, gondolom, igen ám! de első kérdése az volt: -Telefonvonallal együtt szeretném, vagy anélkül??? Mondom: - a matávval már beszéltem, a telefon áthelyezését már útnak indítottam, az rendben van, én most csak az adsl-t szeretném Önnel elintézni.
Mire a hölgy: - A matávnál intézkedett? és miért? Mi automatikusan visszük az adsl áthelyezésével a telefonvonalat is, a régi számmal, nem mondta ezt önnek az ügyintéző???
Igen? a régi számmal? jaj, az nagyon jó lenne! - lelkesedtem be, de Ő feszt méltatlankodott, hogy: -Nahát ezek a matávosok! hogy mennyire nem tudják a dolgukat! Nem értem, ezt miért nem mondták...! Én naivan még rá is kérdeztem: -Mondja Hölgyem! akkor a 2ezer forint telefon-áthelyezési-költség is elmarad? Mert ugye a 12.500.-Ft+áfában akkor már az is benne van? ugye?
A Hölgy: - persze!!

Na. Kb. itt tartottam a telefonálgatással, mikor egyeztettük ezzel a Hölggyel, hogy akkor mit is kell csinálnom. Mondja Ő sorba: - Tehát hölgyem! hivja fel a matávot, és csinálja vissza az ő áthelyezési kérelmüket. Ha ezzel meg van, menjen be személyesen (!) a matávhoz, nekik kutya kötelességük kinyomtatni ingyen és bérmentve a formanyomtatványt és ugyancsak költségmentesen lefaxolni az axeleronak az adsl-áthelyezési kérelmét. És ezzel minden rendben is lesz.

Gondoltam magamban, mindegy, a héten már nem tudom intézni személyesen, majd kedden, személyesen, fenébe! nem rövidítette le a telefonálgatásos ügyintézés a dolgot, ráadásul egy csomó időmbe is került, de mostmár mindegy, majd megyek ingyennetezni, van egy-két hely a városban, azt amíg onnan ki nem néznek a fiatalok, hát beülök én oda netezni. Be én, bizony! :)

Na, utolsó lépés, - gondoltam én-, lemondom a már beindított matávos-áthelyezési kérelmemet. Na lehet, hogy ezt már nem kellett volna. Legalábbis nem gyorsan-frissen 5 telefonálás után.
Másik ügyintéző hölgy vette fel a telefonont, de hamar képbe került, idáig semmi gond. Elmondtam, hogy le szeretném állítani az áthelyezési kérelmemet, mert -miután még nincs 1 éve hogy beköttettem- az axelero, az ő egyszeri, bár igen borsos szolgáltatási díjába már azt is belekalkulálta, és hát, a régi számommal együtt viszik át automatikusan a telefonvonalat is, majd, mikor átszerelik az adsl-t.

Mondanom sem kell Nektek ugye, hogy a hölgy ezen jól kiakadt. Legfontosabb kérdése az volt, hogy: -Kivel beszélt? nem tudja véletlenül? ... Na én ártatlanul ültem itt a vonal túlsó végén, mert hát ki figyel oda az ilyen udvariassági bemutatkozásra igaz, úgyhogy a Hölgy pedig csak folytatta: -Hát hölgyem, az nem úgy van! Az axeleronak a matávos telefonvonalhoz semmi köze! Ők az adsl-t illetve a modemet szerelik fel az új helyre, X összegért, és még szerencséje van, hogy 1 éven belüli a szerződése, mert akkor még büntetést is kellene fizetnie! az áthelyezésért! ???

Na nem sok híja volt, hogy fel nem adtam. Mert én ugye állítottam, hogy az axeleros kollegája azt mondta, Ő meg állította, hogy: -az képtelenség! ...
Na asszem, megkönyörült rajtam! Kis türelmemet kérte, és telefonált nekik. Hát! nem 2 perc volt ez sem, de már "minden-mindegy" alapon kivártam.
Hallózik a hölgy, és elkezdi mondani, hogy: Kedves hölgyem! ön valamit biztosan félreértett ...................
Őszintén mondom, már nem nagyon volt erőm sem odafigyelni, sem vitatkozni. Na vitatkozni meg pláne! Hallgattam, bólogattam, igaz, Ő nem látta, de nekem már csak ennyihez volt erőm.

Összegzésképpen tájékoztatott a hölgy, hogy bizony intézzem én csak külön, náluk a vonalas-készülék-áthelyezési-kérelmem, így egyszusszra, azután -miután új számot kértem (mert nem voltam hajlandó fizetni 6ezer forintot a régi számért, szóval csak ezért! gondolom)- ha meg lesz az úúúúj telefonszámom, az után! és csakis azután! tudom elkezdeni intézni az adsl-lemondási-áthelyezési-átszerelési-kérelmem intézését.
Majd egyszer!
A megnyugtató talán a dologban -ezt ki is hangsúlyozta a Hölgy-, hogy: -És szombattól (ezt tőlem tudja, hogy akkor költözünk!) nem terhelik önöket költségek sem a matáv, sem az axelero részéről, szolgáltatási díj gyanánt, természetesen, mivel hogy a készülékük áthelyezés alatt lesz. És büntetőszankciót sem alkalmaz az axelero, mert hogy még 1 éven belül vannak.
Még szerencse!
Kell ehhez még kommentár? Szerintetek?

Na ezért! ezért volt ma elegem is, meg melegem is!

Így aztán marad az ingyennet, valahol, meddig is? Ha jól számolunk, elobb max. 2 hét, míg átszerelik a matávos készüléket. Onnantól számítva -persze belevéve, hogy nem biztos, hogy rögtön rohanok a matávhoz kinyomtattatni egy nyomtatványt és elfaxoltatni velük az axelerósokhoz egy adsl-áthelyezési-átszerelési-kérelmet, ugye! mert én is csak emberből vagyok, és baromi unom az ügyintézéseket, szóval - továbbszámolva, onnantól még max. 60 nap, mire újból adsl-em lesz, akcióban, Karácsonyra. Nem az ideire, remélem! :))

Szóval, ritkán láttok egy darabig, amit asszem én bánok a legjobban, mert nagyon imádok itt lenni a Fullon, köztetek, de majd jól kibabrálok az összes matávos-axeleros-ügyintézővel, megyek ingyennetezni, és még olyant is teszek, amit ők persze nem tudnak: -Képzeljétek! van ám nekem még egy régi! jól bevált! betárcsázós modemem is! hahaha!:)) Na majd azzal jövök! Persze, csak ha beszerelték a matávos vonalat...!
Na sziasztok! és köszönöm, ha elolvastatok!

zizike
2005.05.12.
(És még csak nem is 13.-a volt!)







Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=930