[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 53
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 53


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.


Irodalom tudástár

[ Rovatok főoldala ][ Cikk beküldés ][ Rovat listázó ][ Archivum ]

Juhász Gyulára emlékezünk
Anna1955

85 éve április 6-án, 54 éves korában hunyt el Juhász Gyula költő, a 20. század elején hazánk egyik legjelentősebb és legismertebb költője.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: április 07, csütörtök, 15:28:26 (105 olvasás)
(Tovább... | 2194 betű van még | Írd meg a véleményed! | Pontok: 0)

Szabó Lőrincre emlékezünk
Krissy33

A XX. század jelentős költője, műfordítója, akire születésének 114. évfordulójára emlékeztünk március 31-én. Olyan József Attila- és Kossuth-díjas író volt ő, akit még ma is tanítanak az általános iskolákban, szavalják verseit jeles alkalmakkor.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: április 13, vasárnap, 21:31:44 (576 olvasás)
(Tovább... | 3041 betű van még | Írd meg a véleményed! | Pontok: 0)

Szilánkok - Irodalmi évfordulók: Herczeg Ferenc
Suba

150 éve született Herczeg Ferenc. Kortársai közül nagyon sokan politikai kurzusírónak tartották.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Szeptember 22, vasárnap, 20:43:09 (842 olvasás)
(Tovább... | 4093 betű van még | 1 hozzászólás | Pontok: 0)

Szilánkok - Irodalmi évfordulók: Tersánszky Józsi Jenő
Suba

125 éve született Tersánszky Józsi Jenő. Jól sportolt, vonzódott a festészethez, de leginkább a vele járó „bohémság”. Budapesten elkezdte a jogi egyetemet is, de hamar kimaradt, mert elmulatta a rávalót.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Szeptember 11, szerda, 23:08:22 (671 olvasás)
(Tovább... | 4026 betű van még | Írd meg a véleményed! | Pontok: 0)

Szilánkok - Irodalmi évfordulók: Eötvös József
Suba

200 éve született Eötvös József báró. Liberális kötődését nevelője, a korábbi jakobinus Pruzsinszky József alapozta meg.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Szeptember 04, szerda, 19:29:25 (896 olvasás)
(Tovább... | 3738 betű van még | 1 hozzászólás | Pontok: 0)

Szilánkok - Irodalmi évfordulók: Weöres Sándor
Suba

100 éve 1913. június 22-én született Weöres Sándor
Szülőföldjeként mindig a családi birtokot, a Vas megyei Csöngét emlegette.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Június 17, hétfő, 22:25:27 (1054 olvasás)
(Tovább... | 4259 betű van még | 11 hozzászólás | Pontok: 0)

Szilánkok - Irodalmi évfordulók Batsányi János
Suba

250 éve született Batsányi János
Tapolcán 1763. május 9-én Kispolgári családban.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Június 16, vasárnap, 22:31:16 (1022 olvasás)
(Tovább... | 4320 betű van még | 7 hozzászólás | Pontok: 0)

Tanuld meg ezt a versemet! - avagy...
Lacoba

(Tanuld meg ezt a versemet! - avagy a szülinapi Full-tali margójára)
Hihetetlen. Megdöbbentő, hogy milyen kicsi a világ.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Október 23, kedd, 09:32:59 (1691 olvasás)
(Tovább... | 6949 betű van még | 17 hozzászólás | Pontok: 0)

Miért írunk?
kritta

...De vajon elgondolkoztunk már azon,
hogy miért is vetjük papírra azokat a szavakat?
...
Mi is a célunk azzal, amit írunk?
Adminisztrálta: mango Ideje: Január 30, szombat, 18:00:10 (2112 olvasás)
(Tovább... | 3259 betű van még | 20 hozzászólás | Pontok: 0)

A magyar nyelv
Rako

A magyar nyelv szépségeiről sokat lehetne beszélni, hiszen nem csak Európában számít egyedülállónak.
Adminisztrálta: mango Ideje: Június 04, csütörtök, 12:39:34 (1915 olvasás)
(Tovább... | 6923 betű van még | 5 hozzászólás | Pontok: 0)

Magyar szó Lapp-földön
a finn ember bizony a saját tudásszintjének megfelelően keresi a körülötte lezajló események hátterét, s amit nem tud értelmezni ott egy támpontja maradt: a Kalevala.
Adminisztrálta: Lacoba Ideje: Március 02, hétfő, 14:25:56 (3733 olvasás)
(Tovább... | 10481 betű van még | 7 hozzászólás | Pontok: 0)

Kalevala az én lelkemen
A Kalevalával és különös világával még pici gyerekként találkoztam, de több mint 20 év kellett, hogy e világ közelébe jussak.
Adminisztrálta: Lacoba Ideje: Február 25, szerda, 21:43:25 (1803 olvasás)
(Tovább... | 9926 betű van még | 9 hozzászólás | Pontok: 0)

Petőfi: Mi a szerelem? című verséről
Árvai, Emil

Aztán hangnemet vált,
"könnybe mártott tollal"
folytatja: őszinte vallomásban tárulkozik ki...
Adminisztrálta: mango Ideje: November 11, kedd, 09:43:31 (2785 olvasás)
(Tovább... | 2944 betű van még | 7 hozzászólás | Pontok: 0)

Hűség
kisssp

Az otthon, a szülőföld a lélekben gyökerezik, visszahúz, megjelöl mindnyájunkat, még ha kényszerűségből vagy ismétlődően el is kell tőle távolodni.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Március 31, hétfő, 23:38:14 (1592 olvasás)
(Tovább... | 6773 betű van még | 12 hozzászólás | Pontok: 0)

A héja-nász asszonya
Adél megteremti Adyt, miképpen Ady megteremti Lédát.
Adminisztrálta: Administrator Ideje: Március 06, csütörtök, 11:50:30 (5178 olvasás)
(Tovább... | 3776 betű van még | 11 hozzászólás | Pontok: 0)

A költészet napja
blue

A költészet napját méltán kapcsolják József Attila költő nevéhez. Ezen a napon emlékezzünk meg róla.


Megjegyzés: Forrás: Origo
Adminisztrálta: fullextra Ideje: április 11, szerda, 10:33:13 (1666 olvasás)
(Tovább... | 5548 betű van még | 29 hozzászólás | Pontok: 0)

Ez mind én voltam egykor...
szkallas

A Nyugat - a magyar irodalom történetének legjelentősebb irodalmi és kritikai folyóirata...
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Március 22, csütörtök, 19:28:59 (3604 olvasás)
(Tovább... | 1113 betű van még | 18 hozzászólás | Pontok: 0)

Költészet, verstan 2. rész.
Előszó:
Verstani összefoglaló
Költészet, vers, ritmus.
Versrendszerek a magyar költészetben.
A költészet körüli fogalmak terén meglehetős sokféleség uralkodik.
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Január 19, péntek, 19:41:02 (4343 olvasás)
(Tovább... | 10320 betű van még | 3 hozzászólás | Pontok: 5)

Gondolatok a vers(elés)ről - II.
stelltesor

Az előző fejezetben bevezetésként egy-két verspéldán próbáltuk felismerni a vers jegyeit, amelyek megkülönböztetik a prózától.
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Január 18, csütörtök, 19:32:52 (1347 olvasás)
(Tovább... | 19178 betű van még | 8 hozzászólás | Pontok: 0)

A mi költősulink
Lacoba

Egymás között a költészetről, az írásról.
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Január 18, csütörtök, 15:19:26 (1354 olvasás)
(Tovább... | 6028 betű van még | 6 hozzászólás | Pontok: 0)

Bevezető gondolatok a vers(elés)ről - I.
stelltesor

A vers ritmusos szövegforma.
Mi az, ami a verset a prózától megkülönbözteti ? Kíséreljük meg a válaszadást az alábbi Petőfi-részlettel:
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Január 18, csütörtök, 15:17:25 (1309 olvasás)
(Tovább... | 6105 betű van még | 4 hozzászólás | Pontok: 0)

Költészet, verstan
Előszó:
(Mire jó a versírás?) Aligha akad olyan ember, aki ne próbálta volna még élményeit versben megfogalmazni.


Megjegyzés: Ez a tartalom a: GNU Free Documentation License védelme alatt áll.
Forrás: A Wikikönyvek, a szabad elektronikus könyvtár. http://www.wikibooks.org/
Adminisztrálta: fullextra Ideje: Január 18, csütörtök, 09:37:54 (4369 olvasás)
(Tovább... | 17881 betű van még | 10 hozzászólás | Pontok: 5)


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds