[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 323
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 324

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vers: kréta-térképed
sbpaul

*

világtérképet próbálsz
krétával rajzolni
a kikövezett eszme-sétányra
de utcagyerekek összeugrálják
s te újból kezded rajzodat
melynek a legvégén ismét véres lesz
a körmöd alja


2008. május 3.
Ideje: Május 06, kedd, 16:42:07 - Lacoba

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Haladó
Szint: Haladó

"kréta-térképed" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: kréta-térképed (Pontok: 1)
Lacoba Ideje: Május 10, szombat, 06:32:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én már leírtam sommázott véleményem verseddel kapcsolatban, itt most kifejteném, hogy miben más ez mint sok más vers.

A rövid versek rendkívül nehezek. Pár sorba, szóba úgy belerejteni valamit, hogy a szabadverselésben is teljes legyen és egész nagyon preciz eszköztár szüksége, és jó vonalvezetés. Itt most ezeket éreztem együtt, szoros egységben. Sokan küldenek szabadverset, rövidverset ide a Mazsolázóba, de sokszor még a témafelvetésig sem jutnak el, nem pedig az érthetőségig, lüktető mondanivalóig. Örömmel olvastam ki ezeket soraidból.

Külön kiemelném, hogy most nem rejtegetted el előlünk a részleteket, nem értelmetlenül maszatosak a képek, hanem kristálytiszták, ugyanakkor az egyéni szimbólum és képalkotás, a párhuzamos mondanivaló futtatása is jól sikerült.

Szeretném felhívni figyelmedet arra is, hogy mennyire fontos egy rövid versnél a szóhasználat. Egy szó, de sokszor egyetlen rosszul használt szerkezet az egész mondandót, mondanivalót tévútra viheti.

Gratulálok, és mint írtam még az IK-ban: öröm nekem, hogy nem adtad fel és olvashattam tőled "a verset".



Re: kréta-térképed (Pontok: 1)
-Peth- (objektiv@citromail.hu) Ideje: Május 15, csütörtök, 11:59:57
(Adatok | Üzenet küldése)
Üdv!
Meglátva a neved (sokszor egymás után), gondoltam beleolvasok a verseidbe. Ha zavar, hogy üzenek, csak szólj! -és nem teszem többé. Nem emlékszem, hogy írtam-e már, de nem kedvelem a szabadverseket, mégpedig azért, mert nagyon sokan hiszik, hogy a "szétszabdalt" széppróza már vers. Ebből a fajtából aztán kismillió kerül az olvasó elé, akik közt szintén sokan nem érzik a vers lényegét és mindenféle tudás, ismertet (de főleg ráérzés) nélkül dicsőítik a "költészet mostoháit" Jó szabadverset írni, tulajdonképpen nehezebb, mint kötöttet, hiszen itt az erőteljes hangulatnak, és a maradék- használható eszköznek mindent helyettesítenie kell.
Ez az írásod valóban vers lett, hiszen magával viszi az olvasót. Egyébként általános véleményem, hogy a vers egy pillanatnyi állapot. Mást jelent most, és mást néhány óra múlva. (az írónak, és a közönségnek, de még magának a versnek is!) A kiváló vers az, ami állandósult állapottá válik. Minden pillanatban ugyan azt jelenti.. Ritka és becsülendő érték!
Olvastam az előző verseid is, de nem írnék hozzájuk kommentált, mert nagy részükkel pont az a bajom, ami ezzel nem- mégpedig, hogy azok inkább szépprózák. Ez a versed tulajdonképp egy metafora, úgy ahogy van. A költői képeken kívül egyéb eszközt nem használsz, de nem is szükséges. A (azt hiszem) Moszkvatéri.. versed egy szomorú leírás. Látom, amit amúgy is látok, és érzem, amit amúgy is... de nem több ennél.
Ez a versed(az amatőrök közül) Lilis verseire emlékeztet, melyek közt sok olyan rövid, de rendkívül hatásos írás van, ami ráadásul szabadvers. Talán hatunk egymásra- tudat alatt (jó irányba is)
Üdv! Péter



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds