[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 332
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 332


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: Halálos Szerelem
feher_rozsa

Végzetemmé váltál, s én viszont neked.
Még a halál sem tépheti ki kezemből kezed.
Írom neked e verset vérrel, verítékkel,
a szerelmet, mit irántad érzek, nem mérheted mértékkel.

Rám néztél, nem értetted a dolgot, sírva kért szemed.
Tudnod kell! Szerelemből szúrok, történelembe írom neved.
Kalapál a szíved, lehelleted reszket, hevesen ver az ütőered,
melyből halálos döfésem után véred patakokban ered.

A véredben fürdök, rémült tekinteted szemeimbe mered,
átölellek kedvesem, s gyilkos késem szívembe verem.
Tetemünket takarja a sír, mit kettőnknek ástam, a néma verem,
ott nem láthat senki, nem fájhat semmi, ott Örök a Szerelem.

2007.07.06.
Ideje: November 13, kedd, 15:23:51 - Veva

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Aknamező
Szint: Aknamező

"Halálos Szerelem" | Belépés/Regisztráció | 46 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 13, kedd, 15:53:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én elsősorban nem a tartalmához kívánnék hozzászólni, mert Rómeó és Júlia óta nemigen hiszek a halálos szerelemben, legalábbis úgy gondolom, minden szerelmet, még a leghatalmasabbat, legemésztőbbet is túl lehet élni. Ép ésszel - magam vagyok rá a tanú. De ez most mellékes :)
Lényeg, hogy számomra túl drámai sorok ezek, azzal együtt, hogy nem vonom kétségbe az érzést, ami ihlette.
Viszont hadd térjek ki akkor a formai és egyéb hibákra.

Mivel láthatóan nem akartál szabadverset írni, ezért roppant zavaró, hogy nem figyeltél a szótagszámra. Ha nem is erőszakolod meg soronként a verset azzal, hogy kötöd magad egy adott szótagszámhoz, azért valamelyest fel kellett volna építeni egy ritmusra az egészet. Így, hogy van sor, amelyik 11 szótagos, másik pedig mondjuk 20, ez egy ilyen formátumú versben kifejezetten zavaró.
Televan a versed ragrímekkel: verítékkel/mértékkel, /szemed/neved/ütőered.
A második versszakban a "nem értetted a dolgot" kifejezés minden, csak nem költői, ha verset írsz, és olyanokat, hogy "vér, veríték, törtélembe írom neved, gyilkos késem szívembe verem", akkor emellett végképp zavaró ez a slendrián fogalmazás.
A "lehelet" így, egy "l"-lel írandó, mégcsak nem is mondjuk kettővel (ha igen, akkor rosszul mondjuk :)).
A "vér" háromszor szerepel a versben, a "szerelem" szintén, tehát a szóismétlésre is oda kéne figyelned.
Mivel az aknamezőre küldted a versed, ezért nem voltam túl kíméletes, de remélem, azért elnézed ezt nekem.



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: November 13, kedd, 16:26:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Attól még nem vers egy írás, ha két nagyon eltérő (hosszúságú, ütemű, stb) sor végén ugyanolyan magánhangzójúak a szavak. Nincs igazi dallama, ritmusa a versednek.
Elcsépelt szóösszetételeket használsz, pl. "vérrel, verítékkel". Bár ezt legtöbbször a munkára vonatkozóan szokás használni. Hacsak, nem arra vonatkozik, hogy megdolgoztál a verssel! ;)
Túl sok a vér (irtózom a vértől, pedig sokszoros véradó voltam). Filmeken sem szeretem a horrort, írásban sem. Ráadásul a vér és szerelem párosítás, a legritkábban hoz jó végkifejletet - akár versben is. Mintha egy pszichopatáról szólna. :(
Nem tetszik!



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
Lacoba Ideje: November 13, kedd, 17:16:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egy ideje keresem, hogy miért is kellett ezt leírnod. Nem találom. Lehet, hogy bennem a hiba.

Azért egy leírom a véleményem erről az írásról.

1. Az alaphipotézis egy nem létező fikcióra épül. Nevezetesen a szerelem és a vér egymással ellentétes forrásból erednek. Mindig is máshonnét eredtek. Rómeó-Júlia idején is. Ma aztán még inkább. A szerelem = öröm = szépség = alázat = gyengédség = tisztelet = csók = pillantás = és még sok millió más egyéb, de sosem vér. A szerelem nem a vértől örök, hanem a kölcsönös szenvedélytől, az érzelmi gyönyörtől, a szárnyaló érzésektől válhat végtelenné. A szerelem ad. A szerelem mindig ad, addig amíg igaz-szerelem. A szerelem sosem vesz el, áldozata fenséges, melyre mindkét félnek nyitott a lelke, és a szívünk sem egy tőrtől lüktet a szerelemben, hanem valami utánozhatatlan csodálattól, tisztelettől egy másik lélekkel szemben.
2. Verstanilag, formailag már az előző HSZ-ek rávilágítottak dolgokra. Így én csak annyit írnék összegzésként, hogy a legminimálisabb jelek is alig lelhetők fel.

Olvastam már tőled sokkal jobbat is. Ez az írás egy tévedés. Másoknak is vannak ilyenek. Ha javasolhatok valamit; Az a szerelem, amelyből hasonló ellentétek jutnak, erednek – sosem volt szerelem, s még inkább sosem lesz az.



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
feher_rozsa Ideje: November 15, csütörtök, 17:21:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Hozzászólók!
Ha nem zavaró.akkor egyszerre szeretnék reagálni a három kritikára. Először is tisztelettel megköszönném, h ilyen hamar reagáltatok rá, mégha eléggé elmarasztaló is a kritika.
Másodszor, aki olvasta itt már versemet, az tudja, hogy nem a boldogság és a rózsaszínfelhős világ az alapihletőm, mert azt nem ismerem.
A verset egy dal ihlette, Tankcsapda: Lopott könyv.
A történet igazán fikció, szeretek más bőrébe bújva írni, ebben az esetben egy fiúéba, aki beleőrült abba, h nem lehet együtt a szerelmével. Ez a vers trilógiában van, és egy novellához kapcsolódik a harmadik része. Soha nem figyelek a szótagszámra, mert amikor írok, az nem megtervezett, néha hajnal háromkor jön egy mióondat, felkelek, és írok.
Ragrímek: Bevallom, engem is zavar néha, h nem találok szebb rímet, de azt is meg kell mondjam, nem tudom, mi a baj a ragrímekkel. a "nem értetted a dolgot", hát, erről csak annyit, hogy ezt a verset, egy "beteg" fiú "mondja", nem beszélhet egy megháborodott, átlagfiú úgy, mintha Shakespeare szólna a szájából. Vér és szerelem: szerintem mindig is összetartoztak, ha már csak arra a hétköznapi szerelmes mondatra gondolunk, h ölni tudnék érted!!!!



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
feher_rozsa Ideje: November 15, csütörtök, 17:27:20
(Adatok | Üzenet küldése)
És ha nem baj, akkor verssel is válaszolnék...

Válasz
Bíráltok, de nem értetek.
Kényesen rámsütitek a tehetségtelen bélyeget.
Mondjátok, ti belém láttok?
Közönyösen közlitek, hogy gondolatom baromság.

Ragrímek. Mondd, miért baj az!?
Nem ragaszkodom az ősi hagyományhoz, ez nyomaszt?
Ne nézz rám! Nem vagyok tökély.
Csak értsd meg! Amit írok, bentről jön,nem a hatásért él.

Számoljak? Szerkesszek? Minek?
Én a Népnek írok, az Egyszerűnek, és nem Tinektek.
Fújhattok rám, majd lepereg.
21 évesen Tanultak köszönték meg rossz versemet.

2007.11.15.



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
Paulus (pogonyi.pal@chello.hu) Ideje: November 29, csütörtök, 19:14:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én személy szerint el tudom fogadni, hogy van ilyen érzés és szerelem. Sok gyilkosság esik meg szerelemféltésből, féltékenységből, van aki saját szerelmét öli meg, mert nem akarja hogy más is megkapja esetleg, stb.
Tehát a vers témája nem légből kapott. Más kérdés a megvalósítás. Itt még vannak hiányosságok, de nem olyan vészes, mint ahogy a hozzászólásokból lejött. Egy kis odafigyeléssel (pl. sortöréssel, szótagszám-csiszolgatással) egész tűrhető verset lehetni "csinálni" belőle.



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: December 01, szombat, 10:35:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kérlek titeket, ne vitázzatok egymással, egy másik ember írása alatt!



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
sbpaul Ideje: December 02, vasárnap, 13:40:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Hogy mitől vers egy vers?

Hát nem a verstanból fogod csak megtudni, hanem, ha olvas az ember. És ha valaki elitéli a másikat, azért mert nem fogadja el a másik véleményét, az sem lesz nagyobb ember. Nem Rózsa, nem neked szólok, csak a nagyon egoista és "irodalmárnak" képzelő senkiknek mondom.

A versnek egy kicsi, de annál fontosabb meghatározása van.
Vernek azt mondjuk, amit:
a vers írója versnek szánt
és a vers olvasója annak olvas.
Ha e két axióma teljesül, akkor mondható valami versnek.

Például Petri György verseit sokan nem tartják annak, pedig sokan azt se tudják, hogy Petri az új szenzibilitás felfogásában ír, ami azt jelenti, hogy szándékosan alulretorizált, mindennapi beszédhez közelítő versbeszéd érvényesül. (ehhez hasonló a pop-art és a mainstream art a festészetben)

Ha olyan nagyon okosnak tartják magukat itt egynéhányan, akkor miért nem tudnak ilyeneket?

A válasz úgyis az lesz, hogy valahonnan kiolvastam, vagy mondta valaki ezt nekem, de úgysem fog érdekelni az ész érv nélküli beszólás. A tévképzeteit meg mindenki ássa el magában.

A szép, a jó, az ideál, a tökéletes és hasonló szavakat pedig tessenek törölni szótárukból, mert már kb. a 60-as évek óta ilyen nem létezik!

Azért mentel el innen korábban, mert a kritika nem a versemről szólt már, hanem a személyeskedésről. Ha valaki pedig értelmesnek és "művésznek" tartja magát, akkor az ilyet nem ír le, mint az előttem lévők.

Az igazi művész nem tartja magát művésznek, pusztán embernek tartja magát, aki ír, fest, rajzol, stb. Ha valaki már azt mondja magáról, hogy művész, kritikus, akkor értékeliési hibáról és tudatlanságról lehet szó. Baj, ha valaki istennek képzeli magát... -hátha a közhelyes szintaktikai elemek felfogják a "vers gyilkosok".

Egy diplomát, vagy többtől nem lesz okosabb az ember...azt használni is tudni kell- a papírt és a megszerzett tudást is- ha már közhelyeknél tartunk. De ti ezt úgyis jobban tudjátok, mert ti vagyto

A hozzászólás folytatása...



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
kismezei (komar68@citromail.hu) Ideje: December 04, kedd, 23:55:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tessék, paulus, itt az én változatom. Előrebocsátom, magamtól még véletlenül sem írnék ilyen verset, de a kihívásnak nem tudtam ellenállni. De most ki fogja eldönteni, hogy melyik a jobb?

Végzetünkké lett hát ez nekem, és neked,
halál sem tépheti kezemből a kezed,
versem neked írom verítékkel vérrel,
szerelmemet vallom gyilkos szenvedéllyel.

Rám néztél, nem hitted, homályos lett szemed,
szenvedélyem megöl - újsághír lesz neved -
menekülnél, futnál, tőr járja át szíved,
átölellek, ömlik patakokban véred.

Karjaimba omlasz, dermed tekinteted,
piros véred éget, szívem beléremeg,
együtt hulljunk alá, egy tőr, egy a végzet,
örök szerelmünknek halál sem vet véget.




Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
kismezei (komar68@citromail.hu) Ideje: December 05, szerda, 00:31:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
kedves sbpaul! Elég érdekes hozzászólást írtál. Kár, hogy nem derül ki belőle, mi a véleményed rózsa kérdéses verséről. Mert addig rendben, hogy ő versnek tartja, esetleg én is úgy olvasom, de attól még nem lesz jó vers. Legalábbis számomra - és számodra? Ez az, ami jelen esetben engem ( a senkit) érdekel.
Azért, mert Petri György "alulretorizált" verseket írt, attól már el kell fogadnom jó versnek egy dilettáns írást is? Miért gondolod, hogy csak te ismered a szenzibilitás fogalmát? Miért gondolod, hogy a verset kritizálók személyeskednek? Egyáltalán, miért gondolod, hogy ilyen dühös és sértett hozzászólás helyénvaló egy kritikai rovatban? Képzeld el, nekem sem diplomám, sem verstani előképzettségem nincs, mégis írtam már néhány "alulretorizált" verset. (Kaptam is érte lacobától rendesen DDD). Nem sértett kirohanásokat kell hozzánk intézni, hanem szépen elmagyarázni, hogy rózsa verse - számodra - mitől jó. Még az is megeshet, hogy valamelyikünket meg tudod győzni. Na, ez lenne az igazán nagy siker.



Re: Halálos Szerelem (Pontok: 1)
veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: December 15, szombat, 23:12:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na! :) De legalább egy jót játszott a társaság, és ez sem semmi!
Nem mindenki büszkélkedhet ilyen nagyságú hszólásszámmal, főleg úgy, hogy ebből nem is volt túl sok a vita! ;)
Az is érték, ha egy írás megmozdítja a többiek fantáziáját! :D

(jahh, azt meg megsúgom, hogyha csupa nagybetűbel írsz, az internetes körökben azt jelenti, hogy kiabálsz. Kérlek, ne tedd! :( Köszi!)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds