[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 460
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 460


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Szivárvány
Angeli

A sétálóutca egyik kávézójának reklámernyője alatt gubbasztott a festő, az ősz eleji, meglepetésszerűen érkező zápor zavarta be alá.

Olyan váratlanul tört ki a zivatar, hogy az eszközeit alig-alig tudta összedobálni, és a száraz területre menekíteni. Festődobozában egyébként sem uralkodott nagy rend, de most úgy hajigálta bele tubusait és ecseteit, hogy semmiféle rendszert nem lehetett már felfedezni benne. Pedig eleinte mennyire vigyázott minden egyes színre, minden egyes ecsetre, amit drága pénzen megvásárolt! De az idő telt, ő festett, a képeit azonban hiába próbálta eladni, nem volt nagy keletje…

- Talán, ha jobban hasonlítana a természetre – mondta neki az egyik galériás.

– Ha nem volna ennyire egyéni a látásmódja… - fintorgott a másik.

A festő nem tudott másképp festeni. Csak azt, ami a fejében a természettel keveredett, azt a furcsa, semmihez sem hasonlítható víziót. Nem hitte, hogy jó festő. Nem is bíztatta ezzel senki, aki látta a képeit. Furcsának találták.

– Jó, jó, nagyon érdekes… - mosolyogtak elnézően az ismerősei, ha valamelyik festményét eléjük tárta. De egyik sem akarta a falára, nem vágytak birtokolni az ő művészete által teremtett világot. Mert olyan más volt, mint a valóság, olyan megfoghatatlan, de leginkább nagyon szomorú.



- Egy nő kellene már melléd, édes fiam – mondogatta az anyja, amikor szánakozón nézett egyetlen gyermekére, aki harminckét évesen még mindig az álmait kergette.

- Tudom, hogy egyszer beüt, Anyókám, majd meglátod, egyszer olyan témát találok, ami megmozgatja a galériásokat… - válaszolta, amikor anyja a jövője miatt aggodalmaskodott.

Szeptember közepe volt, verőfényes napsütésre ébredt, és érezte, hogy ez a nap valami új örömet hoz az életébe. Tiszta, és hűvös volt a reggeli levegő, de tudta, hogy délben már nem kell a farmerdzseki, lesz annyi ereje a napnak, hogy átmelegítse. Összeszedte eszközeit, és az apró, művészek által nagyon kedvelt városka főterén kipakolt. Felállította festőállványát, akvarell papírt feszített rá. Egy kávézó ragadta meg a figyelmét, melynek teraszán délelőtti kávéjukat fogyasztották az emberek, színes forgataguk elbűvölő volt… A férfi ceruzával felvázolta a látványt, csak pontokban, szinte emlékeztetőül, ha véletlenül megváltozna a kép. Nem dolgozta ki ceruzarajzát, tudott festeni anélkül is, hogy részletesen előrajzolt volna. Nem pepecselt sokat, hamar készen lett a vázlattal, mosolyogva nézegette, örült a jó témának. Emberek, jókedv, napsütés… igazán kellemes, kedves kép. Aztán kikeverte a festéket: szomorú szürkét, sáros barnát, mélylilát, borongós kéket. Festett, festett, szaporodtak a foltok a papíron, már nem hasonlított emberekre, már nem volt a képen a kávéház, eltűnt a tér macskaköve és a napsütés, nevetés, jókedv is. Félig volt készen az akvarell, amikor megérkezett a zápor. A festő nem volt elég gyors, a félkész művét elmosta az eső, a festék lecsorgott a papíron, világosabb foltokat hagyva a sötét foltok között.

- A fenébe! – ütött öklével a levegőbe, amikor a dolgait – alakuló festményét kivéve - bemenekítette az ernyő alá. – Pedig ez milyen jó téma volt…

Elkeseredetten ücsörgött még akkor is, amikor a felhők felszakadtak, és a résen kikandikáló napfény szivárványt húzott az égre. A fekete fellegek mellett a színes szivárvány úgy hatott, mintha valaki egy bolondos dallamot játszott volna bele a Sors szimfóniába. Ekkor látta meg a festő a két nőt. Az egyik tiszta sárgában volt, mint tavasszal a repcerét, a másik a lila és rózsaszín árnyalataiban, még az ernyőjük is a szivárvány színeit adta vissza. Úgy bámult rájuk, mintha épp akkor sétáltak volna le a fénytörés hídján…

- A szivárvány lányai… - gondolta, és mintha darázs csípte volna meg úgy pattant a festőállványához, hogy új papírt tegyen rá. A lilás rózsaszínes ruhájú lány felé fordult, és a festő számára úgy tűnt, mintha ránevetett volna. Olyan gyönyörűnek látta, mint még soha senkit, pedig csak egy pillanatra pihenhetett meg rajta a tekintete.

Villámgyorsan rajzolt. A két nő nevetgélve ácsorgott a még mindig csöpögő esőben, esernyőik gombákként borultak föléjük védelmet nyújtva a víztől. Az esőcseppek megültek az ernyőkön, vidáman, ezer színben játszva tört meg rajtuk a napfény.

- Veri az ördög a feleségét! – kiáltotta az egyik kacagva, és megpördült. Az esernyőről szanaszét repültek a ragyogó, ezerszínű drágakövek, s a festő úgy érezte, hogy a szíve megtelik ezzel a színes ragyogással, a keze már nem is rajzolt, hanem festéket kevert, és futott az ecset a papíron, úgy, de úgy futott, mint még soha…

Fél óra alatt elkészült. A két nő már régen nem állt a téren, a kávéház teraszán ücsörögtek, és habos kávéjukat szürcsölgetve nézelődtek.

- Nézd azt a festőt! – mondta a lilásrózsaszín ruhás lány. – Milyen helyes fiú, és milyen lázasan fest… Vajon mit?

- Talán a teret. Minden festő azt festi itt – vonta meg a vállát a sárga ruhás, de ő is a festő felé fordult.

***

A festő belépett a galériába. Szigorú kontyba fésült hajú nő fogadta. Szigorú volt az arca is.

- Tisztára olyan, mintha karót nyelt volna – gondolta a festő, de azért mosolyogva bólintott a nő felé.

- Na mutassa, mit hozott? Remélem, hogy most már valami mutatósabb darabbal jött – vette fel nyakában láncon lógó aranykeretes szemüvegét az asszony.

A festő kivette mappájából a képet és elé tartotta.

- Nahát! – nézett meglepetten a festőre. – Micsoda színek! Maga ismeri a színeket? Eddig azt hittem, hogy csak a szürkét, meg a barnát veszi észre…

A kép színes volt. Szivárványszínű, két elmosott esernyős női alakkal.

- Rendben. Bár ez sem az, amit várok egy festőtől, de ezt már kiteszem. Ettől legalább senki nem akar a Dunának menni bánatában… - mondta mosolytalanul.

***

A kép már egy hete a kirakatban mosolygott. Élénk színei vonzották a tekinteteket, sokan megálltak megnézni, mégsem vette meg senki. A festő minden nap elsétált a kirakat előtt, és ő maga is megcsodálta saját művét. Szerette. Arra a vidám, nagyon színes lányra emlékeztette, arra a lilásrózsaszín ruhásra…

Aztán egy nap, amikor épp a kedves képe felé sétált meglátta őt. A lányt. A másikkal volt, akivel akkor, az esőben is látta. Épp az ő festményét nézték elmélyülten. Aztán a lány bement a galériába.

A festő tétovázott, de tudta, hogy ez az alkalom soha többé nem tér vissza, hát utánament.

- Szeretném megvásárolni ezt a festményt. Annyira vidám, épp illene a szobámba. Mennyibe kerül? – kérdezte éppen, amikor a festő belépett.

A galériás meglepetten nézett a festőre, szinte kérdőn, bár az árat már akkor megbeszélték, amikor a festmény a kirakatba került. A galériás nő épp szólásra nyitotta a száját, amikor a festő odalépett.

- Ingyen van. Neked ingyen… - mondta, és szégyenlősen elmosolyodott.

A lány szeme felragyogott, felismerte a festőt.

- Te festetted ezt a képet? – kérdezte lágyan. – Az eső után a téren? Te voltál?

A festő csak mosolygott, és olyan színes lett körülötte a világ, mint az eső utáni napfényben a szivárvány.
Ideje: Szeptember 25, kedd, 22:16:50 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Aknamező
Szint: Aknamező

"Szivárvány" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szivárvány (Pontok: 1)
lenaneni (lenaneni@freemail.hu) Ideje: Szeptember 26, szerda, 21:56:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szépen épített, hangulatos, színes, csattanós és kerek történet. Szerintem, tökéletes.



Re: Szivárvány (Pontok: 1)
csincsi Ideje: Október 20, szombat, 21:10:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Többször is elolvastam! Nagyon tetszett!
Üdvözlettel:
Csincsi



Re: Szivárvány (Pontok: 1)
soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Október 22, hétfő, 09:22:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én meg már azt hittem, hogy az esőáztatástól alakul ki a stílusa, amire rákattanak a galériatulajdonosok.

Persze, ez így sokkal kedvesebb befejezés! No, azért kíváncsi lennék arra a részre, amikor a festő meghívja a műtermébe mind a két hölgyet. Nem kell semmi rosszra gondolni, csak jóra, szóval nem arra, hogy én úgy gondolom, ezt a szívárványos novit feldobná egy kis pajzánság, nagyon jó ez így, ahogy van.
Hiába lépkedek itt aknamezőn, nem tudom berobbantani, olyan szépen fel van építve.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds