[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 330
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 331

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: Ez volt a hét


(történelem) Mondják: a "leggyalázatosabb" történelme a magyaroknak van. Á, én nem hiszem ezt! Mert ott van példának okáért a busmanoké.


Vagy az eszkimóké. A mohikánok történelméről már nem is beszélve! (Az utóbbinak főleg a végkifejlete, az utolsó szakasza: a Winetou-s!)

*

(nők bőre) A nők bőre olyan, mint a bársony. Ha megöregednek: mint a gyűrt bársony.

*

(felelősség) A FIDESZ (Pokorni Zoltán) szerint egyértelmű, hogy a dopping-botrányért a sportminiszter (Gyurcsány Ferenc) a felelős. Ezért ragaszkodik hozzá, hogy adjon (Gyurcsány) elegendő (értékelhető) mennyiségű vizeletet, mert különben diszkvalifikálják.


*

(Hosszútávfutó magányossága) Éjszakáim előttem futnak, nappal mellettem lihegnek.

*

(hasonlat) Az álmodás olyan, mint mikor a kisdiákot szövegértésből feleltetik - és egyest kap.

*

(gyorsaság) A minap a MÁV vezetői a gyakorlatban is bemutatták, hogy igenis lehet gyorsan és kényelmesen utazni vonaton. Illusztrálandó e tételt, egy különjáratot indítottak Budapestről Vácra, és meghívták a sajtó képviselőit, hogy ők is lássanak csodát. Ugyanis a menetrendszerinti 77 perc helyett most csak 25 perc volt a menetidő Vácig. Ezt a lélegzetelállító teljesítményt úgy érték el, hogy a (repi)vonat nem állt meg sehol Bp. és Vác között; se feltételes, se feltétlen megállója nem volt ennek a szuperexpresznek.
Namármost. Az volna a javaslatom, hogy a MÁV terjessze ki e módszert az összes viszonylatra. Például a Budapest-Miskolc majd 3 órás menetidőt így le lehetne csökkenteni - az arányosságot figyelembe véve - kb. egy óra húsz percre, ha ezen a vonalon sem áll meg sehol útközben.
Felmerül azonban a kérdés, mi legyen azzal a hatvani vagy füzesabonyi lakossal, aki Miskolcra (Budapestre) szeretne eljutni, de gyorsan, kiélvezve e világrengető módszer előnyét?
A válasz kézenfekvő (Fülig Jimmy), és biztos kitalálta már tisztelt olvasóm is. De azért elmondom: Természetesen neki el kell utaznia egy közönséges vonattal, egy olyannal, amely "minden állomáson és megállóhelyen megáll" Budapestre (Miskolcra), és ott rászállni a csodaexpreszre, és máris 1 óra 20 perc alatt ott terem Miskolcon (Budapesten).

*

(varázstükör) Valamikor (1991-ben) olvastam egy könyvet, amely arról szólt hogyan készítsünk magunknak otthon, házilag, sk. varázstükröt. (Donald Tyson: A varázstükör I. Gyakorlati mágia, Háttér Kiadó 1991, a mű eredeti címe: How To Make and Use A Magic Mirror)
A könyv elolvasása után komolyan fontolóra vettem, hogy én bizony készítek egy varázstükröt magamnak e remek útmutató alapján, hogy mégsem, annak az volt az oka, hogy már akkor vészes szerszám - és barkácsműhelyhiányban szenvedtem.
E remek varázstükör készítési útmutatóban többször említést tesz a szerző egy bizonyos nagy lemezről. Vhogy így: "Helyezzen egy nagy lemezt a faanyagra, s rajzolja körül, vagy: "vágjunk ki egy nagy lemez nagyságú kört az üvegből".
El kellett gondolkodnom pár percig azon, hogy miféle nagy lemezről beszél a szerző. Aztán fokozatosan rájöttem, hogy itt bizony egy hanglemezről van szó, azaz egy barázdás-bakelit nagylemezről.
Ahá! Mintha a szerző már akkor (1990-ben) kódolni akarta volna a varázstükör elkészítésének módját! Egy kis misztikumot tett bele. Mintha előre látta volna a bakelit lemezek elmúlását. Már akkor feltételezett az olvasótól bizonyos bennfentességet, de mintha biztos szeretett volna lenni abban, hogy aki a távoli jövőben, netán évszázadok múlva ezen útmutató alapján el akarja készíteni a varázstükröt, az ne akárki, az egy beavatott legyen. (Etológus, etnológus vagy micsoda, de legalább egy XX. századot kutató történész.)
Hasonlóképpen, mintha valaki ma akarná egy titkos, foszladozó középkori pergamenről, egy misztikus alkimista útmutató alapján végrehajtani a transzmutációt, felmeríteni a Vörös Oroszlánt az "élenyből", egy alacsony rendű dologból magasabb rendű dolgot transzformálni etcetera.

*

(kizárt) Hogy az MDF-ben a kizártak kizárják a kizárót, s ezzel újra kizárják magukat, nem kizárt.

*

(Pó-land) Érdekes, hogy a Pó egy észak-olaszországi folyó, mégis Lengyelországot nevezik Polandnak.

*

(komoly) Egyszer (kb. 4 éve) láttam a Habsburg Ottót (az européert, a volt trónörököst) ahogy jött a Vár felől, keresztül a Dobó téren, egy számomra ismeretlen illetővel (nyilván az egyik famulusa volt), mély és komoly beszélgetésbe merülve jöttek. Abból gondolom, hogy komoly és mély beszélgetés történt e séta alatt, mert az Ottó végig, amíg átvágtak a téren, nem emelte fel a fejét, végig komolyan és komoran a lába elé nézve, meredve ment. Bizonyára arról beszélgettek, hogy: hogy s mint legyen most már evvel az Európával, meg benne a Magyarországgal is hogy s mint legyen, benne legyen?, ne legyen benne?, legyen benne!, - mondta biztosan a trónörökös, és lőn!
Én meg akkor arra gondoltam, nézve e komoly urakat: ezek itt ketten, na ezek aztán nem turisták!









Ideje: Szeptember 06, hétfő, 23:13:08 - Paulus

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza a szint főoldalára

Régi próza beküldések (leállítva)
Szint: Régi próza beküldések (leállítva)

"Ez volt a hét" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ez volt a hét (Pontok: 1)
csingi Ideje: Szeptember 07, kedd, 11:32:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Élvezetesek a heti krónikáid. :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds