Küzdőtér |
|
|
|
|
Az epigrammáról |
|
Lacoba
|
Van-e helye ma az epigrammának, s van-e jövője? Éppen annyi helye van, mint magunk véljük... |
|
|
|
Költői szabadság |
|
|
Használjuk ki nyelvünk hatalmas eszköztárát, hogy az író-ember a magyar nyelv úttörője legyen, ne gáncsolója! |
|
|
|
Szorospataki alkotótábor |
|
|
A mi kis írókörünk két éves, és már a második országos antológiában szerepelnek a kis közösség alkotóinak munkái. Sokat jelent ez egy ilyen kis nógrádi városka életében... |
|
|
|
Helyesírásunk |
|
|
...mindenkinek ajánlom, hiszen – bár amatőrök vagyunk – mindannyian szeretnénk a nagyközönség elé kerülni, ahol amatőrségünk helyesírási amatőrséggel már sosem fog megélni.
|
|
|
|
Hogyan írok verset? III. rész |
|
Lacoba
|
Nos, a legnagyobb költők nem voltak ilyen finnyásak (vagy kevésbé). Lehet, hogy ezért jutottak oda?
|
|
|
|
Hogyan írok verset? II. rész |
|
Lacoba
|
Szeretjük, ha csak kicsorog a tollunkból a vers, vagy szinte a klaviatúrára terem. Én is ezt szeretem. De... Igen: DE...
|
|
|
|
Hogyan írok verset? I. rész |
|
Lacoba
|
Most sokan kapnak a fejükhöz. Mit akar az öreg lövész itt a verselésről? De azért remélem, érdekes dolgokat oszthatok meg veletek.
|
|
|
|
Költészet és játék |
|
Tithonos
|
Jan Huizinga Homo Ludens ( A játékos ember) című művében a költészet ősi játékjellegét emeli ki. Azt mondja, a Poézis játékfunkció ...
|
|
|
|
Ritmus és metrum |
|
Tithonos
|
Ritmus és metrum
Azt hiszem, ha versről beszélünk,
a két legfontosabb, s talán e kettő szülte a verset, s –e kettő választotta el
a zenétől és a tánctól.
|
|
|
|
Tartalom és forma |
|
Tithonos
|
In medias res
A vers története régebbi időbe nyúlik
vissza, mint az írott nyelvé; a beszélt nyelvvel egyidős lehet.
|
|
|
|
Téma és architektúra |
|
tithonos
|
Az ember legősibb kérdése, hogy létezése honnan ered, s mi a célja.
|
|
|
|
Minden igazi és nagy versben a világegyetem ősi ritmusa lüktet |
|
tithonos
|
A vers, mint fogalmilag meghatározhatatlan jelenség.
|
|
|
|