Lelkes Miklós: UTAK -félig-tréfás, meg nem is olyan tréfás, aforizmák-
Dátum: Május 28, szombat, 21:30:42
Téma: Életünk napjaink


Az egyenes utat meglelni könnyű, de rajta végigmenni igencsak nehéz.


Az egyenes utat járót Isten, a görbe utat járót az Ördög segíti. A nagyon idealisták ezért az egyenes utat választják, a nagyon realisták a görbét, a többség pedig tanácstalan: melyiken is induljon el, vagy melyikre térjen át?

Politikusi körút a népnek legtöbbször kárút.

Ha út mentén kút, vigyázz! Úgy igyál belőle, hogy bele ne lökjenek!

A függetlenség útján haladókból igen sok függött már a történelemben. Mármint az akasztófán. Van egy kis ország /megnevezni nem merem/, amelyiknek örökre elment a kedve a függetlenségtől.

A hazai utak /főleg a szellemiek!/ láttán eltűnődöm: talán jobb az úttalan tájakon?

Olvasgatom a sajtót. Az elnökséghez vezető úton ez is, az is ellöki a másikat. Ez is, az is ellök, de ki lesz az Elnök? Fogadást kellene szervezni rá, mint a versenylovakra, akkor az egésznek kissé több értelme volna. Azt az értelmét, persze, hogy harsogó harsonázással elterelje a figyelmet más, fontosabb problémákról, így is teljesíti.

Ha parlementi vizsgálóbizottság, akkor annak útja holtbizonyosan zsákutcába vezet. Szerintem azért, mert a vizsgálódóknak nem érdeke, hogy kiderüljön: kinél mi van a zsákban, hiszen az egész zsákutca tele van telt zsákokkal.

A jövőbe látó próféta útja mindig gyalogút, a jelenbe látó semmirekellőé viszont sokszor kéjút.

Az utak találkoznak, de nem bántják egymást.Ebben is különböznek az emberektől.

Az Élet útjain eltévedt, - és ez lett a szerencséje.Bár nem találta meg a vágyott utat, de őt sem találták meg azok, akik bizonyos céllal rá vágytak és igencsak..

A kapitalizmus útja kapitálisan jó volna talán, de csak ha előbb dekapitálnák.

Életútján a majom majomkodik.Az ember is gyakran majomkodik, ami talán még megbocsájtható volna, de sokszor emellett embertelenül emberkedik is.

Mutasd meg, nyisd ki útitáskád, és megmondom hová igyekszel vagy honnan jössz, sőt esetleg azt is, hogy ki vagy valójában!

Néha egy-egy keresztútnál azt hiszed, hogy már leteheted kereszted, - de nem!

Esze mindig csak esztelenül rohant, gépkocsija az úton rohant, hasonlóészsorstársa szintén autón rohant, rohammentő rohant, sebészcsapat rohant, - most, a kórházban, életében először, nyugodtan elgondolkodik ezen-azon. Ha most születő gondolatait esze megtartaná, az a javára lenne, de félek, hogy már úgy megszokta a rohanást...

Ha mégy az életsivatagos úton, gondolj arra, hogy több a délibáb, mint gondolnád, - és nem csak délben.

Ha az arany középút valóban annyira arany volna, akkor már nem volna aranyból.

Szinte hihetetlen, hogy az úton mi minden vihetetlen vihető!

Sokan igyekeznek a csúcs felé szép kilátásokért, anélkül, hogy a völgyben előzőleg szert tennének legalább minimális belátásra.

Egyes kényelmetlen útitársainktól csak úgy szabadulhatunk meg, ha elhagyjuk azt az utat.

Háromféle út van. 1. Az optimizmusé, az, amelynél hiszed: a jövő jobb lesz, de nem lesz az. 2. A pesszimizmusé, az, amelynél a jövőt rossznak gondolod, de csalódni fogsz: sokkal rosszabb lesz annál, amit gondoltál. 3.A közönyé, az, amelynél jódarabig csak vállat rándítasz, de végül az is kihoz majd a sodrodból!

Birka a farkassal egy ideig egy úton mehet, amíg nem jön a nagyszájú-nagyfogú falucska: ORDASEHET. No, a történelem előbb-utóbb mindig eljut odáig!

Békés életutam volt. Relatíve. Csak háromszor törték ki a nyakamat, habár, az is igaz, sokszor belémrúgtak, - és a rúgásokkal még most sem vagyok múltidőben!

A Hungarian diadalút viszonylag olcsó: nem kell hozzá diadal, elég a pazarolnivaló közpénz, a nagyhangú piárlegénycsapat, meg a cirkuszjátékra éhes tömeg.

Az egér egérutat szeretne, a macska egeret.Kibékíthetetlen ellentét? Dehogy! A rendszerváltás megoldotta: mindenki kap valamit. A macska egeret, az egér macskát.

Hungarian próbaút, módosított közmondással: próba - szerencsétlenség.

Szétnézek a világban. Hány út, júj, de rút!

Hungarian nagykörút felsőbb köröknek: rifi-röfi-reformocska - felvesszük a
nagypénzecskét - csacska reformocska ócska! - vissza-rifi-reformálunk - felvesszük a nagypénzecskét - bimbe-bamba-köznép bámul - kéne másik reformocska - felvesszük a nagypénzecskét - tág a zseb, kerge örök kör - bámulgathatsz kis hatökör!

Részlet a KIS ÚT-SZÓTÁR-ból:

félút - bármelyik út fele, ezen kívül minden út, amelyik ettől-attól fél, borúslelkű rajtavánszorgóival együtt,

oldalút - kétféle van: jobb- és baloldali, de lassanként /gyorsanként?/ a baloldali sem jobb a jobbnál, a jobb pedig sohasem volt jónak nevezhető, ha erőszakkal annak neveztették is,

álút - olyan út, melynek láttán leesik az áll, ez a leggyakoribb Hungary bonyolult útrendszerében, behálózó úthálózatában, olyannyira, hogy a valódi út ott nem is található meg,

magánút - magánparkban magánpalotához és nagykutya vicsorgó magánkutyáihoz vezető út, amely körül minden magán, és magán viseli annak jegyét, hogy közpénzekből magánpénzzé átravaszkodott pénzből vásárolták, ez utóbbit magán viseli, - de pofátlanul, közönyös képpel, elviseli,

tanulmányút - az az út, melynek során Smith Hungaryban tanulmányozza az étlapokat és a nők ruhátlanságát, pazarlásra szánt europénzen, a Hungarian kovácsmesterségről elnevezett tisztségtársa pedig ugyanebből ugyanezt teszi Brüsszelben, később pedig kicserélik véleményüket a női idomokról, ha pedig ezt melegen teszik, akkor azokról a másnemű idomokról, melyeket tanulmányoztak,

műút - a világban legtöbben ezen mennek, de, szerintem, jobban tenné a világ, ha átirányítaná őket mű helyett az igazira,

sugárút - fiatalon vidám sugár, idősebb korban már nem annyira vidám, és nem is annyira sugár,

dűlőút - Hungaryban nagy harsonával delinek hirdetik, de nem az, ráadásul kissé becsapós, mert nem ő, hanem az ország dűl, igaz, a megszokott nagy gyakorlattal rosszfelé, így ebben nincs semmi rendkívüli,

nászút - no, az gyakran olyan adybandis, avaron megy, érdekbe-húsba tép, majdnem mindig hiányzik a hüvely héja, de ettől még lehet róla versben fennhéjázni-héjázni, és a nászra jöhetnek az ászok, mármint a soproniak, egyébként újabb nászok is, azok is lehetnek utolsók, nem tiltja ezt a való világ, sőt, még ösztönzi is,

válaszút - ez kétféle van: 1. parlamenti válasz-út, 2. választói válaszút, az első valójában bumeráng út oda-vissza, és nem jellemző rá sem a tisztaság, sem az igazság, mivel ezen fogalmak nem az Ország Házába valók, a második a Demokrácia alapköve, melyről egyes erősen gyengeelméjűek úgy gondolják, hogy arra lehet valamit építeni, tény azonban: a Tisztelt Választó négyévenként leadhatja szavazatát Zsebembebele Pálra vagy Énzsákomba Péterre, akár így, akár úgy szavaz, mindenképpen ő fizet és ráfizet, igaz, máskor is szavazhat és fizethet, mármint, ha teljesen hülye, mivel a tévécsatornák nagyokosan ostoba kérdéseket tesznek fel neki, és, ha palimadár, buzgón ráesemezi a hiábavaló választ, - ó, hogy el ne essünk az ezen való nagy nevetéstől!






Az írás tulajdonosa: Fullextra.hu
http://www.fullextra.hu

Az írás webcíme:
http://www.fullextra.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=963